י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מדובר בממצא ברמה גבוהה

פרץ לבית חרדי והורשע על סמך טביעת נעל

לאחר שזוכה מחמת הספק, פורץ הורשע בפריצה לבית בשכונה חרדית בירושלים וגניבת רכוש ממנו - 7 שנים לאחר ביצוע המעשה

פרץ לבית חרדי והורשע על סמך טביעת נעל
עקבות נעל צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בירושלים, קיבל ערעור שהגישה הפרקליטות והרשיע נאשם פה אחד, בהתפרצות לדירה בשכונת בית וגן בבירה וגניבה על סמך טביעת נעל.

בתחילת חודש אדר תשע"א, גלאל שעבנה פרץ לדירה ברחוב יוסף חכמי בשכונת בית וגן בירושלים, בשעות הערב. הוא עקר את חלון חדר השינה, נכנס לבית וגנב רכוש רב. כשהוא יצא מהדלת המובילה לחצר, הבחין בו בעל הדירה וקרא לו לעצור, אך הגנב נמלט דרך חצר השכנים, תוך כדי שהאזעקה החלה לפעול.

הגנב, שוהה בלתי חוקי, תוך כדי הימלטות דרך חצר השכנים, החליק ונפל, אך המשיך במנוסה עד שנעצר על ידי שוטרים. לאחר שהואשם לא התייצב לדיונים רבים בבית המשפט, בין היתר מאחר וישב במשך חצי שנה בכלא ברשות הפלסטינית.

הערעור הוגש על ידי פרקליטות מחוז ירושלים, לאחר שבית משפט השלום בעיר זיכה את הנאשם, מחמת הספק. בהכרעת הדין בית משפט השלום קבע, בין היתר, כי ראייה של השוואת טביעות נעליים היא מוגבלת וכי לא ניתן לבסס עליה הרשאה כראייה יחידה ונדרשת לה ראיית סיוע. גם לאחר בחינת עדויותיהם של שני עדים, קבע בית משפט השלום כי נותר ספק בדבר אפשרות של טעות בזיהוי.

בהודעת הערעור טענה הפרקליטות, בין היתר, כי בית משפט השלום שגה בכך שלא נתן משקל ראוי לחוות דעת המומחית בעניין טביעת הנעל שנמצאה בזירה וקבע בטעות כי נדרשת לה ראיית סיוע.

בית המשפט המחוזי קיבל את הערעור וקבע כי אין צורך ב"סיוע" לממצא באשר לטביעת הנעל, אלא מדובר בממצא ברמה גבוהה המלמד שהנאשם היה בדירה. בחינת כלל הנסיבות יחד מובילה למסקנה כי הנאשם ביצע את העבירות המיוחסות לו. לאחר שהורשע, התיק הוחזר לבית משפט השלום בירושלים שם יגזרו את דינו.

בית וגן פריצה לדירה הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד