י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקצינה כעסה: זה אסון שהוא נבחר, תהיה כפייה דתית

הכירו את הרב יוסף וסרמן, שבראיון עם 'בחדרי חרדים' חושף סקר חדש ומפתיע, שצפוי להתפרסם בימים הקרובים, ומספר על הפגישה הראשונה שהתקיימה בינו לבין המועמד לראשות העיר אבי סלמן

הקצינה כעסה: זה אסון שהוא נבחר, תהיה כפייה דתית
צילום: באדיבות המצלם

הוא חריג בנוף הפוליטי הירושלמי, רב שבמשך שנים רבות מניף את דגל הסיוע לגמלאים בישראל ובפרט בירושלים, וכעת הוא מתמודד במקום השני ברשימתו של אבי סלמן - 'אני ירושלים'. הכירו את הרב יוסף וסרמן, שבראיון עם 'בחדרי חרדים' חושף סקר חדש ומפתיע, שצפוי להתפרסם בימים הקרובים, ומספר על הפגישה הראשונה שהתקיימה בינו לבין סלמן העומד בראש הרשימה - ומדוע המקום השני הוצע דווקא לו. וגם: האם בעתיד נראה אותו בכנסת ישראל.

"מה לך ולפוליטיקה?", שאלנו את הרב וסרמן בראשית השיחה, "שאלתי את עצמי את זה ברגע שנתתי תשובה חיובית לאבי סלמן שפנה אלי". הרב וסרמן מגולל כיצד החל את דרכו הציבורית: "לפני 10 שנים נבחרתי לתפקיד יו"ר 'צוות' -ארגון גמלאי צה"ל בירושלים והסביבה. בגלל שאני דתי ורב ולא היה אדם דתי בדירקטוריון, חששו שחרדי יבוא ויהפוך את הארגון לבני ברק וזה לא קרה", הוא מספר.

"כשנבחרתי", הוא נזכר, "הייתה לפני קצינה, כשהיא ראתה שניצחתי היא התקשרה למנכ"ל צוות ואמרה לו: 'זה אסון שהוא נבחר, נבחר הרב, תהיה כפייה דתית', לקחתי את הטלפון ואמרתי לו 'לא עבדנו עדיין ביחד, ואני מבטיח לך שכל ימי דאגתי לכולם, כמו אבי שהנהיג את יהדות רומניה'. וההוכחה לכך שמאז היו עוד 2 קדנציות ונבחרתי ברוב גדול וכולם למדו שאין מה לפחד מאדם עם זקן. הדברים צריכים להגיע מהלב".

על הפגישה עם סלמן שהובילה אותו להצטרף לרשימת 'ירושלים שלי', מספר הרב וסרמן בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "סלמן פנה אלי לפני 3 חודשים, הגיע אלי לבית החייל, ואמר לי: 'שמעתי עליך רבות, אני רוצה שבמקום השני שלי יהיה אדם שמטפל באוכלוסייה השלישית, אלו שאין להם נציג בעירייה ואין להם מי ששומע אותם. אני רוצה רשימה חברתית והנושא הראשון שלי זה האזרחים הוותיקים, מגיע להם לחיות בכבוד', כך הוא אמר לי, הנה אתה רואה בחוש, בכל הפאנלים השונים - אף מועמד לא מתייחס לנושא של האזרחים הוותיקים".

וסרמן ממשיך לגולל את הדברים שאמר לו סלמן בפגישתם הראשונה: "סלמן הוסיף לי נקודה נוספת, וכך אמר לי: 'אני רוצה יחד איתך, בתור רב, לשמור על קדושת ירושלים. אם לא נשמור על קדושת ירושלים לא יהיה לנו מה למסור לדורות הבאים'. אחרי שפנה אלי ביקשתי ממנו שני דברים, 'תן לי את הסמכות לטפל בקדושת ירושלים וקדושת השבת', והוא השיב לי: 'אני ממנה אותך לעמוד בראש צוות היגוי לנהל את כל המו"מ בנושא הדת בירושלים, למשל - שוק מחנה יהודה, נושא הכותל והר הבית'. והדבר הזה חיזק אצלי עוד יותר שמדובר באדם לא פופוליסטי אלא שהוא רוצה באמת למען ירושלים, הוא אדם שחי את ירושלים 24 שעות ביממה" אומר הרב וסרמן ל'בחדרי חרדים'.

לדבריו, "אם רוצים לשמור על הצביון היהודי של ירושלים - אסור לנו להפקיד את השטח לאדם שאין לו קשר למסורת ישראל, ורק אבי סלמן הבטיח לשמור על אחדות ועל שלימות ירושלים, ירושלים היא הלב של העם היהודי. להיות ראש עיר בירושלים זה לא להיות ראש עיר רגיל, זה להיות השגריר של היהודים בכל העולם, זה יותר חשוב מלהיות ראש ממשלה, ולכן אנחנו צריכים לשמור על קדושת ירושלים כי כל העולם רואה בירושלים את הקדושה המיוחדת, יותר מכל מקום אחר בעולם. אבל אני מאמין שרק על ידי הידברות, סבלנות וכבוד הדדי, שנראה מול העיניים שאנחנו שליחים של תושבי ירושלים, זה לא כבוד זו עבדות", הוא מוסיף.

הוא מתייחס למועמדים השונים לראשות העיר ירושלים ואומר כי "זה הזוי בעיני - שבוחרים שליחי ציבור בלי להכיר אותם. כל שנותי אני עבדתי בהתנדבות למען האזרחים הוותיקים ופעלתי לאחד אותם. לכל מועמד יש אח גדול ומפלגה שהוא רק צריך לבוא ולחייך ומובטח לו ראשות העיר וחבר מועצה. אני רואה מועמדים שיש מאחוריהם גדודים של מפלגות שממליכים אותם כבר, ואני פונה לתושב ואומר - אל תביט על הפרסומים אלא למועמד שבדקת מיהו ומה הוא שווה".

"האם יש לך שאיפות להגיע לכנסת?", שאלנו את הרב וסרמן שהשיב: "יהיה מאוד לא רציני שאחרי 3 חודשים שבמגרש הפוליטי - אני חושב על הכנסת, אבל בכל מקום שאני אקבל סמכויות והשפעה למען עזרה לזולת - אני רוצה להיות שם. כישורים זה לא מספיק, אתה צריך מקום שממנו אתה יכול ליישם את החזון שלך. לפי התוצאות אדע איך לחשוב קדימה" הוא עונה בפוליטיקאיות.

ולסיום, הרב וסרמן מתבקש להמר על תוצאות הבחירות: "זה הדבר הקשה ביותר, בגלל שאני לא פוליטיקאי - אני לא יכול להמר", למרות העדר הרצון להמר, וסרמן חושף סקר דרמטי: "יו"ר המפלגה סלמן - אמר בסוף השבוע שבעוד ימים ספורים נפרסם סקר שאנחנו מגיעים ל-6 חברי מועצה והוא זוכה בראשות העיר בסיבוב ראשון ב48%. הסקר יתפרסם היום או מחר", אומר הרב וסרמן.

אבי סלמן עיריית ירושלים חרדים ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד