י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מכות וצלקות • עדויות מתוך הכת האכזרית

הזוועות: "הלקאה פומבית לתלמיד "סורר" - כמו באינקוויזיציה"

העדויות מתוך הכת האכזרית ממשיכות לזרום: בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי' מספר רפי קניג, מי שהיה חלק מכת 'לב טהור', על מסכת התעללויות קשות ביותר שנעשו על ידי אחד מראשי הכת • "הוכיתי קשות לאחר שתפסו אותי שותה מבקבוק מים ישירות ולא מתוך כוס"

הזוועות: "הלקאה פומבית לתלמיד "סורר" - כמו באינקוויזיציה"
התעללויות קשות ביותר. אנשי כת 'לב טהור' צילום: באדיבות המצלם

הזוועות של כת 'לב טהור' ממשיכות להיחשף. לאחר שבבוקר חשף 'בחדרי חרדים' עדויות מבחורים ובחורות שהצליחו לברוח מהכת, כעת נחשפות עדויות נוספות המתארות את ההתעללות הקשה

רפי קניג, מי שהיה חלק מכת 'לב טהור', מספר על מסכת התעללויות קשות ביותר שנעשו על ידי אחד מראשי הכת, מאיר רוזנר - שיחד עם בנו של הלברנץ המנוח מנהלים את הכת באכזריות קשה.

בהקלטה שהגיעה ל'בחדרי חרדים', נשמע קניג מספר על כך שהוא הוכה קשות על ידי רוזנר - לאחר שנתפס שותה מבקבוק מים ישירות ולא מתוך כוס.

רוזנר כינה אותו, "פושטק" ו"שייגעץ", אמר לו שהוא עזב את הדת בגלל זה והוכה 28 מלקות קשות, ולאחר מכן היה הולך למקווה בזמנים בהם לא היו הולכים חברי הכת, מאחר והתבייש שרואים את המכות והצלקות.

מעדות של שני בחורים נוספים שנמצאים היום בישיבת טהאש בקנדה עולה, כי אם אחד הבחורים היה עובר על חוקי הכת - היו נתלים מודעות ברחבי המגורים על "הלקאה פומבית" שתיערך. מזכיר את מה שעשו אנשי האינקוויזיציה בספרד כשהודיעו על העלאה למוקד יהודי שנתפס בסתר.

ואכן, בזמן ההלקאה הפומבית כל הכת הייתה ניצבת וצופה במכות איומות שחוטף אותו תלמיד "סורר". את הדברים הללו סיפרו הבחורים לעסקן הקנדי יעקב קליין. הם עצמם נזרקו מהכת, לאחר שאחד מהם נתפס שומע מוזיקה ואילו השני נזרק בשל כך שלא הסכים להתחתן בגיל מאד צעיר.

רפי קניג סיפר את הדברים בעבר, אולם הפעם הוא סיפר את הדברים שוב, כדי לוודא שעושים הכל לחלץ את הילדים האומללים שנמצאים שם.

רפי הוסיף, כי מי שניסה להגן עליו מהמכות והתעללויות סבל מרורים מרוזנר, כולם פוחדים ממנו. "אני יכולתי להיות החבר הכי טוב של רוזנר, אבל לא הייתי מסוגל לראות ילדים סובלים. הוא סדיסט ומתעלל בילדים, אני לא יכולתי לראות את זה. ניסיתי לעשות משהו, אבל לא הצלחתי, עברתי התעללויות בעצמי".

"הילדים שם עברו עינויים של היטלר, הם כמו זומבים", מספר ל'בחדרי חרדים' עסקן נוסף. "יש יותר מחמישים ניצולים מהכת, ורק חמישה התלוננו בפני הרשויות בקנדה ואנחנו מנסים לשכנע עוד ניצולים לספר לרשויות".

"אנחנו לא מתלוננים במשטרה על המעשים של מנהיגי הכת כי השוטרים בקנדה לא מאמינים לנו, הם אומרים שהסיפורים שלנו נשמעים להם הזויים. אז אנחנו שולחים את הניצולים לשגרירות קנדה ולשגרירות ישראל כדי שיספרו מה הולך בתוך הכת והם עוזרים לאלו שהצליחו לצאת משם".

"אבל", מספר אותו עסקן, "אנחנו מפעילים לחץ גדול על הרשויות בקנדה כדי שיעזרו לנו יותר, אנחנו מנסים להביא כמה שיותר אנשים שיספרו מה הולך בכת. זה לא פשוט. הניצולים מאד סגורים. אנחנו נעזרים בעובדים סוציאליים".

עוד הוא מגלה, ממה שדלה מהנמלטים, כי "רק למנהיג 'לב טהור' נחמן הלברנץ יש מיזוג אוויר בבית, כל שאר המשפחות, כ-40 במספר, עם כמעט 300 ילדים - מתגוררים בפחונים עם גגות של סוכה. הם חיים כמו בתקופה של לפני 300 שנה".

לסיום הוא מבהיר כי המטרה של העסקנים היא לסייע נפשית לאלו שהצליחו לצאת משם, ולעזור להם להתחיל חיים חדשים בקהילות חרדיות מסודרות.

'בחדרי חרדים' ניסה ליצור קשר עם אחד מאנשי הכת, אך ללא הצלחה. אנשי הכת לא מוכנים להתראיין או להגיב בשום פנים ואופן.

כזכור, לפני כשנה וחצי - ביום שישי י"ג תמוז תשע"ז - נפטר במפתיע ובאופן טראגי שלמה ארז הלברנץ ז"ל, מנהיג קהילת 'לב טהור' הקיצונית והוא בן 54 בפטירתו.

היה זה עת ירד הלברנץ לטבול בנהר סואן במקסיקו לכבוד שבת, הוא נסחף וטבע למוות.

כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים', לאחר הטביעה הועברה גופתו לבדיקות במכון רפואי במקסיקו, ועל פי הדיווחים גופתו לא נותחה.

הלוויתו התקיימה בגואטמלה בהשתתפות בני הקהילה והוא נקבר בחלקת אדמה שיוחדה לשמש כבית קברות ונמצאת במתחם גדול שהמנהיג קנה בחייו.

מאז עברה ההנהגה לידיו של הבן נחמן הלברנץ, לצד מאיר רוזנר ויעקב יואל וינגרטן, שמנהיגים קו קיצוני ותקיף עוד יותר מהמייסד המנוח.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד