י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בבצ'יק מכה

לייבל'ה חושף: המקל של הנואמים בכינוס גור

והשבוע, לייבל'ה במוצאי שבת של חורף: הסודות של פולק, הנכדה של לרר, המסוק של רודניק, המקל של בבצ'יק, החיוך של צימט, המחברת של חינקיס והתיעוד המרנין של מורגנבסר 

לייבל'ה חושף: המקל של הנואמים בכינוס גור
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

אוטטוטו זה נגמר. שמח לייבל'ה כטוב ליבו בגעפילטע פיש – לייבל'ה הרגיש כמו ישיבע בוחר מאורס שכלתו הכינה לו בפגישה האחרונה לוח קיר לחתונה, בכדי לספור את הימים שיחלפו וכך ביום שלישי בלילה לפני הסיבוב השני, תסתיים סאגה ראשונה של טרטורים וספינים של מערכת בחירות סוערת ומפולגת מתמיד, בכל שנותיה של היהדות החרדית.

ללייבל'ה זה יוצר בעיה, מצד אחד הוא חסיד בנשמה, ואילו מצד שני הוא בדמו ליטאי קר, אך מצד שלישי הוא אוהב אוכל ספרדי, כך שהוא לא יודע מה לעשות. בסוף לייבל'ה החליט ללכת על ציר דגים משובח, זה הציר הנכון בבחירות שלייבל"ה חיבר ועל דרך זה כל עם ישראל צריך ללכת.

לייבל'ה התחיל זמן חורף ארוך בכנסת ישראל. עובדי ועוזרי החכי"ם יודעים שעליהם להסתתר יותר בכל התקופה הקרובה, לבל יילכדו בעדשת לייבל'ה ובשליחיו הפזורים במשכן.

במטות המפלגות לא נחים לרגע, זה ברור מאליו. אך מה קורה כשבמערכת עיתון משפחה זקוקים בדחיפות לתמונת שער ממטה מפלגת דגל התורה בירושלים? אחרי שלייבל'ה חיפש בפלאש 90 הנצחי, נשלח דובר המפלגה יעקב מורגנבסר לביים תמונה, וללייבל'ה יש את מאחורי הקלעים של התיעוד המרנין, שהפך לחלק מעמוד השער, לצד צילום ממטה אגודה.

ביום חמישי שעבר, לייבל'ה לא ידע לאן ללכת. מצד אחד, כינוס מועצה דגלאית היסטורית, אך מצד שני כינוס היסטורי בגור. לבסוף, לייבל'ה נשאר בבית, ושיגר את שליחיו הנאמנים.

בכינוס בגור שהסתיים, ראה לייבל'ה מקל מוצמד לבמת הכבוד מאחורי דוכן הנואם. מתברר שזמן בגור זה זמן, ולכל נואם הוקצב זמן מדויק לנאום, כך שברגע שהנואם חרג מגבולות הזמן היה איזה בבצי'ק, שבעזרת מקל ארוך דאג להזכיר לנואם שתם זמנו. מי שמיהר לתפוס תמונה עם המקל המפורסם, הוא חיים פרידלנדר המונציפלי, מספר אחד בתחום. 

מאחורי הקלעים, ראה לייבל'ה את סופר המודיע בנימין חינקיס, כותב את הכתבה בכתב יד ומחברת, כי הרי מחשב אי אפשר להכניס לבית מדרש הגדול והנורא.

והיה גם מי שחשב להתחכם בכינוס: צלם אמריקאי שהביא עמו משקפי צילום, עמם רצה לצלם את הרבי בסתר, התגלה לפתע על ידי החסידים, לאחר שבחגים צילם את הרבי בהושענא רבא. לייבל'ה לא צריך להשאיר לקוראיו מה יצא ממנו לאחר שגילו אותו, המשקפיים כך נראה, היו ואינם עוד.

בכינוס המועצת הדגלאית ראה את שלומי פולק ויעקב מורגנבסר, במנוחה מהריקודים של "ועשית ככל אשר יורוך", שחרכו את המטות של דת.

ובכינוס ראשי הישיבות בבית הגרב"ד פוברסקי לטובת אברהם רובינשטיין, ראה לייבל'ה את אנשי הניו מדיה החרדיים פולק מגפני וגליקמן מאשר, יודעים לצלם, לצד היחצ"ן מוטי זילברברג, שבצניעות יתירה לייבל'ה ציפה לג'ינגל יותר חזק למלך. 

ואפרופו ג'ינגלים, אין ספק שהמנצח של הקליפים הוא הזמר הצעיר איצל'ה אייזנשטרק, מהקול הבא, שהביא לליאון קליפ מטורף שצולם בחצי שעה והצליח להחדיר בשיר קליט ונוסטלגי את המסר בצורה מקצועית.

והאדמו"ר מברדיטשוב גבעת זאב הרב אהרן בוימל, פגש את אלקין בחתונה של בת יעקב אייכלר מכאן רשת ב', ונעמד להצטלם איתו. אתם חייבים לראות איך יצא.

ולייבל'ה ראה שיפה כוח האב מכח הבן: איש ירושלים ישראל גליס ברח מהמחלוקת בירושלים והגיע לסייע לרשימה המאוחדת בגבעת זאב שסימנה "גז", שם בנו, נחום גליס, כיהן בקדנציה האחרונה כחבר מועצה.

וגם מתברר שיפה כוח הבן מכוח האב: בנו של העסקן ואיש המשמרת מרדכי בלוי, נראה מפעיל את כל כושר דיבורו שינק מאביו, במטה הבחירות של יהדות התורה בבית שמש. הבן אורי שעוד ידובר בו רבות כנראה, ימונה ל"ממשיך" בצוק העיתים.

וכידוע הבחירות באלעד הביאו עימם גם נוער נושר, שנעצרו בשל התנהגות פראית בהפגנות ובשיירות  - מי שעמל על המלאכה להרגיע את הרוחות ולשחרר אותם מתחנת המשטרה היו מנהל מחלקת הנוער יחיקם גמליאל ואנשיו: רועי גרשי ואליה חיון, שבקדנציה האחרונה חתומים על מהפכה בעיר למען הנוער. מקווים שבשבוע הבא השקט יישאר.

באחד מימי השבוע, ראה לייבל'ה את שלום ממנהלי מטה פינדרוס באלעד ואת רפאל אלבז מספר 5 בדגל התורה באלעד ,מנסים להרגיע את הרוחות בהפגנה ספוטנית שהתפתחה בעיר.

ומחוץ לכינוס אגודת ישראל באלעד, ראה לייבלה את יוסי צימט, האיש של חנוך זייברט, בשיחה מחויכת עם עקיבא וייס מהתאגיד. נראה שהוכרע הבחירות באלעד אם צימט מחייך שבוע לפני הקלפי.

ומלך המודעות, הפשקווילים והסמסים יהושע רודניק, נראה השבוע בדרך לעוד יעד, כשהוא על מסוק כנראה לצלם לבחזית מגבוה. מה שבטוח, אין בחירות בלי רודניק התותח.

והצלם נפתלי לרר, שהגיע עם אביו גדול הצלמים שוקי לרר לבית הגר"ח קנייבסקי, הגיע גם עם הדור השלישי הבת הקטנה של נפתלי. הסבא התכבד להגיע לשר התורה שיברכה והצלם נפתלי צילם. הנה תמונה של הצלם שצילם את נפתלי מצלם את כל הדורות ביחד.

ואת יהושע פולק ראה לייבל'ה מבצע גיחה לאיצקוביץ' בבני ברק להעתיר בתפילה. פולק איש המספרים לא מוכן לחשוף את התוצאות בירושלים ושומר אותם קרוב לחזה. 

ולייבל'ה שאוהב את חצרות החסידים, ראה את כל האחים הקדושים מנדבורנה באניא, ארבעה במספר, שהתאחדו לשמחת החלאק'ה לנין האדמו"ר מירושלים, נכד לבנו הרה"צ מרדכי לייפער, בן לחתנו הרב דוד רובינשטיין מחצר ביאלא בבני ברק. האדמו"רים גזזו ממחלפות ראשו של הבנש"ק הקטן.

ולייבל'ה הגיע השבוע לחתונה הגדולה לבנו של הרב מרדכי בריסק, ראש הקהל של חסידות בעלזא, לשם הגיעו כל המועמדים לראשות עיריית ירושלים, בזה אחר זה.

ולייבל'ה לא מוותר השבוע על ניו יורק: תחילה חתונה הנגיד ר' חיים פישר יו"ר הצלה בבורו פארק, שחיתן את בתו ולייבל'ה ראה ריקוד מפתיע בחתונה, הצדיק רבי שמעון גלאי יחד עם הגאון רבי שלום בער סורוצקין.

ובמוסקבה חגיגה גדולה השבוע לבנו של מנהל מרכז החסד 'שערי צדק' ר' שייע דייטש, שחגג את שמחת הבר מצווה לבנו. מהארץ הגיעו אורחים רבים, בהם איש החסד הנודע ר' חונה דייטש, שעזב את קלחת הבחירות לטובת נסיעה לבירת רוסיה. 

ולפינת המזל טובים: 

ברכת מזל טוב לר' חיים אלעזר רוזנפלד, ממנהלי מוסדות 'בית לפליטות' בירושלים, לרגל הולדת הבן ולרגל שמחת הבר מצוה לבנו שתיערך ביום שני הקרוב באולמי בית יעקב הישן, בשכונת בית ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב לר' שמעון ברוין, יו"ר ביקור חולים 'יד אברהם', לרגל הולדת הנכדה.

ברכת מזל טוב לרב יעקב לפידות מאנשי החסד הגדולים במודיעין עילית ויו"ר עזר מציון בעיר, לרגל הבר מצווה לבנו יעקב. לייבל'ה לא הצליח להגיע ולהשתתף, עקב העומס.

ברכת מזל טוב לרפי אלטמן, ראש לשכת הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, להולדת בתו.

ברכת מזל טוב לבעל המנגן מחסידות ויז'ניץ, יענקי דסקל לרגל אירוסי בתו.

ולסיום, מזל טוב לבחור הבנש"ק שמעון פולק, מבחירי ישיבת 'עמלה של תורה', לרגל אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד