ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"ילדי השטן"

הרוצח צייץ: "לא אכפת לי, אני נכנס" וטבח

פרטים חדשים מתגלים סביב הרוצח האכזרי, שטבח במתפללים בבית הכנסת "עץ החיים" בעיר פיטסבורג שבפנסילבניה | הרוצח פרסם עשרות מסרים אנטישמיים בחודש האחרון, כולל הכחשת השואה ותיאוריות קונספירציה בנוגע ליהודים

הרוצח צייץ: "לא אכפת לי, אני נכנס" וטבח
הרוצח צילום: .

הרוצח רוברט באוורס בן 48 כתב בטוויטר לפני שיצא למסע הרצח, "אני לא יכול לראות את האנשים שלי נרצחים, הארגון HIAS מסייע להגירת אנשים לארה"ב, לא אכפת לי, אני נכנס".

הרוצח התכוון לארגון יהודי-אמריקאי שהוקם במטרה לסייע ליהודים נתיני ארצות הברית, להשיג רישיונות כניסה עבור קרוביהם שבאירופה, ולהילחם בחוקים המגבילים את אפשרות ההגירה של יהודים מארץ לארץ. בנוסף הארגון גם עוסק בפליטים מאפריקה וממדינות במזרח התיכון.

על פי הדיווח ברשת CBS, היורה התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת אחרי שרצח מתפללים בקומת הקרקע ובמרתף של בית הכנסת.

אחד עשר יהודים נרצחו במסע יריות של הרוצח שירה לכל עבר בשבת בבוקר בשעה 10 (שעון מקומי), בנוסף נפצעו שלושה שוטרים, הרוצח נכנע והסגיר את עצמו לכוחות הימ"מ.

טראמפ אמר לאחר הטבח, כי "אני לא אוהב לראות שומרים חמושים מחוץ לבתי כנסת, אך אולי אין ברירה וצריך להציב שם חמושים". טראמפ הוסיף כי "אולי צריך להחזיר את עונש המוות בארה"ב", ואם היה שומר חמוש בבית הכנסת אולי הטבח היה נמנע.

הרוצח פרסם עשרות מסרים אנטישמיים בחודש האחרון, כולל הכחשת השואה ותיאוריות קונספירציה בנוגע ליהודים שמשתלטים על כדור הארץ וגרמו להגירה המונית לארה"ב, הוא כתב כי "היהודים הם ילדי השטן".

סגן הנשיא מייק פנס הגיב על הרצח בבית הכנסת בפיטסבורג ואמר "זה ירי על אמריקאים חפים מפשע ותקיפה על חופש הדת שלנו".

לדברי סגן הנשיא, "אין מקום באמריקה לאלימות או לאנטישמיות והרוע הזה חייב להסתיים".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, גינה את הטבח בבית הכנסת בפיטסבורג שבארצות הברית, וכתב בטוויטר: "אני שולח תנחומים למשפחות הקורבנות ולעם האמריקני. טורקיה מגנה באופן חד-משמעי את כל סוגי הטרור בכל רחבי העולם, ללא קשר ליעדים שלהם".

ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, גינה אף הוא את הטבח ואמר: "הקנדים כולם עומדים לצד הקהילה היהודית בפיטסבורג שחוותה מתקפה אנטישמית נוראית במהלך התפילה". גם נשיא צרפת, עמנואל מקרון, גינה את הטבח.

מגה פיגוע פיגוע ירי פיגוע טבח ארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד