י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מועמדם של גדו"י על כף המאזניים

הדיון בערעור פינדרוס הסתיים: ההחלטה בעוד שעה

בשעה זו מתנהל הדיון בערעור שהגישו עורכי הדין מטעם 'דגל התורה' וש"ס נגד ההחלטה לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר אלעד, לאחר שנטען כי הוא אינו תושב העיר | תפילות ברחבי הארץ להצלחת הערעור | 'בחדרי חרדים' עם דיווחים שוטפים מבית המשפט

הדיון בערעור פינדרוס הסתיים: ההחלטה בעוד שעה
יצחק פינדרוס משוחח עם עו"ד עמית חדד צילום: בחדרי חרדים

עיני היהדות החרדית כולה, נשואות בשעה זו אל אולם בית המשפט העליון בקרית הממשלה בירושלים, שם תתקבל ההחלטה הסופית, האם מועמדם של גדולי ישראל יצחק פינדרוס, ימשיך את המירוץ לראשות העיר אלעד, או שמא יאלץ לפרוש, לאחר שכבר נפסל על ידי בית המשפט המחוזי בלוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הדיון בערעור יחל בשעה 9:00 בפני שלושה שופטים, ניל הנדל, יעל וילנר ואלכס שטיין. את פינדרוס ייצג מטעם תנועת 'דגל התורה' עורך הדין עמית חדד, ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, שהלך לעולמו בשבוע שעבר, ומטעם תנועת ש"ס, ייצג עו"ד פרופ' רון שפירא.

'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים אונליין על כל התפתחות מבית המשפט:

11:50 > בזמן ההמתנה להכרעה, פינדרוס משוחח מחוץ לאולם בית המשפט, עם עורך דינו עמית חדד.

11:46 > השופטים סיימו להאזין לטענות כל עורכי הדין. הדיון הסתיים. ההחלטה תוכרז בעוד שעה.

11:40 > עו"ד אביעד הכהן: "יכול להיות שגדולי ישראל רוצים שהוא ייבחר, אבל מרכז חייו אינם בעיר אלעד".

11:31 > עו"ד אביעד הכהן, בא כוחו של העותר שי נתן: "פינדרוס מסרב להצהיר שהוא יישאר בעיר אלעד, גם במקרה והוא לא ינצח את הבחירות".

11:30 > ב"כ המשיב (שי נתן) טוען, כי אין לפינדרוס הסכם שכירות באלעד, משום שהערבים אינם חתומים על הסכם השכירות, מה שמעכב את קיום ההסכם.

11:23 > עו"ד שפירא: "העובדות הם שפינדרוס העתיק את מקום מגוריו, התפטר מתפקידו והפסיד את משכורתו - זה מראה את הרצינות בהתמודדות. הוא שכר דירה באלעד והוא מבלה שם את רוב ימות השבוע".

11:21 > השופט שטיין: "אנחנו עוסקים אך ורק בשאלה הפורמלית, אנחנו לא מתערבים בבחירות. אדוני צריך להציג אבסורד שלם כדי שנתערב".

11:20 > עו"ד  שפירא, המייצג את ש"ס בערעור, על פינדרוס: "מדובר באדם מקצוען שעובר ממקום למקום, הוא משרת את אותו ציבור. הוא היה בעבר בביתר".

11:19 > השופטת יעל וילנר: "לא מספיק שיש הסכם שכירות, ישן בחלק מהלילות. הוא צריך להיות חלק מהעיר. השאלה אם זה כך או לא, בית משפט לעניינים מנהליים קבע שהוא לא, והשאלה למה והאם אנחנו צריכים להתערב".

11:13 > עו"ד שפירא: תשעה מנדטים מתוך 15 המנדטים בסך הכללי, ימצאו שאין להם מועמד לראשות העיר.רוב תושבי העיר רואים בפינדרוס כמועמדם.

11:08 > עו"ד רון שפירא בא כוחה של סיעת ש"ס בבג"צ: "בית המשפט המחוזי שגה בהבנת תפקידו. הוא לא קבע ממצאי עובדות. הוא לא בחן את העבודות".

11:01 > עו"ד חדד מציג את דו"ח ה-GPS של רכבו של יצחק פינדרוס, בו נראה כי הוא חוזר באחד הלילות חזרה לאלעד.

10:57 > חדד: "גדולי ישראל אמרו לפינדרוס: לך לך מארצך ומבית אביך". השופט: "עם כל הכבוד הוא לא הגיע מחרן, הוא הגיע מירושלים לאלעד".

10:55 > חדד: "יש כאן אדם שהתפטר מתפקידו בירושלים ולא התמודד שוב וזה מראה על כוונתו הסובייקטיבית". השופט: "זה לא אומר איפה מרכז חייו, זה אומר איפה הוא רוצה להתמודד".

10:53 > בינתיים נראה כי דבריו של עו"ד חדד אינם עושים רושם על השופטים.

10:51 > עו"ד חדד: יש מועמד שהוא מועמד מוביל באלעד, פסלו אותו בניגוד להלכה הפסוקה.

10:49 > חדד לשופטים: "מאז שהעביר את הכתובת ועד היום, הוא (פינדרוס) יושן את מרבית לילותיו שם (באלעד א.ק.) גם בשמחת בית השאובה מר פינדרוס היה עד 1:30 ירושלים ובוא יושן שם. המשפחה שלו באה לבקר אותו בימי השבת. בחלק מימי השבוע אשתו אמורה לגור שם".

10:42 > השופט אלכס שטיין למערערים, החלטה של ביהמ"ש לעניינים מנהליים הוא סופי. ניתן לעתור לבג"צ רק אם נשללה זכות יסוד. השופט ציין כי הטענות של עו"ד חדד הן מצויינות, אך לא ניתן לטעון לעובדות בהליך זה.

10:33 > בא כוח העותר (יצחק פינדרוס), עורך הדין עמית חדד בדיון: בית המשפט המחוזי שוגג בסמכות בעניין מגוריו של יצחק פינדרוס.

10:28 >  בשעה זו מתחיל הדיון בבג"צ בעתירה של יצחק פינדרוס, בהרכב השופטים ניל הנדל, אלכס שטיין ויעל וילנר.

09:57 > הדיון מתעכב. טרם החל

09:02 > עורך הדין יורם אברהמי שהגיש את העתירה לפסילתו של פינדרוס ל'בחדרי חרדים': "אנחנו אופטימיים. אנחנו סבורים שאין לעתירה ידיים ורגליים. תגובת המדינה מדברת בעד עצמה".

09:00 > המועמד לראשות העיר אלעד יצחק פינדרוס הגיע. יושב באולם הדיונים וממתין לתחילת הדיון.

08:54 > עורך הדין יורם אברהמי המייצג את מגישי העתירה נגד פינדרוס הגיע לבית המשפט.

ברחבי אלעד נתלו בימים האחרונים מודעות הקוראות לציבור להתפלל להצלחת העתירה, והבוקר אכן מתקיימות תפילות לאחר תפילת שחרית, להצלחת הערעור. 

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי יצחק פינדרוס פתח את הבוקר במניין הנץ אצל הגר"ח קנייבסקי. בסיום התפילה קרא הגאון רבי אליהו מן פרק תהילים להצלחתו במשפט. משם נסע פינדרוס להתפלל בקברו של מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

נזכיר, כי יצחק פינדרוס, מועמדם של גדולי ישראל ובראשם שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה חכם שלום כהן, נפסל ביום רביעי שעבר מלהתמודד לראשות העיר אלעד, על ידי השופט אחיקם סטולר מבית המשפט המחוזי בלוד, זאת לאחר עתירה שהגיש נגדו שי נתן, המשנה לראש העיר.

פינדרוס עם עורך הדין עמית חדד הבוקר בבג"צ

עם תום הגשת הרשימות, הגיש שי נתן באמצעות עורך הדין יורם אברהמי בקשה לוועדת הבחירות לפסול את מועמדותו של יצחק פינדרוס לראשות העיר, בעקבות כך שמרכז חייו אינו בעיר. 

לצורך כך נשכר חוקר פרטי שעקב אחרי יצחק פינדרוס ומשפחתו וגילה כי בחלק מהלילות ובחגים שהה דווקא בעיר ירושלים כאשר משפחתו לא היגרה עימו לאלעד.

עורכי הדין של העותרים בהגעתם לדיון

בנוסף, רשימתו של פינדרוס הוגשה על ידי בא כוח זהה לזה שהגיש את רשימת דגל התורה והנושא הזה עלה אף הוא לדיון בבית המשפט.

השופט סטולר פסק כי פינדרוס אינו עומד בתנאי החוק המחייבים שמרכז חייו יהיה באלעד "ולכן אני פוסל אותו מהתמודדות בבחירות לראשות העיר אלעד ועל מחיקתו מרשימת המועמדים של המשיבה 5".

יצחק פינדרוס ערעור בית המשפט העליון אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד