י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

מחדל: החיילים החרדים כמעט ונשלחו לטירונות ללא טלית ותפילין

חרדים שהתגייסו לחיל המודיעין בצה"ל נשלחו לטירונות מבלי שצה"ל סיפק להם זמן להצטייד בתפילין • לאחר שהבינו כי טעו, החיילים נשלחו הבוקר לביתם ויחזרו בראשון עם ציוד אישי • בצה"ל מצֵרים על המקרה: "התקלה נבעה מפערי תיאום פנימיים"

מחדל: החיילים החרדים כמעט ונשלחו לטירונות ללא טלית ותפילין
אילוסטרציה צילום: דוד כהן,פלאש 90

כ-130 חרדים התגייסו אמש (שלישי) ליחידות שונות  בצה"ל - לחיל האוויר, חיל הים, אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, חיל תקשוב וחיל המודיעין.

כ-30 מהחיילים התגייסו במסגרת תכנית "בינה בירוק", עברו הליך חיול בבסיס תל השומר במרכז, יחד עם עוד כ-100 חיילים חרדים. המתגייסים ל"בינה בירוק" יעשו את הטירונות שלהם בבסיס מפרשית בדרום, למשך מספר שבועות.

אלא שאתמול באופן מפתיע, הודיעו לחיילים כי את תקופת הטירונות הם יעשו ללא טלית ותפילין. מדוע? "כשהם הגיעו לתל השומר, אמרו להם שיש שינוי בתכנית והם לא שבים הביתה כפי שהודיעו להם במייל הצבאי" סיפר אתמול ל'בחדרי חרדים' אביו של אחד מהם. "מישהו ביחידת מיטב החליט כך, ולא ניתן לחיילים כל הסבר הגיוני לכך".

על פי התכנית המקורית, החיילים הגיעו לבסיס תל השומר אתמול - שם עברו הליך חיול. לאחר ההליך, הם היו אמורים לשוב הביתה ולחזור הבוקר לתל השומר ומשם לנסוע לבסיס מפרשית.

אולם לאחר שהמתגייסים הגיעו לתל השומר ללא ציוד אישי הכולל: בגדים להחלפה, מטען לטלפון, מוצרי הגיינה והחשוב מכל טלית ותפילין - הודיעו להם כי מיד לאחר החיול הם יעלו על אוטובוסים ויוסעו לבסיס בדרום שם ישהו בתקופת הטירונות.

החיילים החרדים התרעמו, התלוננו בעיקר על התפילין. "יש בקבוצת המתגייסים לא מעט נשואים, לא נפרדו מבני המשפחה. אף אחד מהם לא הביא תפילין, מטען לטלפון וציוד אישי", סיפר קרוב משפחה של חייל תושב כפר חב"ד.

אולם פניהם הושבו ריקם ולבסוף הם נותרו לישון בבסיס תל השומר כאשר הכוונת מיטב להסיע את החיילים הבוקר לבסיס מפרשית.

אמש (שלישי) פנה 'בחדרי' לדובר צה"ל בעניין והבוקר, לאחר שהבינו כי אכן נעשתה טעות, הודיעו לחיילים כי הם עוזבים היום את תל השומר ויעשו את השבת בחיק המשפחה וכי ביום ראשון הם יוסעו לבסיס מפרשית בדרום.

מדובר צה"ל נמסר לפניית 'בחדרי חרדים' כי "צה"ל מצר על המקרה ויתחקר אותו. התקלה נבעה מפערי תיאום פנימיים. מטעמי בטיחות ולאור העובדה שמדובר היה בשעת ערב מאוחרת, הוחלט שלא לשחרר את החיילים אמש לבתיהם. החיילים שוחררו להתארגנות היום, וישובו לטירונות ביום ראשון".

חיילים חרדים טירונות בסיס מפרשית יחידת מיטב בינה בירוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד