י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"היה הרוח החיה בקבוצה"

תקף ערבים שהיו בקשר עם יהודיות - זה העונש שקיבל

בן 20 מבאר שבע שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון כי תקף ערבים בשנת 2017, ירצה עונש מאסר והוא לא היחיד | כתבי אישום הוגשו נגד ששה נוספים אשר תקפו ערבים על קשריהם עם נערות יהודיות

תקף ערבים שהיו בקשר עם יהודיות  - זה העונש שקיבל
pixabay

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 5.5 שנות מאסר על רז עמיצור, בן 20, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בפרשה של תקיפות ערבים בבאר שבע במהלך החודשים פברואר- אפריל 2017.

בפרשה זו הגישה הפרקליטות ארבעה כתבי אישום נגד 6 נאשמים, בגילאי 17-20, כולם תושבי באר שבע. שלושה מרכזיים, הואשמו כי התארגנו במטרה לפגוע באנשים ממוצא ערבי הנמצאים בקשר אסור עם נשים יהודיות, וזאת במטרה לעורר בקרבם פחד ובהלה וכדי למנוע קשרים אישיים בין הערבים ליהודיות.

הנאשם, רז עמיצור, הודה במסגרת הסדר טיעון והורשע בביצוע עבירות של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, תקיפה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, פציעה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, ועוד. כתב האישום המתוקן נגד עמיצור אוחז ארבעה אישומים, שרקעם דומה, לפיהם דקר הנאשם באמצעות סכין באירוע אחד והנאשם יחד עם אחרים תקפו במוט ובפטיש בני מיעוטים אשר שהו כאמור בחברת נשים יהודיות, זאת כדי לעורר בהם פחד ולמנוע קשרים אישיים.

בשלב הטיעונים לעונש, ביקש עו"ד יריב צרי, להטיל על הנאשם עונש מאסר משמעותי, זאת מאחר ו"הנאשם היה הרוח החיה בקבוצה, שביצעה את המעשים, כשהרציונל המשותף - פעולה מתוך מניע גזעני, בלא שגרמה לכך התגרות או מעשה כלשהו, מצד המותקפים, ואין מדובר בפעולה להגנה עצמית, אלא בתקיפה יזומה ומכוונת". ב"כ הנאשם ביקש לאמץ את המלצת שירות המבחן ולהטיל על הנאשם עונש של עבודות שירות.

בית המשפט המחוזי (הרכב כב' השופט ואגו) קיבל את עמדת הפרקליטות והטיל כאמור על הנאשם עונש של 5.5 שנות מאסר בפועל ומאסר על תנאי. עניינם של הנאשמים המרכזיים האחרים בפרשה, קורן אלקיים ותמיר ברטל טרם הסתיים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד