י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
הקרב על הבירה הוכרע? • חשיפה

ליצמן בשיחות סגורות "ברקוביץ לא אופציה"

הסיבוב השני בירושלים הוכרע? • לקראת הבחירות בסיבוב השני - ב'אגודת ישראל' ובפלג הירושלמי דנים על האפשרות לתמיכה במועמד משה ליאון בסיבוב השני • לדברי סגן השר ליצמן בשיחות סגורות, יש ניסיון מצד גורמים מסוימים להכפיש את שמו כמי שעשוי להתיר מועמד חילוני

ליצמן בשיחות סגורות "ברקוביץ לא אופציה"
חברי הכנסת של אגודת ישראל

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשיחות סגורות אמר היום סגן השר ליצמן כי תמיכה במועמדותו של עופר ברקוביץ לא עולה אפילו כאופציה. לדבריו, יש ניסיון להכפיש את שמו כמי שעשוי להתיר מועמד חילוני.

מנגד, בפלג הירושלמי לא שוללים אפשרות של תמיכה בברקוביץ' ואומרים ל'בחדרי חרדים' כי הם יעשו את השיקול של מי יותר טוב לחרדים ולסיעתם.

בימים הקרובים צפויים המועמדים לפתוח במו"מ עם הקבוצות - שתמכו בזאב אלקין וביוסי דייטש - בכדי לכבוש את לבם ובכך לכבוש את ראשות העיר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי היום נועדו בכנסת סגני השרים יעקב ליצמן ומאיר פרוש, יחד עם יו"ר 'אגודת ישראל' בירושלים, יוסי דייטש, כדי לגבש דרישות לקראת המו"מ עם משה ליאון - אותה ינהל דייטש.

בפלג הירושלמי אומרים הערב כי השיקולים יעלו בפני רבני התנועה שיקבלו הכרעה בקרוב.

נציין עוד כי הקרב בין עופר ברקוביץ לבין משה ליאון צמוד במיוחד כאשר נרשם הפרש של כאלף קולות בלבד. הפער עשוי להצטמצם לאור ירידתו של אלקין מהמירוץ.

באם יקבל ליאון את תמיכת 28,000 הקולות של 'אגודת ישראל', הרי שמקומו מבוטח כראש עיריית ירושלים.

כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', גם חבר הכנסת מנחם אליעזר מוזס, המשמש כיו"ר סיעת 'יהדות התורה' בכנסת אמר הבוקר, "עלינו לנצל את ההזדמנות שנוצרה בירושלים להפסיק את המחלוקת ולפעול באחדות, כדי שלא נגיע לבחירות הכלליות כשאנחנו מפולגים".

מוזס הבהיר, "אני אמליץ למועצת גדולי התורה לתמוך במר משה ליאון. אני קורא גם לחבריי ב'יהדות התורה' להתעלות מעל המחלוקות שקרעו אותנו מבפנים בחודשים האחרונים ולתמוך באחדות בתוך היהדות החרדית".

כזכור, מערכת הבחירות לרשויות המקומיות הביאו לפיצולים שתוצאותיהם הכאיבו קשות לסיעת 'אגודת ישראל', כך למשל בבירה, לא רק שמועמדה יוסי דייטש לא העפיל לסיבוב השני, היא גם התרסקה במניין המנדטים למועצת העיר ומקבלת 3 מנדטים בלבד, תוצאה שהשאירה את יו"ר הסייעה נציג חב"ד - יעקב הלפרין, בחוץ.

ליצמן ירושלים משה ליאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד