י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בזיון וקצף" > אש במונורו

האדמו"ר מסאטמר תקף את אחיו בחריפות בשל תמיכתו ב'פלג'

האדמו"ר מהר"א מסאטמר ממשיך לתקוף בחריפות את אנשי הפלג הירושלמי, והשתלח במילים חריפות באחיו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר, שתומך בהם | לדברי האדמו"ר, "הם הולכים תחת חותם של סאטמר ולכן אני מכריז בזאת: 'בני תורה' הם ציונים בדיוק כמו המזרחי. נופלים ברשת"

האדמו"ר מהר"א מסאטמר
האדמו"ר מהר"א מסאטמר

שעות לפתיחת הקלפיות, האדמו"ר מהר"א מסאטמר יוצא במתקפה על מה שקורה בארץ, ובפרט על הפלג הירושלמי - 'בני תורה'. הדברים נאמרו לאחר השיעור היומי שנמסר אחרי התפילה בהיכל ישיבת סאטמר, שבקרית יואל מונורו. 

"פעם היו רק שתי מפלגות - 'המזרחי' ו'אגודת ישראל'. מפלגת 'אגודת ישראל' רדפה אחרי מפלגת 'המזרחי'.  כיום יש כבר הרבה מפלגות ואחת רודפת אחר השנייה יש את 'דגל התורה', ש"ס - 'יחד' ולאחרונה גם 'בני תורה'. אבל כולם מגיעים לתחנה הסופית - חיבור עם הציונים".

"כולם שקועים עד למעלה בציונות והמפלגה החדשה בני תורה גם שקועה בציונות אבל בלבוש של קנאות כאילו הם לוחמים את מלחמת גזירת הגיוס - יש גזירת גיוס אמיתית אבל לא בזה הם לוחמים - ועל זה הם
עובדים ובזה הם מתחברים עם הציונים הם עושים כל מיני מרמות הם מתחברים לציונים בגלוי אנשים שחקקו את חוק הגיוס ועם אנשים שרוצים להמשיך בחוק הגיוס אבל עכשיו הם מתחברים איתם". 

הרבי התייחס לבחור הישיבה שנעצר באחרונה ותקף את התמיכה בזאב אלקין לראשות עיריית ירושלים "לפני כשבוע עצרו בחור שלא התייצב ללשכת הגיוס בזמנים אחרים כבר היו הפגנות, סוגרים רחובות, מתעמתים עם שוטרים, אבל עכשיו הכל שקט בגלל שהבחירות שיותר חשוב להם, הם מתחברים לחילונים ועושים קנוניות פוליטיים עם אלו שהצביעו לחוק הגיוס, והכל תחת הלבוש של מלחמה בגזירת הגיוס הכל מותרים לך הכל שרירין לך חוב קדוש לצאת להצביע". 

"האמת שדודי רבי יואל זצ"ל לא אסר להשתתף בבחירות לעירייה. אבל הוא גם לא אסר להתייצב בלשכת הגיוס לא לפטור ולא לדיחוי - ומי שכן אוסר את ההתייצבות גם אוסר ללכת להצביע בבחירות לעירייה יש להם ארגון שנקרא גיבורי חיל כאילו בני עליה הם החיילים שרצים היום לשכנע אנשים לצאת להצביע הם עושים תעמולה לבחירות ומה יותר חמור? בחירות? או התייצבות ללשכת הגיוס?". 

(כינוס מפלגת עץ בירושלים) 

"מפי השמועה כנראה ישתתפו הרבה יהודים בבחירות הקרובות שלא הלכו עד היום להצביע רק במעטה של הצלה בגזירת הגיוס כאילו ראש העיר הזה יכול להציל אותם מגזירת הגיוס אם מפלגת בני תורה יקבלו הרבה מושבים יבטלו את גזירת הגיוס", אמר האדמו"ר.

האדמו"ר שיגר עקיצה לאחיו האדמו"ר מהרי"י מסאטמר ותקף אותו בחריפות: "לדאבוננו הם הולכים תחת חותם של סאטמר כאילו סאטמר תומך בהם ולכן אני מכריז בזאת למי שמעוניין לשמוע בני תורה הם ציונים בדיוק כמו המזרחי בדיוק כמו אגודת ישראל - דגל התורה - ש"ס - יחד ואין שום נפק"מ ביניהם אפילו אם הם לובשים מלבוש של קנאות זה קנאות של שקר ומי שתומך בהם או מי שתומך בעיתון שלהם שלדאבוננו נתמך ע"י תלמידי סאטמר עתיד לתת את הדין שזה גורם להתחברות בין סאטמר למפלגה ציונית וכדי בזיון וקצף". 

"ולאחינו בעיר הקודש ירושלים" אמר הרבי "תשמעו להוראת בית דין הגדול שאסרו את הבחירות הם הרבנים שעודם חיים בינינו והן הרבנים שכבר בגנזי מרומים לא להשתתף בבחירות כמו בכל השנים ועל פלוני ופלוני אני שואל למה שותקים למה לא יוצאים כאן בחו"ל נגד הדבר הזה למה יש קול ענות חלושה ולא יוצאים לא בע"פ ולא בכתב האם זה הכל כדי לא להרוס את הקשר בין המפלגה הציונית בני תורה שותקים הפעם?"

"ברוך ה' הקב"ה חנן אותי מהדקה הראשונה לא להתחבר עמהם ולא לקשור אתם קשרים ולא להתחבר לשום דבר הקשור ל'בני תורה', שזה פסול כמו כל שאר המפלגות בלי שינוי והם אפילו יותר גרועים שהם לובשים מלבוש של קנאות ולדאבוננו תמימי לב ואפילו רבנים נופלים ברשת שלהם ולא מבינים בשקרים הגדולים שלהם כל בר דעת מבין שהבחירות עכשיו היא רק הכנה לקראת הבחירות לכנסת המינים וכל הכח האלקטוראלי הוא רק לצורך משא ומתן עתידי על כוח פוליטי במפלגה". 

סאטמר בני תורה בחירות הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד