י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
לקראת הסיבוב השני

חשיפה: הפגישה החשאית בלשכת מקלב

לקראת הסיבוב השני בירושלים: קודקודי הסיעות החרדיות בעירייה, ערכו פגישה חשאית עם ראשי מטה הבחירות של ליאון, בלשכת ח"כ אורי מקלב בכנסת • ברקע המאבק בין המפלגות החרדיות, סביב שאלת חלוקת התפקידים והסגנים בקדנציה הקרובה והדרישה לתיק חינוך חרדי

חשיפה: הפגישה החשאית בלשכת מקלב
דייטש וליאון צילום: באדיבות המצלם

נערכים להצטרפות אגודה וסיעות נוספות בקואליציה: כשבוע לפני שתושבי ירושלים ייצאו להצביע באופן סופי עבור מועמדם לראשות העיר, קודקודי המערכת הירושלמית נועדו בכנסת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בשעה האחרונה נפגשו בלשכתו של חה"כ אורי מקלב בכנסת ראשי מטות הסיעות החרדיות ,יחד עם ראשי מטה המועמד משה ליאון.

במרכז הפגישה עסקו המשתתפים בשאלת התפקידים שייתכן וישתנו באם יכנסו סיעות נוספות לקואליציה בהן הבית היהודי, התעוררות ומעל הכל, 'אגודת ישראל' בראשות יוסי דייטש.

כך למשל, באגודת ישראל דורשים את תיק התכנון ובנייה, כתנאי עבור תמיכה בליאון, בנוסף לתפקיד סגן, שיבוא על חשבון אחרים.

לליאון כאמור, צפוי לצוץ קושי לרצות את כל הסיעות, שכן חלוקת תפקידי הסגן תקשה עליו לגבש קואליציה, מאחר וישנם שמונה תפקידי סגן, שאינם יכולים להתחלק בשווה בין כלל הסיעות.

בנוסף, ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ישנו סיכום בין ש"ס ל'דגל התורה' בירושלים, כי תיק החינוך יפוצל לשניים, כאשר אחת הסיעות תחזיק בתיק והשניה תקבל אחריות על תפקיד מנהל אגף החינוך החרדי.

בנוסף, סוכם כין נציגי המפלגות, כי הם יחזיקו במטות משולבות, שמטרתם להוציא את המצביעים החרדים להצביע ביום הבחירות, בכדי להוביל לניצחונו של משה ליאון, כאשר ייתכן ובמוצאי השבת יערכו כינוס בחירות בהשתתפות גדולי ישראל.

ליאון משה ליאון עיריית ירושלים ראש עיריית ירושלים המירוץ לראשות העיר ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד