י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא עוצר לרגע"

הוארך מעצר החשוד בעוקץ חרדים ענק

בעקבות הפרסום ב'בחדרי' תוגש תלונה נוספת למשטרה החשוד בעוקץ חרדים בסכומים של עשרות אלפי שקלים • מעצרו של החשוד הוארך

הוארך מעצר החשוד בעוקץ חרדים ענק
שוטרים בפשיטה צילום: דוברות המשטרה

בית משפט קיבל את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו של החשוד בעוקץ חרדים בסכומים של עשרות אלפי שקלים. "רק השנה נחקרו שישה תיקים נגד המשיב במחוז דרום והועברו לפרקליטות" אמר החוקר ממחלק ההונאה במשטרת ירושלים, וביקש להאריך בשמונה ימים את מעצרו של החשוד.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מאז מעצרו אתמול (ראשון) בשעות הצהרים, אחד המתלוננים בתיק, זיהה את החשוד במסדר זיהוי. מתברר, כי רק במשטרת מחוז דרום, שישה בני אדם תושבי אשדוד וקריית גת התלוננו נגדו, החקירות כבר הסתיימו והתיקים הועברו לפרקליטות לעיון והחלטה.

לדברי המשטרה, מדובר בשישה תיקים עם אותו דפוס פעילות גם בירושלים וגם במקומות אחרים. למרות שיש נגדו צו מאסר על תנאי בעבירות דומות, "הוא ממשיך לבצע את אותן עבירות בלי סוף ולא עוצר לרגע", אמר החוקר.

במהלך השנה האחרונה פנו ל'בחדרי חרדים' מספר לא מבוטל של אנשים שהתלוננו כי אדם עקץ אותם באופן דומה. בעבר נעצר החשוד, הוגש נגדו כתב אישום אך בסופו של הליך הוא זוכה מחמת הספק, למרות שהשופט התרשם כי לפניו אינו עומד אדם ישר דרך.

החשוד הרשע בשנת 2015 בעבירות של קבלת דבר במרמה ושימוש במסמך מזויף, ובגזר הדין נדון למאסר מותנה בר הפעלה. בנוסף הורשע בעבירות נוספות של קבלת דבר במרמה.

לפני שמונה חודשים נעצר החשוד ושוחרר בתנאים, כאמור אתמול הוא נעצר שוב. המשטרה ציינה בדיון בבית משפט השלום בירושלים כי הם מבקשים להאריך את מעצרו מחשש לשיבוש הליכים וחשש כי זה ימשיך לבצע עבירות והונאות.

החשוד שמר על זכות השתיקה במהלך החקירה, וטען שהוא מרגיש לא טוב. לאחר פרסום הכתבה ב'בחדרי', פנה תושב בני ברק למערכת והלין כי נעקץ באופן דומה ויגיש בשעות הקרובות תלונה למשטרת ישראל.

פרקליטו של החשוד, עו"ד ליאור כהנא, ביקש לצמצם מאוד את ימי החקירה שהמשטרה מבקשת, "לא דרושים ימי חקירה מעבר לשבוע זה, אם בכלל" אמר.

השופטת חוי טוקר, שהוציאה צו מעבר בעניינו כבר בשבוע שעבר, קבעה אז כי חומר החקירה מקים חשד סביר למיוחס לחשוד, וכי החומר שהוצג בפניה היום, "מחזק את החשד הסביר". בעקבות כך, קיבלה כמעט לחלוטין את בקשת מחלק ההונאה בי-ם והאריכה את מעצרו של החשוד למשך שבוע.

בחודש תשרי תשע"ז, דווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי עבריין שהורשע בעבר בעבירות הונאה, הצליח להונות חרדי מבית שמש תוך שימוש באגדה על יהלומים ו'היתר עסקה'. הוא נעצר, הואשם אך בהמשך זוכה מחמת הספק על ידי בית המשפט, מאחר וגרסתו של המתלונן לא הייתה יציבה. "לא ניתן להגיע לממצא ברור מה היה טיב הקשר בין הנאשם למתלונן". יחד עם זאת ציין כי האפשרות כי גולן יצר מצג שווא בפני קרויזר נראית סבירה יותר מהאפשרות כי נרקמה ביניהם עסקה כשרה, "אך בהליך פלילי לא די בסבירות". משכך "נותר ספק באשמתו של הנאשם ועל כן מזכה אותו מהמיוחס לו" קבע השופט.

הונאת יהלומים מפלג הונאה הונאה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד