ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בגלל הטבח

מזכ"ל האו"ם: 'חשבתי שהשואה הייתה נוראה'

מזכ"ל האו"ם נשא דברים במהלך כנס שהתקיים לזכרם הנרצחים בפיטסבורג, ואמר, "חשבתי שהשואה הייתה כזו נוראה שהאנטישמיות תיעלם"

מזכ"ל האו"ם: 'חשבתי שהשואה הייתה נוראה'
מזכ"ל האו"ם צילום: באדיבות המצלם

במהלך כנס לזכר הנרצחים בפיטסבורג בבית הכנסת המרכזי פארק איסט בניו יורק בנוכחות מזכ"ל האו"ם, הקונסול הכללי בניו יורק, ומנהיגים נוספים, נבחרי ציבור ודיפלומטים, אמר מזכ"ל האו"ם "חשבתי שהשואה הייתה כזו נוראה שהאנטישמיות תיעלם אבל במקום זאת אני מבחין באנטישמיות גדלה".

דני דיין קונסול ישראל בניו יורק אמר "ביום השואה הבינלאומי נשבע "לעולם לא עוד". "לעולם לא" משמעו כעת, את החיה האנטישמית צריך לעצור עכשיו." בנאומו, קרא הקונסול הכללי לשנות מדיניות: "גם מדינות אירופה דמוקרטיות ובכל זאת נאציזם הוא מחוץ לחוק, הוא אינו חוסה בגבולות חופש הביטוי, הגיע הזמן "להחליף דיסקט" אל מול האנטישמיות הרצחנית".

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרש אמר בעצרת: "אני כאן לחלוק כבוד וסולידריות. לחלוק כבוד עם הקורבנות, המשפחות והקהילה היהודית בפיטסבורג ובעולם כולו. לא רק האנטישמיות גדלה, השנאה כלפי קהילות אחרות - יזידים, מוסלמים, נוצרים במזרח התיכון ופליטים ברחבי העולם".

לדברי מזכ"ל האו"ם במהלך כנס הזכרון, "האנטישמיות היא השנאה העתיקה בהיסטוריה, מהאימפריה הרומית של ימי הביניים ועד הגירוש בפורטוגל, מעשה מטופש של ארצי שהזיק לה כל כך. ואחר כך השואה. חשבתי שהשואה הייתה כזו נוראה שהאנטישמיות תיעלם אבל במקום זאת אני מבחין באנטישמיות גדלה בייחוד בעולם המתפתח".

"זה לא מקובל, יהודים נתקפים על היותם יהודים. באינטרנט ובבתי קברות. עלינו, לחתור ולהבין למה זה קורה. חשוב לראות את הגיוון ככוח וסגולה. אנחנו חייבים להיות תקיפים בגינוי אירועים כמו פיטסבורג, מנהיגים חייבים לפעול במאבק בגורמים לשנאה זו", אמר אנטוניו גוטרש.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק אמר, "בעוד כמה שבועות ייערך בבית כנסת זה, כמדי שנה, טקס לזכר יום השואה הבינלאומי וכולנו נישבע "לעולם לא עוד". "לעולם לא" משמעו כעת, אנחנו למודי ניסיון ויודעים שאת החיה האנטישמית צריך לעצור עכשיו, זה מה שלימדה אותנו ההיסטוריה. צריך לפעול ליציקת תוכן למושג "לעולם לא עוד", להילחם בניאו נאציזם ובאנטישמיות הבוטה בשארלוטסוויל, בפיטסבורג ובכל מקום ובכל צורה".

"דבר זה נכון גם לגבי ארה"ב ולגבי כל שאר העולם. גם מדינות אירופה וגם ישראל דמוקרטיות ובכל זאת נאציזם הוא מחוץ לחוק", הוסיף דיין. "האמירה שיהודים הם טרמיטים אינה חוסה בגבולות חופש הביטוי כשהיא נאמרת ע"י מנהיג בעל השפעה, הגיע הזמן "להחליף את הדיסקט" אל מול האנטישמיות הרצחנית. לישראל יש אחריות, גם אלפי ק"מ מירושלים, ואני מבטיח לכם שאנו נממש אחריות זו".

פיגוע פיגוע ירי נרצחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד