י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הלם ותדהמה בעיר החרדית

שופטי בג"ץ דחו את העתירה; מועמדותו של פינדרוס נפסלה סופית

שופטי בית המשפט העליון דחו את העתירה על פסילתו של יצחק פינדרוס למועמדות בעיר אלעד • השופטים לא קיבלו את טענות מגישי העתירה, עוה"ד עמית חדד ועו"ד רון שפירא • 'דגל' וש"ס: "בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר. נפנה לגדו"י" • ישראל פרוש: "צר לי על ההחלטה"

שופטי בג"ץ דחו את העתירה; מועמדותו של פינדרוס נפסלה סופית
פינדרוס בבית המשפט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אכזבה ותדהמה: שופטי בית המשפט העליון פסלו סופית את מועמדותו לראשות העיר אלעד של יצחק פינדרוס - מועמד גדולי ישראל שר התורה הגר"ח קניבסקי ונשיא מועצת החכמים חכם שלום כהן, כך עולה מהחלטת השופטים לאחר הדיון שהתקיים הבוקר (שני) בירושלים.

השופטים ניל הנדל, יעל וילנר ואלכס שטיין מבית משפט העליון לא קיבלו את טענות מגישי העתירה, עורך הדין עמית חדד, ממשרדו של עו"ד יעקב וינרוט ז"ל, שייצג את תנועת 'דגל ועו"ד פרופ' רון שפירא שייצג את ש"ס.

כזכור, בתום דיון ממושך ובעקבות עתירה שהגיש שי נתן, המשנה לראש העיר אלעד, בית המשפט המחוזי מרכז שישב כבית משפט לעניינים מנהליים, קבע בשבוע שעבר כי מועמדותו של פינדרוס לראשות העיר אלעד, נפסלה.

ההחלטה בבג"צ התקבלה בתום הדיון שהתקיים הבוקר, בבית משפט העליון, שבמרכזו טען עו"ד אברהמי המייצג את שי נתן כי מרכז חייו של פינדרוס אינו בעיר אלעד ובנוסף רשימתו הוגשה מאוחר מן המועד הקיים בחוק.

הרכב השופטים העיר מספר פעמים לעורך הדין עמית חדד כי הטיעונים אותם הוא טוען, הם נכונים לערעור אזרחי ואינם מתאימים לעתירה שהוגשה. עורכי הדין ניסו לנמק מדוע על בג"ץ להתערב בהליך, אך ללא הצלחה.

כזכור, השופט אחיקם סטולר מביהמ"ש מחוזי מרכז, פסק כי פינדרוס אינו עומד בתנאי החוק המחייבים שמרכז חייו יהיה באלעד "ולכן אני פוסל אותו מהתמודדות בבחירות לראשות העיר אלעד ועל מחיקתו מרשימת המועמדים של המשיבה 5".

בנוסף, פרקליטות המדינה הודיעה אתמול (ראשון) כי עמדת המדינה היא כי בית משפט המחוזי לא שגה, וכי מרכז חייו של פינדרוס אינם באלעד, כך שחוות דעתם היא שדין העתירה לבג"צ להידחות. ברגע שהפרקליטות נקטה צד נגד פינדרוס, הדיון בבג"צ כבר היה פורמלי בלבד.

קודם לכן, 'דגל התורה' וש"ס פרסמו הודעה משותפת שבה נכתב כי "סופו מוכיח על תחילתו. אותם אנשים שהפרו הסכם חתום וברור, לא בחלו באמצעים והמשיכו לערכאות, פעלו באלימות נגד אישי ציבור והילכו אימים על רבנים , שכרו חוקרים פרטיים וביזו את גדולי התורה נשענים על בית המשפט העליון במטרה לבזות את גדולי התורה ולבטל את הכרעתם".

עוד כתבו בהודעה המשותפת: "אנו מודיעים כי בשום צורה לא יהיה חוטא נשכר. ברגע שתתקבל ההחלטה נפנה לגדולי התורה שיורו לנו כיצד לנהוג.
במקביל, בשעות אלה בוחנים עורכי הדין של התנועות את האפשרות להציג מועמד חילופי באם תתקבל העתירה והרב יצחק פינדרוס, שלוחם של גדולי ישראל, יפסל".

"לא מתקבל על הדעת מצב בו רוב תושבי העיר המצייתים לגדולי התורה ומונים 11 מתוך 15 מנדטים יישארו בלי מועמד. מנהג אבותינו בידינו ונמשיך לדאוג לתושבי העיר ביושר, על פי דין תורה והלכה" הוסיפו.

בתום הדיון הבוקר בבית משפט העליון אמר פינדרוס ל'בחדרי חרדים' כי "אני אופטימי בדבר אחר, נשלחתי על ידי גדולי ישראל, ועשתי את ציווים של גדולי ישראל על פי היועץ המשפטי שקיבלתי".

לדבריו, "קרה פה שפל חסר תקדים של הציבור החרדי, הפעלת אמצעים אפילו מלוכלכים - חוקרים. לקחת אדם שיצא לשמחת בית השואבה ולהתעלם ולכתוב שהוא לא ישן, כולם יודעים שהם משקרים".

פינדרוס הוסיף כי "המלחמה הוא לא נגדי, הוא נגד גדולי ישראל, אין לי ספק שמלחמה נגד גדולי ישראל לא יצליח משום שהציבור החרדי יותר חזק מאותם קרימינלים".

"אלך למשלחי - גדולי ישראל, מועצת חכמי התורה ומועצת גדולי התורה ואקבל את החלטתם", אמר לסיום.

המועמד לראשות העיר ישראל פרוש, מסר בתגובה להחלטת בג"ץ: "צר לי על החלטת שופטי בג"ץ שמנעה את התמודדות עמיתי במערכת הבחירות באלעד. לכל אורך הדרך הבהרתי את דעתי הנחרצת כי הליכה לערכאות אינה הדרך לפעול".

"אני מתחייב לכם תושבי אלעד כי נמשיך לנהל מערכת בחירות הוגנת ואני קורא לכל הצדדים לא להתלהם. לשלב ידיים ולפעול יחד כדי להצעיד את אלעד קדימה", כך פרוש.

ח"כ יעקב אשר אמר בתגובה להחלטת בג"צ, "מופרך ששופטי בג"צ התעלמו מהעובדה הפשוטה שכל חרדי יודע, שמי שנשלח ע"י גדולי ישראל לנהל עיר היא ודאי הופכת למרכז חייו מהרגע שנשלח! זהו תקדים מסוכן המוכיח שוב את חוסר ההבנה הבסיסי של השופטים באורח החיים החרדי".

ח"כ מיכאל מלכיאלי, הגיב אף הוא ואמר, "פסיקת בג"ץ בעניין אלעד, יום עצוב. אותם אנשים ששלחו את העותרים לעתור לבג"ץ, לא פגעו בפינדרוס, אלא פגעו במשלחים, הלא הם מרן חכם שלום כהן ומרן הגר"ח קניבסקי. לא יאמן שאנשים שומרי מצוות מסוגלים לעשות מעשים שכאלו".

יצחק פינדרוס בית המשפט העליון אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד