י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בגלל הפילוג הספרדי > הסיפור המלא

דרעי הכריע: ש"ס בצפת תתמוך באיש 'שלומי אמונים' לראשות

לקראת הסיבוב השני בעיר הקודש צפת, נפגש המועמד החרדי נחמן גלבך עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וזכה לתמיכתו במירוץ | המגעים עם המועמד שוקי אוחנה מהליכוד נכשלו בגלל הפילוג הספרדי | ארי קלמן חושף את הסיפור המלא מאחורי תמיכת ש"ס במועמד החסידי לקראת הסיבוב השני

דרעי הכריע: ש"ס בצפת תתמוך באיש 'שלומי אמונים' לראשות

לקראת הסיבוב השני במירוץ לראשות העיר צפת, התקיימה פגישה בין המועמד החרדי לראשות נחמן גלבך, איש שלומי אמונים, עם יו"ר ש"ס אריה דרעי, במהלכה סוכם על תמיכת התנועה הספרדית בעיר הקודש במועמדותו.

במכתב מאת רונן גנון, יושב ראש ש"ס בצפת, נכתב, "בתמיכת יו"ר התנועה אריה דרעי ובברכתם של מועצת חכמי התורה בנשיאות הרה"ג חכם שלום הכהן, אנו יוצאים למערכת בחירות גורלית ביותר, ופועלים בכל הכח לבחירתו של הרב נחמן גלבך לראשות עירית צפת".

גנון מוסיף במכתבו, "התפעלתי מהתמיכה הבלתי מסויגת, מהעוצמה והאהבה הרבה שיש לרב אריה דרעי כלפי הרב נחמן גלבך, האיש היחיד שיאחד את כלל המגזרים, וישמור על עירנו האהובה מאוחדת ושלמה. מפלגת ש"ס, מפלגת חב"ד, מפלגת ג' המאוחדת, וקהלים רבים ושלמים מכל המגזרים בעירנו האהובה מתלכדים בכל הכח להצלחת בחירתו של נחמן גלבך לראשות העיר".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מאחורי תמיכת תנועת ש"ס בגלבך, ניצבת דרמה מתמשכת, שכן לאחר הסיבוב השני עשתה סיעת ש"ס סיבוב פרסה והעבירה את תמיכתה מנחמן גלבך לשוקי אוחנה ואף חתמו על הסכם קואליציוני עם אוחנה לצד סיעות חב"ד שתמכו גם הם בגלבך בסיבוב הראשון, בהודעה שפרסם בימים אלו גנון לתומכיו הוא כתב: "מיד לאחר הסיבוב הראשון בבחירות לראשות העיר, התכנס הגוש הדתי והחרדי להערכת מצב והוסכם כי האחדות בעיר היא מעל הכל ולכן יש צורך למנוע בחירות ולהתאחד סביב מועמדותו של שוקי אוחנה לראשות העיר".

הדרמה המשיכה כאשר בעקבות ההסכם שנחתם בין ש"ס לאוחנה, הצטרפה גם סיעת חב"ד המקומית, ובעקבות כך שקל נחמן גלבך לפרוש מהמירוץ, שכן הסיכויים שלו להיבחר היו קלושים, בהודעה שכתב גנון לחבריו נכתב: "כצעד ראשון תמכה ש"ס במועמדותו של מר שוקי אוחנה לראשות העיר, בעקבות תמיכתנו נחתם הסכם קואליציוני בין תנועת ש"ס ובין תנועת הליכוד בראשות מר שוקי אוחנה. ולאחר מכן נחתם הסכם גם עם מפלגת חב"ד ומפלגת ג'. נחמן גלבך עשה צעד ענק והסכים לוותר על התמודדות לראשות העיר רק למען האחדות והשלום".

אלא של'בחדרי חרדים' נודע, כי לאחר שנחתם ההסכם ובעקבות כך שהדבר גרר תגובות נזעמות ממפלגת הליכוד בצפת, כמו גם שלטענת אנשי ש"ס בעיר נציג 'יחד' בצפת הטיל ווטו על כניסת ש"ס לקואליציה העירונית, "הם (יחד) הציבו אולטימטום לשוקי אנחנו או הם. לצערינו הרב המועמד לראשות העיר מר שוקי אוחנה חזר בו מההסכם! הוא העדיף אנשים שבוחרים בפילוג, ופוסלים מפלגות לגיטימיות לשרת את בוחרינו ואת כלל תושבי העיר".

כאמור, בעקבות כך הודיע היום השר אריה דרעי על תמיכה בנחמן גלבך, למרות היותו איש 'שלומי אמונים' והדבר ייחשב כהישג לסגן השר פרוש.

זאת ועוד, בהמשך אף צפויה להתפרסם קריאה של נשיא מועצת חכמי התורה, לתמוך בגלבך, דבר שנמנע בסיבוב הראשון.

בעקבות התזוזה הפוליטית, סיכוייו של גלבך להיבחר גבוהים במיוחד, מאחר וסיעת ש"ס כולה תתגייס לטובתו, יחד עם תמיכה אפשרית שתגיע מראש העיר היוצא אילן שוחט, וכן אחדות מקהילות החרדים החסידים שיבטלו את תמיכתם באליעזר לזר לטובת נחמן גלבך, שיתמודד ביום שלישי הבא מול נציג הליכוד שוקי אוחנה, אשר זוכה לתמיכה של 'דגל התורה', 'יחד' וסיעת 'תקומה'. 

צפת חרדים צפת עיריית צפת גלבך נחמן גלבך ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד