י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בשער הניצחון

נשיא גרמניה הפתיע: אגיע להדלקת המנורה

גרמניה סוגרת מעגל היסטורי: מלשכת נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, נמסר לרבה של הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל, על בואו הצפוי להדלקת החנוכיה הגדולה בשער ברנדנבורג ("שער הניצחון") בברלין

נשיא גרמניה הפתיע: אגיע להדלקת המנורה
נשיא גרמניה לצד רבה של ברלין הגר"י טייכטל צילום: המצלם

שמונים שנה בדיוק לפרעות ליל הבדולח, בט"ז בחשוון תרצ"ט, וגרמניה סוגרת מעגל היסטורי: מלשכת נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, נמסר לרבה של הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל, על בואו הצפוי להדלקת החנוכיה הגדולה בשער ברנדנבורג ("שער הניצחון") בברלין "בואו הצפוי של נשיא גרמניה למעמד שכולו פרסומי ניסא וגאווה יהודית - זה אומר הכל", הגיב הרב טייכטל.

בדיוק היום, לפני שמונים שנה, בט"ז בחשוון תרצ"ט, נערך בכל רחבי הרייך השלישי (גרמניה ואוסטריה) פוגרום מזעזע ביהודים. כנופיות נאציות העלו באש בתי כנסת ובתי עסק יהודים, בהכוונת הצורר הנאצי היטלר ימ"ש.

הצורר גבלס, כתב ביומנו האישי שנתן פקודות לוודא שבית הכנסת הראשי בברלין ייהרס. "אני רוצה לחזור למלון ואני רואה זוהר אדום כדם", תיאר את הרס בתי הכנסת, "בית הכנסת בוער, אנחנו מכבים שרפות רק אם הן מסכנות את הבניינים השכנים. ולא, יש לשרוף עד היסוד, הפיהרר הורה לאסור מיד 20–30 אלף יהודים, הזעם העממי משתולל עכשיו יש לתת לו פורקן שמשות מתנפצות. בראוו! בראוו! בתי הכנסת עולים באש כמו בקתות גדולות וישנות".

שמונים שנה אחרי ומלשכת נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, נמסר לרבה של הקהילה היהודית בברלין הרב יהודה טייכטל, על בואו הצפוי להדלקת החנוכיה הגדולה בשער ברנדנבורג ("שער הניצחון") בברלין.

"בואו הצפוי של נשיא גרמניה למעמד שכולו פרסומי ניסא וגאווה יהודית - זה אומר הכל", הגיב הרב טייכטל, "תחיית היהדות בברלין מקבלת גיבוי באופן רציף ומחמם לב מהממשל הגרמני והגעת הנשיא ממחישה זאת היטב".

במעמד המסורתי בברלין, צפויים להשתתף אלפי יהודים מהעיר, לצד אישים בכירים מהממשל הגרמניה ועשרות גופי תקשורת שיעבירו את ההדלקה בשידור ישיר.

האירוע החגיגי הפך לאירוע היהודי הכי בולט ומסוקר ברמניה של השנים האחרונות והוא מהווה מקור חשוב לגאווה יהודית לכל יהודי המדינה.

גרמניה יהודה טייכטל הרב יהודה טייכטל שער הניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד