י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
צפו בתיעוד

גפני על הניצחון בחיפה: "הגר"ח נלחם וניצח"

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני מתייחס לניצחון של 'דגל' בחיפה ואומר: "זה ניצחון של שר התורה שנלחם ממרומי גילו" | וגם: הצצה מיוחדת לחדר הספרים של שר התורה 

גפני על הניצחון בחיפה: "הגר"ח נלחם וניצח"
צילום: אהרון קרון / פלאש 90

לאחר הניצחון המרשים של 'דגל התורה' בעיר חיפה, כאשר לאחר שנים ארוכות הפסיד יונה יהב את תפקידו כראש העיר, יו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, גולל בפני תושבי העיר את שנות המאבק והמאמץ של שר התורה הגר"ח קנייבסקי במערכה החרדית למען העיר האדומה.

במהלך כינוס פעילים שנערך בסוף השבוע, תקף חה"כ משה גפני את ראש העיר היוצא ואמר: "בשבילו חיפה הייתה מקום שבו מתנכלים כמו שאנחנו יודעים בכל ההיסטוריה של העם היהודי, מתנכלים לילדים שרוצים ללמוד בחינוך תורני ולא נותנים להם, ועל זה מתנהל מאבק שמנהל אותו שר התורה".

"האמת היא" ציין גפני, "אם הייתם שואלים אותי אז לא הייתי יודע, ר' חיים בא, בסדר, כבר עברנו כל כך הרבה קדנציות שהוא ניצח אבל הייתה לי הרגשה, לא אמרתי אותה לאף אחד, שהוא הולך להפסיד בגדול, שר' חיים מגיע ככה במסירות נפש אז דיי! אין לו יותר כוח הילדים יכולים לסבול יותר, ההורים לא צריכים לסבול יותר הרב פה עם כל מה שלווה לעניין".

גפני העניק הצצה מיוחדת לחדר הלימודים של התורה ואמר: "היינו אצל מרן שר התורה רבי חיים קנייבסקי שליט"א, היו אצלו פעמיים אני הייתי בחיפה, פעמים היינו יחד ואמרו לו שהוא מחרים פה ישיבה שהוא פשוט... אז הוא אמר  'שהרשע הזה הסוף שלו יהיה מפלה גדולה' אנחנו יהודים  מאמינים שיהודי שכל הזמן לומד, וכל הזמן עוסק בתורה קדושה ובאמת אי אפשר זה לא להאמין איך שהוא לומד שבאים אליו צריך לחכות הרבה זמן עד שהוא מסיים את זה והוא לא יודע שיש מישהו הוא לא שם לב לזה והוא כיתת את רגליו ממוקם למקום".

גפני הוסיף וסיפר על הדרמה שהתחולה יומיים לפני פתיחת הקלפיות בחיפה, "הייתה עצרת ענקית, הרחובות היו שחורים בבני ברק, ברחוב חזון איש וברחוב רבי עקיבא עשרות אנשים שם והוא היה צריך לבוא, הוא לא הרגיש טוב הוא היה עייף והוא לאבא, הנכד שלו ניסה להגיד לו כל פעם הציבור מחכה, אבל הוא נח" גפני סיפר עוד, "שנגמרה העצרת הוא (הרב קנייבסקי א.ק) אומר לכנד שלו אנחנו אמורים לנוסע לחיפה אם אני הייתי הנכד לא הייתי נותן לו לנסוע הוא בן 91 הוא לא מרגיש טוב ור' חיים התעקש לנוסע חיפה". 

"חיפה הייתה אצלו ככל הנראה (זה כבר פרשנות שלי) מקום שמנסים להתנכל לילדיי ישראל וצריך ללכת למלחמה, הוא הלך למלחמה בלי כוח, יהודי בגיל הזה לנסוע מבני ברק לחיפה סתם כך זה לא קל - זה מקום רחוק, נסע והגיע וישב שם והוא הרגיש שזה חלק מהמלחמה שעל זה הוא לא מוותר בני ברק תסדר בעדיו (זה פרשנות שלי, הוא לא אמר את זה אבל זה פרשנות שצמודה לעובדות) עשרות אלפים, הרחובות היו שחורים הוא לא הרגיש טוב בכל אופן אבל שהסתיימה העצרת בבני ברק אמרו לו, בסדר שיביא את האוטו בסדר נוסעים לחיפה".

חיפה גפני הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד