י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

'העדה החרדית' נגד ה'דוברים' פפנהיים וקרויס

הנהלת 'העדה' במכתב אישי נזעם: "מעולם לא היה לנו תפקיד 'דובר' או 'קמב"ץ'. הם נותנים חרב בידי שונאי היהדות" • פפנהיים: "מעולם לא אמרתי שאני דובר"

התקשורת אשמה. קרויס. צילום: חיים שוורץ
התקשורת אשמה. קרויס. צילום: חיים שוורץ



הנהלת 'העדה' יוצאת במתקפה כנגד שמואל חיים פפנהיים ויואליש קרויס, המדברים בכלי התקשורת כאשר לשמם מוצמד התואר 'דוברי העדה החרדית'.

במכתב שמתפרסם תחת הכותרת 'למען דעת', נכתב: "כבר פרסמנו כמה פעמים בשער בת רבים, שאין רשות לשום אדם לייצג את עמדת העדה החרדית בעיתונות ובפרסומים שונים בכל ענין שעולה על הפרק, והיות שמפעם לפעם באים ועולים דוברים כאילו הם דוברים מטעמינו או מטעם מרנן ורבנן רבותינו הגאב"ד והביד"צ שליט"א, על כן אנו חוזרים ומודיעים שלא ר' ש"ח פפנהיים ולא ר' י' קרויס מייצגים את העדה החרדית ודוברים מטעמה, וכי מעולם לא היה לנו שום נושא תפקיד "דובר" או "קמב"ץ" וכדומה אשר כולם הבל.

"דעת תורה של רבותינו חברי הבד"צ מפרסמים את דעתם מתי שרואים צורך בכך, ואין שום פרסום אחר שבא מטעמינו בעיתונות הכללית החילונית או החילונית למחצה, לשליש ולרביע, ובפרט שכל אלו נותנים חרב ביד שונאי היהדות והעדה החרדית להכפיש את שמה, לפלג ולהפריד בין הדבקים".

בתגובה לאתר 'בחדרי חרדים' אומר שמואל חיים פפנהיים: "לא אמרתי שאני דובר של 'העדה החרדית'. אני תמיד מכחיש שאני דובר. אני מדבר רק במה שחונכתי ובהשקפה עליה גדלתי, והרי בעדה החרדית לא מאמינים בתקשורת כך שזה לא רלוונטי לתגובה שלי".

יואליש קרויס אמר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מעולם לא קראתי לעצמי קמב"ץ, התקשורת הלבישה עליי את התואר הזה".



המכתב של 'העדה החרדית' • צילום: בחדרי חרדים


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד