י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
התבטאות מביכה

הח"כית: החרדים אשמים בהתפשטות החצבת

התבטאות מביכה נשמעה היום בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת, מפי הח"כית יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו, שלדטענתה החרדים אשמים בהתפשטות החצבת

הח"כית: החרדים אשמים בהתפשטות החצבת
חרדים צילום: Oren Nahshon / FLASH90

במהלך דיון שהתקיים היום (שני) בוועדת העבודה ורווחה, האשימה חה"כ יוליה מלינובסקי (ישראל ביתנו) את המגזר החרדי בכך "שתפוצת החבצבת היא באשמת החרדים".

לדברי חה"כ מלינובסקי, "יש להם (לציבור החרדי) בורות ותפיסות עולם פרימיטיביות והם בשם התורה והדת מסרבים להתחסן ומאמינים בכל מיני דברים טפלים - תפוצת החצבת היא באשמת החרדים".

מלינובסקי הוסיפה בהשתלחות המחפירה וטענה, "מי שבוחר לא לחסן את עצמו או את ילדיו, נוהג ברשלנות וחוסר אחריות ומסכן סביבה שלמה. זו פגיעה מכוונת בציבור שלם, לרב החלש והעדין ביותר: תינוקות וילדים קטנים, נשים הרות, הגיל השלישי".

לדברי הח"כית מישראל ביתנו בדיון בוועדה, "די לשקר, די להעמיד פנים. הציבור הלא מתחסן ומנהיגיו חייבים לקחת אחריות ולנהוג לפי המלצות משרד הבריאות".

במהלך הדיון השיבה חה"כ שולי מועלם רפאלי (הבית היהודי) לטענותיה של מלינובסקי ואמרה: "איך את מעזה להכפיש פה ציבור שלם? איזו בורות? רבנים קוראים לציבור להתחסן. בעיית הלא מתחסנים קיימת בכל החברה הישראלית אז מדוע את לוקחת דיון ענייני מקצועי שעוסק בבריאות הציבור כדי לגרוף הון פוליטי? איפה הבושה שלך? איפה היית בתחילת הדיון".

מלינובסקי השיבה: "נחרדים מפיצים את החצבת" לדבריה, "החרדים גם מנהיגים הפרדה גם בקופות החולים. גברים בצד אחד ונשים בצד שני. איך אפשר להתחסן ככה".

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) תקף את חברת הכנסת מלינובסקי ואמר; "דברי ההבל של ח"כ מלינובסקי מעידים על בורות מוחלטת ותפיסת עולם שגויה". לדבריו, "כמה חבל כי בשביל לגרוף הון פוליטי, בוחרת מלינובסקי להכפיש ציבור שלם שמבחינתו הציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם".

מנגד, מלינובסקי השיבה להתקפות נגדה ואמרה, "‏‎במאקו פרסמו שמעל למחצית מהנדבקים הם חרדים, גם מאקו אנטישמים? משרד הבריאות הציב עמדות חיסון מיוחדות בשכונות החרדיות, גם משרד הבריאות אנטישמי? אתם תמשיכו עם הפוליטיקה הקטנה והצביעות ואני אמשיך לדאוג לשלום הציבור".

יצויין כי באורח חריג, כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים', לראשונה התפרסמה הוראה מבית הדין של 'העדה החרדית' בירושלים, אשר ידוע כמתרחק מהזדהות עם המדינה וגופיו הציבוריים, להורים לצאת ולהתחסן.

חצבת ישראל ביתנו הכנסת ועדת העבודה והרווחה ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ועדת הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד