י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
משיב אש

פרוש תוקף בחריפות: "הם מנסים להרוס הכל"

נציגי אגודת ישראל מכל הארץ התכנסו אמש באלעד והתייחסו להאשמות נגדם: "אצלנו בבני ברק לא הלכו לערכאות, בבית שמש הצלנו את המועמד של ש"ס"

פרוש תוקף בחריפות: "הם מנסים להרוס הכל"
ישראל פרוש צילום: Aharon Krohn/Flash90

בכינוס מרכזי בהשתתפות פעילי אגודת ישראל באלעד, בראשות נציגי התנועה החסידית, סגן השר ליצמן, זייברט, פרוש, ונציגי האדמו"רים, עלו בזה אחר זה חברי הכנסת של אגודת ישראל והשיבו על הטענות כנגדם.

ראשון הדוברים היה בנו של האדמו"ר מויזניץ, שהצהיר בשם אביו האדמו"ר, שישראל פרוש נשמע ומציית לרבנים בכל שנות כהונתו כראש עיר. "לכל אלה שאומרים אחרת" אמר בשם האדמו"ר, "ישראל פרוש לא ניסה אף פעם לתרץ תירוצים, כשביקשו ממנו גדולי ישראל הוא עשה. גם עכשיו, הוא הגיע כבר בחודש סיוון לשאול אם לעבור לעיר אחרת, וקיבל תשובה להישאר באלעד".

סגן שר החינוך באלעד, אמש. צילום: אהרון קורן, פלאש 90

סגן שר החינוך מאיר פרוש מחה על הפגיעה בגדולי ישראל. "מתחילים לשמוע קולות זלזול מצידם ברבנים שלנו. אני מבקש שיפסיקו לזלזל בגדולי ישראל שלנו. אנחנו מכבדים את כל גדולי ישראל, אני מצפה שגם יכבדו אותנו", אמר בלהט.

בהתייחסו לעתירתו של שי נתן, ולפסילת פינדרוס, אמר פרוש כי "זורקים עלינו את נושא הבג"צ, כאשר אין לנו שום קשר לכך. במקום אחר רמטכ"ל היה לוקח אחריות על מחדל כמו שקרה פה בהגשת הרשימות".

לאחר מכן הוא הזכיר את מה שהתרחש בבית שמש, כאשר בעוד נציגי דגל התורה כבר ערכו גורל מי יהיה מועמדם לראשות העיר, אגודת ישראל היא זו שהצילה את מועמדות אבוטבול. "אני שואל פה את ידידי הרב ליצמן, שמעת מדרעי תודה על כך שהצלנו את הראש עיר שלו?", פנה בציניות לסגן שר הבריאות, שענה בשלילה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הביע תמיכה חד משמעית בישראל פרוש, והזכיר את השתלשלות העניינים בירושלים, כאשר דגל התורה לטענתו חזרה בה לפתע מהסיכומים עם אגודת ישראל, רגע לפני יום כיפור. "אני לא מבין את ההתנהגות הזו שלהם. אני לא עוזר להם? הרב מאיר פרוש לא עוזר להם? ישראל פרוש לא שירת אותם? למה הם מחפשים מחלוקת?".

בהתייחסו לבג"ץ אמר ליצמן "חבל שבג"ץ פסל, זה ממש מעשה שטן, כך לא נוכל להוכיח מי היה בכל מקרה מנצח, אין ספק שישראל פרוש היה מנצח".


סגן השר ליצמן באלעד, אמש. צילום: אהרון קורן, פלאש 90

ישראל פרוש הציג לראשונה את גרסתו למאבק באלעד ודיבר באופן פומבי לראשונה מזה תקופה ארוכה. לדברי ראש העיר המכהן, "כל גדולי ישראל מכל העדות והחוגים תמכו בי ואמרו לי להישאר באלעד. מה קרה בדרך? תראו בכל הארץ. עשו מחלוקת בכל הארץ. אמרתי שיהפכו אותי ליותר גרוע מטומי לפיד והם מצאו את הדרך".

בהתייחסו לפסילת מועמדותו של פינדרוס אמר, "אני הצהרתי שאסור ללכת לערכאות. המתמודד השני בעצמו הלך בביתר לערכאות. והשותף החדש שלו הלך לערכאות נגד מרן הגר"ע יוסף. אבל הם קבעו, רק לא שרוליק פרוש". "אתם יודעים למה? כי היה יותר מידי טוב. אין רב בעיר מכל העדות שחושב שאני צריך לעזוב. כל הרבנים הספרדים חתמו עם החותמת שאשאר", הוסיף בנאומו התקיף.

"אל תחשבו שאחרי הבחירות אני אנקום במישהו" אמר פרוש. "אני ראש עיר של כולם. יש גם צרכים של עוד ציבורים ואני אשמור עליהם. יש נוער מתמודד שצריך טיפול והוא יקבל. אלעד היא עיר טובה. עיר שיש בה מקום לכולם. עיר שמכירים כל אחד את הצרכים של השני".

על ההפגנות נגדו אמר ישראל פרוש, "עכשיו יש מי שמנסה להרוס את הכל. הם בדעה שרק לא ישראל פרוש. יש פה יותר משלושת אלפים תלמידי ישיבות בעיר. הרבה יותר הם ליטאים מחסידים. ואני רואה אותם עושים הפגנה מתחת הבית שלי. זה לא יפריע לי. אני אביא עוד אלפים. כי חודש יתסיסו אותם, אבל העיר תראה עוד חמש שנים אחרת".

סגן השר פרוש משפחת פרוש תקיפת פרוש ליצמן יעקב ליצמן אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד