י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מהפכה בעיר התורה והחסידות

 תכנית 'הן': שעתיים חניה חינם ושני מיליון ₪ ליזמים

רק בבני ברק זה יכול לקרות. מפלגות מתמודדות עשרות שנים, לא מציעות כלום, לא מתחייבות על דבר, אין להם אפילו יומן משימות, ומקבלות שוב ושוב תמיכה אך כשהאזרח הפשוט זקוק לעזרה המבחן יהיה כמה הוא מקורב

 תכנית 'הן': שעתיים חניה חינם ושני מיליון ₪ ליזמים
אריאל ניר צילום: באדיבות המצלם

תנועת 'הן' בראשות הרב ניר אריאל פרסמה אגרת לתושבים עם עקרי התכניות לשיפר חיי התושבים תוך מתן דגש על בעיות התחבורה, המחסור בחניות, חינוך, תעסוקה ומעל הכל שירות לתושב.

תחבורה

בעיר שבה משפחות ברוכות ילדים, ומשפחות רבות ללא רכב פרטי, חייבים לפתח ולתכנן עם אנשי המקצוע הטובים ביותר, את תכנון התחבורה הציבורית. בעיר שבה אין תחנה מרכזית, רכבת בקצה העיר עם נגישות מינמלית, ותחנות אוטובוסים שמועתקים בכל שבוע ממקום למקום, משפחות נאלצות להיטלטל עם מזוודות ועגלות, בנסיון למצא את הקו והתחנה. חייבים להפסיק את זה, וליעל את המערכת התחבורתית בעיר. ב'הן' מתחייבים לתת את הדעת ולהקדיש מאמצים לפתור את בעיית התחבורה.

חניות

"אין אצלכם חניות, איך אפשר לחיות ככה", נמאס לשמוע את זה. אתה רוצה לצאת לקניות ברבי עקיבא, ואתה מהר מאוד מתחרט. שעה של חיפוש חנייה, שעה של הליכה לחנות, ובסוף, גם מקבל דו"ח כי הורידו את המדחנים...

אמנם בעיית החניות היא כללית בכל גוש דן והמרכז, אך בשעה שבכל עיר, מייצרים פתרונות, ולפחות נעשים מאמצים לפתרונות, כמו אופניים, חניונים, יעול התחבורה הציבורית, בבני ברק נצבעות עוד מדרכות באדום לבן, כי הרי נוצרו פקקים...

אגב, בערים רבות לתושבי העיר, יש תו חניה חינם לאזור המגורים, אין שום סיבה שלא תקבלו את זה גם כאן בבני ברק.

אנחנו מתחייבים לייצר פתרונות כהקמת חניונים באזורים עמוסים, רבי עקיבא, השומר ואולמות השמחה שיתנו מענה לרכבים הרבים שמגיעים לאזור ולעשות ככל הניתן להפוך את העיר לנגישה ונוחה.

ניקיון

מעליב. אבל ממש לאחרונה בסקר שפורסם, זכתה העיר בני ברק במקום הראשון, בה תושבי העיר מרגישים שהעיר מטונפת ומלוכלכת.

מי קבע שעיר התורה והחסידות חייבת להיות מטונפת?! אין שום הצדקה לחוסר הטיפוח של העיר.

האמת שאולי כבר התרגלנו למצב הזה, אבל  אם תבקרו שבוע בעיר אחרת תגלו כמה נעים לחיות בעיר מסודרת ומטופחת. עיר שיש בה השקעה בגינות, במראה החזותי של העיר, בניקיון. יש לייצר מערך נקיון יעיל לאו דווקא בשעות הבוקר העמוסות בכבישים שגם פוגעות בעבודת מחלקת התברואה וגם בנהגים הלחוצים בכבישים.

הפסקת הבריונות באכיפה

אין בעל רכב בבני ברק שלא מקטר על הדוחו"ת המופרזים. נכון דו"חות הם הכרח לניהול תקין של העיר ושמירה על הסדר, אבל חוסר הפרופורציה זועק לשמים. לעיתים התושבים חשים כאילו ישנה איזו חדווה בהענקת הדוחות.

לשכת התובע של העיר פתוחה רק יומיים בשבוע, ולתורות אין סוף... אינספור תושבים מכלים את זמנם שם בנסיון לבטל דוחו"ת לא מוצדקים.

על המצלמות האורבות ברחוב השומר מה לא נכתב. מוניות כבר לא אוספות ומורידות שם, תושבים חוששים לעצור להוריד אמא קשישה, משפחה ברוכת ילדים, או סל קניות. הדו"חות מופקעים שמונפקים בהבזק פלאש מרתיחים וכבר בית המשפט קבע ממש לאחרונה בעתירה שהוגשה נגד עיריית תל אביב שהם לא חוקיים.

פנינו ללשכת ראש העיר בדרישה לקבל את ההיתר להפעלת המצלמות. אנחנו נהיה חזקים בע"ה אחרי הבחירות ונוכל לרכז את מאמצינו למצוא את דרך האמצע בין פתרונות לתחבורה שוטפת וזורמת, לבין אכיפה מוגזמת ומיותרת.

בירוקרטיה ותהליכים לקבלת היתר בנייה

יש לכם דירה? במוקדם או במאוחר תכירו את מחלקת ההנדסה. הכספת של העירייה. שם יוחלט אם תוכל להוציא מרפסת ורלסים לסוכה. באגף האכיפה יבחרו אם להעלים עין מיחידות הדיור שבנית, או פשוט לשלוח פקח, שיוציא לך צו הריסה.

הדרך לקבלת היתר, גם אחרי התחנונים וההבטחות לשכנים, משאירה לתןושב רשימת משימות, אישורים וחתימות תשלומים, ותסבוכת, שיוציאו לו כמעט את החשק להיכנס לזה.

כמה עגום אבל הרבה קשרים צריך במחלקה הזו. אם יש לכם שם בן משפחה אתם ברי-מזל. אחרי הבחירות אנחנו נהיה הקשרים שלכם. דין שווה לכל תושב.

אנחנו מאמינים שצריך לתת מענה לסוגיית יחידות הדיור, דין אחד לכולם גם בלי 'להסתדר' עם הפקחים. להקים יחידה שתדריך ותקצר הליכים, ולעשות הכל לקבל החלטות זריזות, ולהפסיק את הסחבת וההמתנה להיתר המיוחל.

מרכזי תעסוקה לנשים

המחזה המוכר בין 6 בבוקר עד 9 כשהתחנות ביציאה מהעיר מלאות בנשים רבות הגודשות את התחנות הרשמיות והמאולתרות ומבקשות להביא טרף לביתן.

הטלטלות מחוץ לעיר מקשות עליהן מאד. בשולי העיר פורחים מגדלי ענק, ב.ס.ר א' ב' ג'. הגיע הזמן להקים גוף רשמי מטעם העירייה שיעודד הקמת מרכזי תעסוקה והייטק לנשים כאן בתוך העיר.

הרב ניר אריאל יו"ר הרשימה, כבר החל בטיפול בנושא, הוא גייס את משרד הכלכלה להעביר קורס בעלות של 30,000 ש"ח לכל אחת, חינם לתושבות העיר. הוא פנה לעירייה וביקש עזרה, מקום, מחסן כדי להעביר שם הקורס אבל לצערנו לא עלה בידו. לבסוף הקצה לו חבר טוב את מבנה החברה שלו לצורך כך.

'הן' חזקה תמשיך לטפל בנושא, ותשכיל לקדם מרכזי תעסוקה והכשרה קודם לבני הבית. יצוין, כי המדינה מוכנה להשקיע 2 מיליון ₪ ביזמים פרטיים, כאשר ליו"ר הרשימה יש את היכולת, הידע והניסיון כיצד לסייע לכל יזם בעיר לקבל זאת.

שירות לתושב

לעיר התורה והחסידות יש ייחודיות משלה תוך התאמה לאורח חיינו. אין שום סיבה שההתאמה הזו לא תשפיע גם על יומן שעות הפעילות של משרדי העירייה.

במציאות שלנו, שרוב הזוגות הצעירים, ובכלל רבים מתושבי העיר, האשה עובדת, הבעל נמצא בעבודה או בכולל, והעירייה סגורה אחרי שעות הכולל או העבודה, אז מתי בדיוק נגיש טפסים, הנחות, פניות, וכדו'. העדרות מהכולל או מהעבודה בכדי לבזבז שעות בעיריה אינם מוצדקים, וניתן לפתור זאת באמצעות מערכת זימון תורים והרחבת שעות פעילות גם בימי שישי.

ב'הן' מפלגתו של הגר"מ מאזוז מבטיחים להיות תמיד קשובים לשמוע את הצרכים של התושבים, ולפעול למענם. הם הקימו מערכת דיגיטלית שתנהל מעקב אחר פניות התושבים ואופן הטיפול בכל פניה. "זכותכם לקבל! אתם צריכים רק לבחור 'הן'. 

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד