י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דרמה במירוץ בירושלים

האם ברקוביץ' יסגור דיל עם הבית היהודי?

מאבק המושכים בחוטים: דיווח שמתפרסם הבוקר התפרסם ב'ישראל היום', מגלה כי עוד לא נאמרה המילה האחרונה במירוץ לירושלים וכי הניצחון כלל לא מובטח לליאון • ע"פ הדיווח, הציונות הדתית עומדת לסגור דיל עם עופר ברקוביץ - הסכם שעשוי לטרוף את הקלפים ולהביא לניצחונו

האם ברקוביץ' יסגור דיל עם הבית היהודי?
יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר התפרסם בעיתון 'ישראל היום' כי הציונות הדתית עומדת לקראת סגירת דיל עם המועמד עופר ברקוביץ. הסכם שעשוי לטרוף את הקלפים ולהביא לניצחונו של ברקוביץ', שעד עכשיו היה נראה כי סיכוייו קלושים עד אפסיים.

על פי הדיווח, המגעים נמצאים בעיצומם וכבר ביום ראשון הקרוב צפויים הצדדים להגיע להסכם הדרמטי של הליכה משותפת יחד לסיבוב השני שייערך בעוד כשבוע וחצי.

על פי ההסכם המתגבש, הבית היהודי יקבל את תפקיד סגן ראש העיר וכן יקבלו לידיהם את תיק מזרח ירושלים אם ברקוביץ' ייבחר. זאת לאור דרישת הבית היהודי לקבל עמדת מפתח בנושא מזרח ירושלים.

מאחורי הקלעים של הדיל הזה מסתתר המאבק העיק של במושכים בחוטים מלמעלה. שהרי שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הוא ידידו הטוב של משה ליאון ויריבו המר של נפתלי בנט. "זה לא סוד שליברמן הוא סדין אדום", אומר גורם בבית היהודי ל"ישראל היום".

לדברי אותו גורם: "בנט חוזר הלילה מארה"ב ואנחנו כנראה לקראת חתימה, שתתרחש כבר ביום ראשון. נקבל עמדה מכרעת בכל סוגיית מזרח העיר. אנחנו רואים זאת כמימוש הריבונות".

לדבריו, "ליאון השקיע 7 מיליון שקלים בקמפיין והביא 5,000 קולות. את השאר החרדים הביאו לו. הציונות הדתית היא 22% מהאוכלוסייה היהודית בבירה, בערך 40 אלף קולות. החבירה של הציונות הדתית דווקא לברקוביץ עשויה להיות מה שיכריע את הבחירות".

באשר לשאלה במי יביע את תמיכתו, אמר דייטש כי הכל פתוח וכי "גם ליאון וגם ברקוביץ פנו אלינו כדי שנתמוך בהם. מה שגדולי ישראל יחליטו, נעשה. אני מאמין שההחלטה תתפרסם ביום ראשון או בשני".

יצוי כי אמש התראיין ברקוביץ לרדיו "קול ברמה" ורמז על רצונו לדיל גם עם 'אגדות ישראל': "אני מגיע עם גישה הגונה לתושבים ולא כ'דיל' שמעל לתושבים. יש תושבים חרדים שלא רוצים לראות את העיר מתנהל בקומבינה. רוצים לראות ראש עיר שמחויב לתושבים, בלי אינטרסים שונים. זה אני". 

הבית היהודי עופר ברקוביץ משה ליאון ירושלים בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד