י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הביקור נחתם

בכותל המערבי: טקס זיכרון לחותן המושל שמת

חמיו של מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי, המבקר בימים אלו בישראל יחד עם רעייתו, הלך לעולמו, אך למרות זאת הביקור החשוב נמשך והוא ערך טקס מיוחד לזכר חותנו בכותל המערבי

בכותל המערבי: טקס זיכרון לחותן המושל שמת
מושל מדינת ניו ג'רזי פיל מרפי, בכותל צילום: הקרן למורשת הכותל

במסגרת ביקורו של מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי, יחד עם רעייתו, תמי מרפי, במדינת ישראל התקיים טקס מיוחד במנהרות הכותל לזכרו של אדוארד בראון סניידר, חותנו של המושל אשר נפטר ביום שישי במהלך הביקור.

למרות זאת, הביקור נמשך כסדרו בהוראת סניידר, אביה של רעיית המושל, שביקש להמשיך את הביקור בישראל ורק בסיומו לחזור לניו ג'רזי לערוך את הלוויה.

אדוארד בראון סניידר, אביה של הגברת הראשונה של ניו ג׳רזי, הלך לעולמו ביום שישי האחרון בגיל 90.

תמי מרפי, רעיית מושל ניו ג'רזי, סיפרה על שיחתה האחרונה עם אביה, שבה הפציר: "את חייבת לסיים את המסע הזה, יותר מהחשיבות הכלכלית של הביקור, הוא בעל חשיבות לעולם". מושל מדינת ניו ג'רזי, פיל מרפי: "עם לב שבור ודמעות בעינינו, נקדיש את נוכחותנו בארץ הקודש לזכרו".

צילום: הקרן למורשת הכותל

מוקדם יותר הבוקר, מושל ניו ג'רזי ורעייתו יחד עם הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, נפגשו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו, ערכו ביקור מיוחד ביד ושם שכלל הנחת זרים, לאחריו הגיעו לכותל המערבי, שם נערכה תפילה מיוחדת והנחת פתק בין אבני הכותל.

כאמור, אירועים אלו התקיימו כחלק מהמשלחת הכלכלית הראשונה בראשות מושל מדינת ניו ג'רזי במטרה לחזק את הקשרים הכלכליים, הטכנולוגיים, המסחריים, האקדמיים והפוליטיים בין מדינת ניו-ג'רזי למדינת ישראל.

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, המלווה את המושל בביקורו בישראל: " אני משתתף בצער משפחת המושל על מות יקיריהם. אהבתו של אדוארד לישראל והעובדה שהביקור נמשך למרות הכל, מבטאים את הקשר ההדוק בין הקהילה היהודית בארה"ב למדינת ישראל ואת המחויבות ההדדית בין מדינת ישראל לארה"ב."

לסיכום המשלחת, הקונסול הוסיף: "מדינת ניו ג'רזי ממלאת תפקיד חשוב ביחסי ישראל-ארה"ב, אני מסכם ביקור מוצלח שיניב את פירותיו לכלכלה הישראלית, לחינוך וליחסים הבינלאומיים."

ניו ג'רזי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד