ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"לא בוגד ולא חפרפרת"

רכז המודיעין המתפלל בב"ב לא ירצה מאסר

גלעד גרנביץ' שעבר במשטרה כרכז מודיעין והורשע בניצול מידע אליו נחשף במסגרת תפקידו, ישלם קנס כספי, אך לא ירצה עונש מאסר שנגזר עליו | גרנביץ 'לבחדרי': "מח"ש ספגה ביקורת קשה ונוקבת" | אחיו חברון: "שמחתי לראות היום שהצדק יצא לאור ואחי יצא זך ונקי" 

רכז המודיעין המתפלל בב"ב לא ירצה מאסר
אילוסטרציה צילום: pixabay

בית המשפט גזר קנס כספי בסך 10,000 ש"ח, על תושב רמת גן גלעד גרנביץ', רכז מודיעין מיחידת להב 433, שהורשע בגין עבירות שביצע, תוך ניצול המידע אליו נחשף במסגרת תפקידו במשטרה. בנוסף, נגזרו עליו שלושה עשר חודשי מאסר, אותם כבר ריצה במסגרת תקופת מעצרו לפני כארבע שנים, במשך 13 חודשים.

גלעד גרנביץ', המתפלל מידי שבת בבני ברק, אמר לאחר גזר הדין כי "לאחר עינוי דין של כמעט 5 שנים ולאחר שביום בהיר מקצין משטרה מוערך הפכתי לאחרון הפושעים, גזר היום בית המשפט קנס של עשרת אלפים שקל בלבד".

בשיחה ל'בחדרי חרדים' אמר, "לצד האשמה שהואשמתי בזליגת מידע מודיעיני באופן רשלני ללא כל כוונת זדון, מתחה השופטת ורדה מרוז, סגנית נשיא בית המשפט בלוד, ביקורת קשה ונוקבת על התנהלות מח"ש לאורך כל התקופה, על כתב האישום שתוקן 3 פעמים, על הפרסומים בתקשורת ועוד".

"כתב האישום המקורי הציג את הנאשם כעבריין מושחת ורודף בצע", כותבה השופטת והוסיפה "הנאשם שילם מחיר אישי כבד ביחס לחומרת העבירות בהם הואשם". בכתב גזר הדין המתפרש על 20 עמודים מסיימת השופטת "אשר על כן הגעתי למסקנה כי יש להשית על הנאשם עונש ברף הנמוך של המתחם". את גרנביץ' ייצג עו"ד קובי סודרי.

עו"ד הלה אדלמן ועו"ד מיכל פרייסמן, מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמרו לאחר גזר הדין כי "המחלקה לחקירות שוטרים טענה כי יש לראות בחומרה את מעשיו של השוטר אשר ניצל את תפקידו וסמכויותיו על מנת להעביר מידע משטרתי מסווג ורגיש לחברו, באופן שעשוי היה לגרום לפגיעה בפרטיותם של אזרחים חפים מפשע ואף עלול היה לגרום לפגיעה בשלומם ובביטחונם.

אחיו של הנאשם, חברון גרנביץ', אמר "למסקנות שבית המשפט הגיע היום, הגעתי כבר מהיום הראשון לפני כחמש שנים". בשיחה ל'בחדרי חרדים אמר כי "כתב האישום המקורי על מרבית סעיפיו התמוטט כמגדל קלפים לאחר שמח"ש התקשה להביא ראיות ונשען אך ורק על עד מדינה. לצד האישום הלא קל של 'זליגת מידע מסווג באופן רשלני לאזרח איתו היה מיודד".

"שמחתי לראות היום שהצדק יצא לאור ואחי גלעד גרנביץ' יצא זך ונקי מהאשמת קבלת שוחד או מכירת מידע מודיעיני כפי שהופיע בעילת המעצר".

עו"ד קובי סודרי, שייצג את גרנביץ', אמר ל'בחדרי חרדים' כי "ארבע וחצי שנים של מאבק משפטי קשה ומר הוכיחו את שטענו מלכתחילה: לא שוטר מושחת, לא בוגד ולא חפרפרת. אלא מי שנכשל בלהיטות יתר להצליח בתפקידו המשטרתי, וכפי שנקבע בגזר הדין".

עו"ד קובי סודרי

"כתב האישום המתוקן ניקה את הנאשם מהעבירות של נטילת שוחד והפחית באורח משמעותי מחומרת העבירות שיוחסו לו בכתב האישום המקורי. אין להקל ראש בחומרת העבירות בהן הורשע, אף אין להתעלם מהמניע שעמד ביסוד ביצוען - רצונו לזכות בהכרה, בקידום ובהערכת מפקדיו" אמר עו"ד סודרי.

כאמור, בית המשפט גזר עונש מאסר, אותו הוא כבר ריצה במסגרת מעצרו. באשר לגזר הדין המקל אמרו כי "הפרקליטות תלמד את גזר הדין ותשקול צעדיה".

המחלקה לחקירת שוטרים הרשעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד