י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
טבריה סוערת

רה"ע מסית: "אסור שהחרדים יגיעו ל-30%"

ללא בושה! ראש עיריית טבריה הנבחר רון קובי, מסית נגד החרדים המתגוררים בעירו בראיון לגלי צה"ל ומצהיר בצורה חד משמעית: "כיום החרדים בעיר הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%" | ח"כ מוזס בתגובה ראשונה: "טבריה היתה חרדית עוד לפני שנולדת! דבריך הם אנטישמיים ומזעזעים"

 רה"ע מסית: "אסור שהחרדים יגיעו ל-30%"
טבריה צילום: דוד כהן, פלאש 90

הסתה בשידור חי: רון קובי, ראש העיר הנבחר של טבריה אמר בראיון ל'גלי צה"ל': "אני רוצה שהחרדים ימשיכו להתפתח - מחוץ לטבריה. כיום החרדים בעיר הם 22%, אסור שיגיעו ל-30%".

בראיון לעיתונאי רינו צרור המשיך רון קובי, פעיל אנטי חרדי שעלה לגדולה, להסית נגד החרדים והביע תקווה כי הם יתמעטו בעיר. "בכל נקודה שאוכל לעצור את הבנייה לחרדים אעשה את זה. טבריה לא יכולה לעבור את רף ה-30% חרדים. אני רוצה את טבריה כפי שהיא עכשיו - 22% חרדים".

ראש העיר הנבחר אמר בראיון, "אני לא חס וחלילה הולך נגד החרדים, שלא יהיה למישהו טענה או טוענה זה היה קמפיין נגטיבי נגדי מהרחוב החרדי שאני נגד החרדים. אבל הקמפיין היה נגד ההתחרדות של טבריה מבחוץ ונגד השחיתות. נהפוך את טבריה לעיר מזמינה, עיר תיירות מובילה בכל הארץ, עיר שתזמין ותהיה אבן שואבת לכל האנשים שיבואו להינות ממנה, נקייה עם המון אטרקציות, בתי קפה פתוחים בשבת".

"אני יכול להגיד לך שבכל נקודת זמן ועניין שאני יוכל לעצור את הבנייה לחרדים, אלך מחוץ לטבריה, אני יעשה ככל אשר יביא הא-ל לעשות את זה", אמר רון קובי. "אני חושב שטבריה לא יכולה לעבור את הסף פרשת היים, עיר שיש בה מעל 30 אחוז חרדים עיר מעורבת לא יכולה להתקיים, אנחנו במצב כיום של 22 אחוז חרדים בטבריה מצב לכאורה הגיוני נורמלי ברי ככה אני רוצה את טבריה".

הקמפיין שלו, לאורך מערכת הבחירות, לווה בהסתה נגד החרדים, קמפיין שהתמקד ובלט במיוחד ברשתות החברתיות. בסופו של דבר הוא זכה לכמעט חמישים אחוז מהקולות בניצחון סוחף. הקמפיין שלו התמקד בעיקר בפייסבוק לייב, בלי שלטי חוצות, הוא כאמור יצא נגד החרדים והביס את ראש העיר המכהן יוסי בן דוד, שראש הממשלה בנימין נתניהו התגייס למענו. 

במהלך הקמפיין אף הפיץ סלוגן: "עדיף עיר ערבית מעיר חרדית", כל זאת לא מנע מהחרדים ללכת בנפרד, כשהם סמוכים ובטוחים שיהיה סיבוב שני.

נציין, כי רון קובי נבחר הודות לפילוג החרדים בעיר טבריה, לאחר שש"ס ודגל התורה תמכו בראש העיר המכהן יוסי בן דוד, מאידך חסידיו של המקובל רבי דב קוק, תמכו במועמד דודיק אזולאי, דבר שהביא לפיצול בקולות החרדים בעיר הצפונית ועלייתו של שונא החרדים המובהק. 

תגובה פוליטית חרדית ראשונה, באה מכיוונו של יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ מנחם אליעזר מוזס שאומר בתגובה לרון קובי: "דבריך הם בושה וכלימה! טבריה היתה חרדית עוד לפני שנולדת! גדולי הרבנים חיו בה! האם היית מעז להתבטא כך על אתיופים, או על רוסים? דבריך הם אנטישמיים ומזעזעים".

התגובות ברשתות החברתיות, לא איחרו לבוא, העיתונאי אריה ארליך מעיתון 'משפחה' הגיב בציוץ בטוויטר: "במדינה מתוקנת, גזען נאלח כזה היה נלקח באזיקים לחקירה צולבת בתחנת המשטרה הקרובה, פלוס צו הרחקה לצמיתות מלשכת ראש העיר. אבל זה בסך הכל חרדים, אז אפשר להחליק הלאה".

"גועל נפש. מפירות הביאושים שגדלו בערוגת ההסתה נגד החרדים של יאיר לפיד", הגיב איציק אלרוב, יועצו החרדי של יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי.

 

 

טבריה הסתה רון קובי בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד