י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

גם מי שלא הצביע לנו, יכול להתקשר ולבקש כל מה שצריך

אין חוכמה להגיע פעם בחמש שנים ולבקש את קולו של הבוחר. זה גם לא פייר ולא הוגן. אני וחבריי הבטחנו - וגם קיימנו בעבר – שנהיה כאן כל הזמן, בכל חמש השנים הבאות, קשובים לכל אחד, זמינים לכל בעיה ונכונים לכל פעולה

גם מי שלא הצביע לנו, יכול להתקשר ולבקש כל מה שצריך
חרדי משוחח בפלאפון צילום: פלאש 90

עברנו השבוע את יום הבחירות, בעזרת השם, התוצאות משביעות רצון בכל הפרמטרים, אבל, וזה העיקר, יש לנו לתת שבח והודיה לבורא עולם שהמערכה מאחורינו בלי נזקים, ובעיקר בין אדם לחבירו. זו הייתה מערכה מכובדת, נקייה והוגנת, מערכה שמכבדת את נושאיה ומשתתפיה.

הבחירות, כל בחירות, באים להעניק לתושבים, לאזרח הקטן, את הזכות לשנות, להשפיע. בתקופה האחרונה הקדשתי את טוריי ומאמריי בקריאה לחבריי ולידידיי ולכל עם ישראל: בואו לשנות. בואו להשפיע, אל תשבו בבית ותקטרו, תבואו עכשיו, הזדמנות בידכם להוביל שינויים משמעותיים ועמוקים.

אמת, שישנם הרבה אנשים שלא יוצאים להצביע. הם לא מתעניינים בנעשה בעיר ובסביבתם, אבל רוב האנשים, כן איכפת להם, ולאנשים האלו זו הזדמנות לשנות ולהתחיל משהו חדש. הנבחרת של 'העיר של כולנו' היא נבחרת מצוינת שבאה לפתוח דף חדש, דף נקי ואיכותי, שיעניק לכל אזרח ואזרח את הזכויות המגיעות לו באופן שווה.

המערכה אולי מאחורינו אבל המלאכה לפנינו. עכשיו הזמן לאחד וללכד את כל הפלגים, לא להביט אחורה על יריבויות קטנות ומשקעים מזערים, אלא להסתכל קדימה ולהסתער על הימים והמעשים שעוד נכונו לנו. משלבים ידיים וניגשים לחמש שנות מלאכה ועשייה, להטיב לזולת, לסייע בידי כל אחד ולחבק את האחר.

אין חוכמה להגיע פעם בחמש שנים ולבקש את קולו של הבוחר. זה גם לא פייר ולא הוגן. אני וחבריי הבטחנו - וגם קיימנו בעבר – שנהיה כאן כל הזמן, בכל חמש השנים הבאות, קשובים לכל אחד, זמינים לכל בעיה ונכונים לכל פעולה.

גם מי שלא הצביע לנו, גם מי שלא בחר בנו, מכל סיבה שהיא, יכול להתקשר ולבקש כל מה שצריך. כן, אנחנו כאן בשבילכם. כן, לוקחים אחריות. כן, עומדים בהבטחתנו.

ביום הבחירות התבשרנו על פטירתו של אדם מיוחד במינו, איש אציל מידות ועדין הנפש, הרב דוד אזולאי ז"ל, השר לשירותי הדת. כמי שהכירו שנים ארוכות, אני חייב לציין לשבח את יעילותו, מסירותו והתמסרותו לענייני הכלל והפרט, הכל בשקט וללא פרסום מיותר.

בפרשתנו, פרשת חיי שרה, אנו קוראים על שרה אמנו שחיתה 127 שנים, ודרשו חז"ל "כולם שווין לטובה" – שנותיה של שרה היו כולן שווים לטובה, גם שנות הצעירות וגם שנות הזקנה. היא לא השתנתה לרעה והשנים לא הקהו את מידותיה הטובות.

השר אזולאי, לא גבה ליבו ולא רמו עיניו, גם בהיותו יושב בצמתים מרכזיים בעשייה ובהוויה הישראלית, לא הרגיש גאווה ולא חש מורם מעם. הוא היה שווה בין שווים, פשוט בין פשוטים, אזרח בין אזרחים.

והוא ידע לנצל את ימיו ושעותיו לסייע בידי כל יהודי ויהודי ללא כל הבדל גזע, דת ומין, ואת המידה הטובה הזו יש לקחת ממנו.

ישנו מדרש מופלא המספר על רבי עקיבא שלימד את תלמידיו תורה. ביקשו להתנמנם, סיפר להם רבי עקיבא סיפור, ומיד שבו לתלמודם, ומהו אותו סיפור?

"מה ראתה אסתר המלכה למלוך על 127 מדינות? בזכות שסבתה שרה חיתה 127 שנים". כשסיים לומר רבי עקיבא את הדרוש הזה, מיד התעוררו התלמידים. ולכאורה מה חידש רבי עקיבא בדרוש נפלא זה שעורר את התלמידים?

מבארים גדולי המוסר כי רבי עקיבא הראה להם את גודל יקרת הזמן. כל שנה של שרה אמנו זיכה את נכדתה שרה במדינה נוספת. הווי אומר, כל חודש מזכה את הנכדים בעיר, כל שבוע בשכונה, כל יום ברחוב, כל שעה בבית. וכי מותר לנו לוותר על שעה מהחיים? זה מה שעורר את התלמידים.

זהו לימוד גדול עבור כל אדם: יש לנו יכולת לפעול ולעשות. לא תמיד התוצאות הם כאן ועכשיו, לפעמים אנחנו משקיעים לטווח ארוך. הצבענו השבוע, בחרנו אנשים שייצגו אותנו בכבוד במועצה, בואו ניתן להם את הצ'אנס. את ההשקעה של השבועות האחרונים, נאכל בעזרת ה' בחמש השנים הבאות.

שוב, פינו מלא הודיה ושבח לבורא עולם. אודה לשותפיי למסע, ולכל הציבור שתמך ותומך בנו. אני רוצה לברך את ידידי מר צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה בעבר ובעתיד, שנבחר שוב למלא את רצון הבוחרים ולעמוד בראשות עיריית חדרה.

ברכה לשותפיי היקרים, מר ניר בן חיים עו"ד נתן לבייב וכל הנציגים היקרים שזו להם ההתמודדות הראשונה. מניסיון אני אומר להם, אין כמו עזרה וסיוע למי שזקוק לו. תמשיכו בדרך זו, ו"איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק".

שבת שלום

הרב בן ציון נורדמן

בחירות חדרה הרב בן ציון נורדמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד