ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
פיצול בהוראה

לאחר ההפסד: כיצד ינהגו ש"ס ו'דגל' באלעד

בג"ץ דחה סופית את העתירה השלישית של ש"ס ודגל התורה וכעת נותר לש"ס ולדגל להורות למצביעים כיצד לנהוג ביום הבוחר - כ"א חשון | 'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי צפוי פיצול בהוראה

לאחר ההפסד: כיצד ינהגו ש"ס ו'דגל' באלעד
חרדי מצביע בבחירות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שבג"ץ קבע סופית, כי הבחירות לראשות העיר אלעד יתקיימו במועדן, בעוד יומיים (שלישי), בש"ס וב'דגל' יודיעו בשעה הקרובה אודות המועמד שיקבל את תמיכתם.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בכנס שיחל בשעה הקרובה יודיע יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, כי ש"ס תתמוך במועמדותו של סגן ראש העיר ברק צברי, שאינו ממפלגת ש"ס.

מנגד, ב'דגל התורה' מסרבים לתמוך במועמדותו של צברי ובמהלך השעות הקרובות יתקיים כנס רבנים בעיר, בו לא יודיעו על תמיכה באף מועמד.

לדברי בכיר ב'דגל בתורה', "אנחנו נעניק חופש הצבעה, שכל אחד ישאל את רבותיו הוא".

כזכור, הקרב על אלעד הוביל את מערכת הבחירות המוניציפליות, לאחר שב'שלומי אמונים' טענו כי ההסכם שנחתם עימם בבחירות הקדומות הופר, לאחר ש'דגל' סירבה להציב מועמד בראשות העיר בית שמש.

בעקבות כך, חברו 'דגל' לציר עם ש"ס והודיעו על ריצה משותפת באלעד, כאשר שעות לסגירת הרשימות הודיעו כי יצחק פינדרוס יעתיק את כתובת מגוריו לעיר אלעד ויזכה לתמיכת ש"ס ו'דגל התורה'.

אלא שהיה מי שעתר נגד מועמדותו בטענה כי הדבר אינו חוקי, בשל כך שפינדרוס מבלה את מרכז חייו בעיר ירושלים, בניגוד לחוק הבחירות.

לאחר שוועדת הבחירות אישרה את מועמדותו, עתר המשנה לראש העיר שי נתן לבית המשפט המחוזי, שפסל את מועמדותו. ב'דגל' וש"ס לא ויתרו ופנו לבג"ץ, שדחה את עתירתם ופסל את מועמדותו.

לאחר מכן דרשו בדגל וש"ס לדחות את מועד הבחירות בטענה כי לרוב הציבור אין עבור מי להצביע בבחירות המקומיות, כאשר הסמכויות הועברו בהליך בזק לידי השר צחי הנגבי, לאחר שנפגש ושמע את כל הצדדים המעורבים, דחה את הדרישה.

בסוף השבוע פנו שוב בסיעות החרדיות דגל וש"ס לבג"ץ, בדרישה לדחות את הבחירות, אלא שגם הפעם בג"ץ פסל את העתירה והבחירות יתקיימו במועדן.

 

אלעד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד