י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
שלוש שנים אחרי חשיפת מעשיו

הבוקר ייפתח משפטו של היהודי 'המלשן'

משפטו של עזרא נאווי, המואשם במסירת מידע על פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני, יחל הבוקר | מנכ"ל 'עד כאן' - הארגון שחשף את מעשיו: "שמחים שמשפטו של נאווי נפתח - נמשיך לתעד ולחשוף את פעולותיהם האמיתיות של אותם הארגונים"

הבוקר ייפתח משפטו של היהודי 'המלשן'
עזרא נאווי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (שני) יפתח משפטו של פעיל השמאל הקיצוני עזרא נאווי, המואשם בכך שבמספר הזדמנויות מסר מידע אודות פלסטינים שהיו צדדים לעסקאות החזקת ומכר מקרקעין באזור דרום הר חברון, לידי כוחות הביטחון המסכל ברשות הפלסטינית.

נאווי יובא בשעה 8:30, בפני שופט בית משפט השלום בירושלים, מרדכי כדורי.

כתב האישום שהגישה נגדו פרקליטות מחוז ירושלים לבית משפט השלום בעיר, מייחס לנאווי עבירה לפי סעיף 7א(ב) לחוק יישום הסכם הביניים בדבר הגדה המערבית ורצועת עזה (הגבלת פעילות), האוסרת על אזרח או תושב ישראלי, להתגייס או לפעול בשירותם של גורמי המודיעין והביטחון של הרשות הפלסטינית.

כתב האישום הוגש על דעת פרקליט המדינה בהתאם לתשתית הראייתית שהתגבשה בתיק, אותה סיפק ארגון 'עד כאן' לרכזי המודיעין במשטרה, כבר לפני שלוש שנים.

מהתחקיר של 'עד כאן' על נאווי

מדובר בחומרים שנאספו במסגרת תחקיר שערך הארגון בקרב ארגונו של נאווי אשר במהלכו נחשפה פעילותו של נאווי בדבר הסגרת פלסטינים שמכרו קרקעות ליהודים לידי הביטחון המסכל הפלסטיני.

לפי ארגון 'עד כאן', הראיות מבססות חשד לעבירות בטחון חמורות, בין היתר של קשירת קשר לחטיפה ופגיעה באזרח ישראלי. בארגון מוסיפים כי "נאספו ראיות רבות המגבשות עבירות אלימות ועבירות ביטחוניות הקשורות בעצם פעילותם הקבועה של החשודים באזור שטחי יו"ש, החל מהפרות סדר כנגד כוחות צה"ל והמשך בעבירות ביטחוניות..".

בחומרים שהועברו למשטרה תועד נאווי מודה בפני עוזרו א', שיש לו קשר למותו של אבו חליל, פלסטיני תושב דרום הר חברון. נאווי מספר כי מסר את המידע לביטחון המסכל הפלסטיני, ש"טיפל" באבו חליל, ולאחר מכן חלה אבו חליל ומת. " קיבל סטרוק והיה חולה, ומאשימים קצת אותי בזה.. יש לי יד בזה. העברתי את זה לביטחון המסכל, אין לי פה סנטימנטים".

כמו כן, סיפר נאווי לא' כי כבר מספר פעמים שמסר את פרטיהם של מוכרי קרקעות ומתווכים שמתקשרים אליו לידי שירותי הביטחון הפלסטינים. נאווי מסביר בשיחה כי כדי למנוע מכירת קרקעות ליהודים הרשות הורגת את מוכרי הקרקעות הפלסטינים, ומאלצת בעלי אזרחות ישראלית לעזוב את הארץ. נאווי תועד אומר כי "..(הרשות הפלסטינית) תופסת אותם, הורגת אותם. לפני שהיא הורגת אותם היא מרביצה להם הרבה, מענים אותם. קודם זובור אחר-כך גזנגה.."

גלעד אך מנכ"ל 'עד כאן', מסר לקראת פתיחת המשפט, "לפני כשלוש שנים הגשנו למשטרת ישראל תיק ראיות מקיף ויסודי המראה כיצד פעילי 'זכויות אדם' בראשות עזרא נאווי מ'תעאיוש', גיא בוטביה מ'רבנים לזכויות אדם' ונאסר נאווג'ה מ'בצלם' הסגירו פלסטינים לביטחון המסכל בידיעה שהם יעברו עינויים ואח"כ יירצחו, רק מכיוון שאותם פלסטינים שקלו למכור קרקעות ליהודים".

הוא הוסיף ואמר, "כבר לאחר חודשיים המשטרה העבירה את התיק לפרקליטות המדינה, ואנו שמחים להיווכח שסופסוף מתחיל המשפט נגד נאווי וכבר היום יתקיים הדיון הראשון בנושא".

"תופעה הזויה זו של שיתופי פעולה בין ארגונים אנרכסיטים אנטי ישראלים ובין מנגנוני הביטחון הפלסטיני, מביאה רק מוות ועינויים לאזור ובוודאי שלא זכויות אדם. אנו שמחים שמשפטו של נאווי נפתח, ומקווים שהצדק יצא לאור במהרה. אנו בארגון עד כאן נמשיך לתעד ולחשוף את פעולותיהם האמיתיות של אותם הארגונים", אמר מנכ"ל הארגון לסיום.

עזרא נאווי מכירת קרקעות מעצר פלסטינים הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד