י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עתיד העיר על כף המאזניים

הדרמה הלילית בבית שמש: מי ינהיג את העיר

באם לא יהיה שינוי דרמטי של הרגע האחרון - המועמדת עליזה בלוך צפויה להיכנס ללשכת ראש העיר בבית שמש ל-5 השנים הקרובות • 'בחדרי חרדים' עם סקירה מתעדכנת מכל ההתפתחויות בעיר הגדולה - שהביאה לנתוני ההצבעה המפתיעים ביותר למערכת הבחירות של 2018

הדרמה הלילית בבית שמש: מי ינהיג את העיר
Yonatan Sindel/Flash90

לאחר שינויים תזזיתיים ותהפוכות רבות בעיר בית שמש - המונה כ-115,000 תושבים, מתוכם יותר מ-65,000 המתגוררים בשכונות החרדיות - מסתמן כי בית שמש עומדת בפני מהפך דרמטי של ממש. אולי המהפך המפתיע יותר בבחירות 2018.

המערכת המוניציפלית הנוכחית אמנם סיפקה לנו כמה דרמות ומתחים בדמות המהפך בעיר חיפה - בה נחל ראש העיר הוותיק תבוסה גדולה לאחר 15 שנות שלטון ללא עוררין.

גם בירושלים נחלה מפלגת 'אגודת ישראל' החסידית - שהריצה את יוסי דייטש - אכזבה גדולה ותומכי המפלגה הופתעו מאוד מנתוני התמיכה הנמוכים למדי, המצביעים על שיעור נמוך של הצבעה בקרב הקהלים הלא חרדיים-חסידיים. בניגוד להערכות.

אולם שום דבר לא מתקרב לדרמה האמתית שמתחוללת בבית שמש. העיר, שעד לפני כמה ימים היה נראה כי היא נמצאת בכיסו של המועמד החרדי משה אבוטבול, החליטה לעשות שינוי מסלול והקרב בין אבוטבול למועמדת ד"ר עליזה בלוך הפך לצמוד מתמיד ונגמר במפח נפש לתומכי אבוטבול, כאשר ידה של בלוך על העליונה.

על פי התוצאות עד לשלב זה, משה אבוטבול אמנם מוביל בפער של 251 קולות, אולם מדובר בפער זעום שצפוי ככל הנראה להשתנות לרעתו עם ספירת קולות החיילים וקולות הנכים.

כזכור, מתוך 43,249 קולות כשרים, 21,750 הצביעו לאבוטבול ואילו לעליזה בלוך הצביעו 21,499. 

בשעה האחרונה החלו לספור את המעטפות הכפולות בבית שמש. מדובר על סך של 295 מעטפות נכים ועוד 1,028 מעטפות חיילים. בסה"כ מדובר על כ-1,300 קולות שעתידים להכריע את גורל העיר לחמש השנים הקרובות.

יצטרך לקרות נס של ממס כדי שאבוטבול ימשיך להוביל עם קולות החיילים המסורתיים-דתיים - שמטבע הדברים קרובים יותר לעמדותיה של המועמדת עליזה בלוך.

יצוין כי בבחירות הקודמות זכה אבוטבול ב-66 קולות בלבד מסך המעטפות הכפולות, ואילו אלי כהן זכה ל-586 קולות.

ובינתיים, בתוך רגעי המתח הללו, הספיקה בלוך להגיב: "החיילים כמו מרבית התושבים רוצים ניהול יותר טוב. אני חושבת שהעיר כבר ניצחה, הובילה מהלך מרגש. יושבים פה חרדים וחילונים ומסורתיים, ואני מקווה שגם בספירה ננצח. הניצחון של המסע כבר הושג ויש פה תקווה גדולה מאוד שהתושבים לא ויתרו עליה. הם רוצים בית משלהם".

השאלה הגדולה היא כיצד עיר שרובה חרדית מביעה תמיכה דווקא במועמדת שאיננה חרדית.

בהקשר זה צריך להזכיר גם את תמיכתה של בתו של מרן הגר"ע זצ"ל, הרבנית עדינה בר שלום, במועמדת ד"ר בלוך. הרבנית בר שלום אף כיבדה בנוכחותה את עצרת התמיכה שארגנו במטה בלוך.

"את עליזה אני מכירה כבר יותר מ-15 שנה", אמרה בר-שלום, "לעליזה יש אחריות יוצאת מהכלל, נכונות לרוץ לעזרת כל אדם שנזקק לה. היא עשתה פלאות עם הילדים בברנקו וייס, וזה מיקרוקוסמוס של ניהול עיר. העיר הזו יכולה לחיות יחד".

בר-שלום, הוסיפה לתקוף במהלך העצרת: "אני רוצה להביא דוגמה קטנה למה אני כל כך בוטחת בעליזה וביראת השמיים שלה", אמרה, "כחלק מהמצב הקשה של שירותי הדת בבית שמש, המקוואות אינן פתוחות לפני השקיעה בערבי שבת, הנושא הזה היה קרוב כל כך ללבו של אבי שבכה בדמעות שליש על כך".

עוד הוסיפה בר שלום: "בית שמש מחכה לעליזה, אישה יראת שמיים שתתקן את המצב. שתפתח את המקוואות, שתדאג שהבלניות ושאר העובדים יקבלו את משכורותיהם בזמן. שתפסיק את העוולות הנוראות האלה. זה תיקון עולם". בלטו בנוכחותם בעצרת: חרדים מהמגזר הליטאי והחסידי וכן מהמגזר החרדי הספרדי.

בלוך סיימה את נאומה בעצרת בקריאה: "אני מתפללת לקב"ה שתהא השעה הזו שעת רחמים ועת רצון, נישא תפילה שהקב"ה ישלח ברכה והצלחה במעשה ידינו עבור כל האנשים שמשוועים לשינוי, אבל אנחנו צריכים לעשות את ההשתדלות שלנו. כולנו צריכים לצאת ולהצביע, לעשות את המעשה הנכון כדי לנהל את העיר נכון, למען כלל התושבים".

משה אבוטבול עליזה בלוך בית שמש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד