י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

כץ מתקרב לחרדים: "צריך לשמור על ערך השבת"

בצל הסערות שצצו סביב עבודות תשתית בשבת קודש, שר התחבורה ישראל כץ פרסם בשבוע האחרון מסר על חשיבות שמירת השבת במרחב הציבורי והפרטי

כץ מתקרב לחרדים: "צריך לשמור על ערך השבת"
השר ישראל כץ צילום: יוסי זמיר

לאחר תקופה ממושכת שהשר ישראל כץ הפך לסמל של מוביל חילולי השבת במרחב הציבורי בעבודות הרכבת בשבת - כץ מתקרב לחרדים בדרכו לרשת את רה"מ נתניהו ומדבר על חשיבות שמירת השבת.

בסרטון שפרסם השר כץ, במסגרת 'פרויקט שבת עולמית' שיתקיים בשבת הקרובה בכ- 1400 מוקדים ברחבי העולם, הפליא שר התחבורה בדבר חשיבות שמירת השבת.

כץ בירך בחום את היוזמה ואמר, "אני מברך אתכם על היזומה לבחור יום אחד, שבת אחת שזו השבת הקרובה הבא עלינו לטובה ושכל עם ישראל, העם היהודי יחגוג את אותה וישמור על אותה השבת".

כץ הפתיע והוסיף, "השבת - הדבר הנפלא שהעם היהודי העניק לכל העולם, גם כיום קדוש ודתי וגם כיום שמשמר על הערכים של החברה והמנוחה זה ערך ענק שמן הראוי לשמור ולשמר אותו ולהנחיל כדוגמא וסמל לכל העולם".

כץ ציין כי, "אני עצמי בתפקדי כמי שהאחראי על דברים רבים שומר על צביונה של ישראל כמדינה יהודי על ידי כך שבכל המרחב הציבורי אנחנו נשמר כמידת יכולתנו על הערך הגדול של השבת".

כץ סיים ואמר; "כאשר כל אחד עם משפחתו וקרוביו יושב סביב שולחן השישי וחווה את ערך השבת יש לזה עוצה אדירה, אותה עוצמה ששימרה אותנו כעם במשך במשך אלפי שנות היסטוריה ובעזרת ה תשמור ותחזק אותנו תמיד".

כזכור, בשנתיים האחרונות היה כץ מעורב בעומק המשברים הפוליטיים שאיימו לפרק את הקואליציה סביב עבודות הרכבת בשבת כאשר בשיאם דרשו בסיעות החרדיות לפטר את השר כץ מתפקידו.

אלא שלאחרונה התקרב כץ לחרדים, כאשר במאבק האחרון שהגיע לאחרונה אחרי התפטרותו של ליצמן מתפקיד השר, עלה שוב נושא העבודות בשבת עם בניית גשר יהודית, אז בחר כץ לתמוך בעמדת החרדים ועצר את העבודות ובעקבות כך ספג ביקורת קשה ברחוב החילוני.

כאמור, הסרטון צולם עבור פרויקט 'שבת עולמית' המכנס למעלה ממיליון יהודים ברחבי העולם סביב יוזמה עממית ואמיתית שאין לה תקדים בהיסטוריה היהודית. אירועי השבת יתקיימו ב- 1,416 ערים ומוקדים ב- 98 מדינות בעולם.

השר ישראל כץ. ישראל כץ שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד