י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"להציל חיי אדם"

ההסתדרות מכריזה: שביתה כללית במשק

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הכריז על שביתה כללית • הסיבה: מאבק למניעת הקטל באתרי הבנייה • "זו תהיה שביתה קשה - על הצביון החברתי שלנו ולמען חיי אדם" • כל מקומות העבודה המאורגנים ישבתו - ללא החרגה

ההסתדרות מכריזה: שביתה כללית במשק

הסתדרות העובדים הכללית בראשות אבי ניסנקורן הכריזה היום (ה') על שביתה כללית במשק הישראלי החל מיום רביעי בשבוע הבא - על רקע "משבר הבטיחות בעבודה ובענף הבנייה בפרט". ההסתדרות כינסה ב-11:00 כינוס מיוחד תחת הכותרת "די לזילות בחיי אדם" שבו נאם ניסנקורן וכן חברי וראשי ועדים מכל רחבי הארץ, ראשי מרחבים ואיגודים מקצועיים וחברי הנהגת ההסתדרות - כל התפאורה הנדרשת לניסנקורן בכדי להכריז על שביתה כללית.

ניסנקורן אמר כי "אם לא יהיה שינוי ולא יהיה פתרון כולל, כל המשק ישבות עד שיפתרו את בעיית הבטיחות באתרי הבנייה. אני קורא לחברי בממשלה - במחיר קטן אפשר להציל חיי אדם. אנחנו לא נתפשר בנושא הזה. כל מקומות העבודה ישבתו, לא נחריג אף מקום ומוסד. זו תהיה שביתה קשה על הצביון החברתי שלנו, שביתה למען חיי אדם". מתחילת השנה נהרגו 40 פועלים ועוברי אורח כתוצאה מתאונות עבודה באתרי בנייה ועוד 184 נפצעו.

לדברי ניסנקורן, "לממשלה לא אכפת מההרוגים באתרי הבנייה וזה מעורר חלחלה. הכרזתי על הכוונה לשבות כבר לפני חודשיים, כבר חודשיים אני אומר לממשלה בואו נשב ונפתור את הבעיה, אבל לא אכפת שם לאף אחד. כל אחד שם זורק את האחריות על האחר. בשביל הם באו בכלל לממשלה? זה לא רק 40 פועלי בניין שמתו מוות מיותר ו-184 איש שנפצעו, זה גם האלימות בבתי החולים, ועוד תחלואים. כל מה שאנחנו מבקשים זה לדאוג לחיים של העובדים. למה צריך שביתה כדי שיתקינו פיגומים ראויים? כדי שיהיו הכשרות ראויות לעובדים בענף?".

עוד הוסיף יו"ר ההסתדרות, כי "את מקרי המוות המיותרים אפשר למנוע בקלות. ישבתי אתמול בלילה עם נציגי הממשלה והתווכחנו על תקנים. תקנים של מפקחים שצריך להוסיף. כל נציג העביר את האחריות למשרד האחר - וכל הסיפור זה 20 מיליון שקל, מדינת ישראל הגדולה לא יכולה להוציא 20 מיליון שקל כדי לדאוג לבטיחות של העובדים? כדי לדאוג לכבוד האדם?".

נציין, כי ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה כללי במשק כבר ב-7 באוקטובר כך שמבחינה חוקית היא רשאית להשבית את המשק כבר עכשיו. ההסתדרות הצטרפה למאבק למען הבטיחות בעבודה למרות שהיא לא מייצגת את עובדי הבניין. ניסנקורן אמר כי המאבק הוא באופן כללי למען הבטיחות בעבודה של כל העובדים בישראל.

אתמול הצטרף למאבק של ההסתדרות גם שר העבודה והרווחה חיים כץ ואמר כי "אני מקווה שהשביתה של ההסתדרות לא תהיה שביתת אזהרה בלבד. שישבתו עד שנקבל מהאוצר 108 תקנים הנדרשים למשרד לצרכי פיקוח". כץ דיבר במליאת הכנסת בתגובה להצעה לסדר בכנסת בדבר ברשלנות באתרי הבנייה.

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן היכנסו לאתר מרכז הנדל"ן

 

ההסתדרות שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד