י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ליברמן תוקף

חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה

שר הביטחון ליברמן התייחס בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' למתיחות בדרום: "בלי לתת מכה הכי קשה שאנחנו יודעים ל'חמאס', אנחנו לא נחזיר שקט ולא רגיעה לדרום" • על מי שיקבע האם לצאת מלחמה: "כל פעולה שיש אפשרות שתגרור מערכה רחבה - זו החלטת קבינט"

חלק מחברי הקבינט שבויים בקונספציה שגויה
פלאש 90

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, התייחס בפתח ישיבת סיעת 'ישראל ביתנו' למצב בגבול רצועת עזה, סבל התושבים והדיונים בקבינט.

"עמדתי היא ידועה וברורה" אמר השר ליברמן, "אני חושב שחלק מחברי הקבינט, לצערי, שבויים בקונספציה שגויה, ואנחנו כבר יודעים מן העבר לאן מובילות אותן קונספציות שגויות ולא צריך לחכות לפעם נוספת".

"כל מי שבונה על ההסדרה עם חמאס - טועה בגדול". לדבריו: "אין שום דבר להסדרה עם חמאס ובלי לתת מכה הכי קשה שאנחנו יודעים, אנחנו לא נחזיר שקט ולא רגיעה לדרום".

השר ליברמן התייחס לתושבי עוטף עזה, ואמר: "אני חושב שהתושבים צודקים במאה אחוז, היום זה שבעה חודשים מאז ה-30.03, שחמאס התחיל עם הפעלת האלימות בגדר".

השר אמר: "ניסינו את כל האופציות וכל האפשרויות ועובדה שאחרי 7 חודשים בליל שישי האחרון תושבי הדרום ספגו 43 רקטות, 43 אזעקות צבע אדום וברור שאי אפשר להמשיך ככה".

מבחינתו "אי אפשר להסכים לאותן משוואות שהחמאס מנסה לקבע, קרי לקבל הטבות כלכליות, למשל דלק קטארי, ולהמשיך באלימות בו זמנית".

לכן מבחינת השר ליברמן "חייבים כמו שאמרתי לפעול בצורה אחרת ואין שום צורך במבצע קרקעי. יש לנו מספיק אמצעים על מנת להחזיר את השקט והרגיעה ללא מבצע קרקעי".

"מבחינתי גם אם נהרוג את כל ה-40,000 המחבלים של חמאס והג'יהאד האסלאמי, זה לא שווה לאבד חייל ישראלי אחד", אמר ליברמן.

השר נשאל, כי כבר כמה ימים הוא אומר שצריך להנחית מכה קשה על עזה, גם רוב שרי הקבינט מתבטאים באופן דומה. עדיין, זה נשמע שיש מי שבולם. זה ראש הממשלה נתניהו שהמדיניות שלו היא הכלה", ליברמן השיב כי מי שמקבל החלטה זה לא שר הביטחון ולא ראש הממשלה, אלא הקבינט. "כל פעולה שיש אפשרות שתגרור מערכה רחבה - זו החלטת קבינט".

ליברמן הודה כי "הרוב בקבינט לא סבור כמוני, אני חשבתי שכבר לפני כמה חודשים היינו אמורים להנחית את המכה הזו. צה"ל הציג את כל התוכניות האופרטיביות, הדברים הובאו בפירוט רב לקבינט, גם בכתב וגם בעל פה, אני הצגתי את עמדתי כבר בדצמבר 2016, גם בכתב וגם בעל פה. כל אחד שטוען שלא הציגו בקבינט, לא את המטרות ולא את התכניות האופרטיביות - אני מתנדב לקנות לו משקפיים וגם מכשיר שמיעה".

ליברמן מתיחות תקיפות בעזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד