י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הפעם הלחץ עבד

נתן גט לאשתו בעקבות תוספת שנות מאסר

אחרי שישב 14 שנים במאסר על פשעים שהורשע בהם וסירב לתת גט לאשתו, ביום שישי הוא נשבר ונתן לה את ספר הכריתות לו ייחלה | הסיבה: תוספת שנת מאסר לשנות המאסר שניגרו עליו בגין המעשים בגינם הורשע

נתן גט לאשתו בעקבות תוספת שנות מאסר
אילוסטרציה צילום: pixabay

עבריין היושב בכלא זה 14 שנה מתוך 20, נתן ביום שישי האחרון גט לאשתו, וזאת בעקבות תוספת מאסר אזרחי לתקופת המאסר הפלילית על ידי בית הדין הרבני.

האיש נשפט על עבירות חמורות שביצע בשנת 2004 ועל סמך הודעתו הורשע ונגזרו עליו 20 שנות מאסר. שנים רבות הוא סירב לתת גט לאשתו, ביקש שילדיו בהם פגע יוותרו לו על התביעות האזרחיות שהגישו נגדו, ואף טען שהוא חף מפשע ושלא עשה דבר.

במהלך מעצרו הוגבלו צעדיו של האסיר לאור פסיקת בית הדין. הוא הושם לתקופות בצינוק ובידוד, ונשללו ממנו לפרקי זמן שונים הטבות כגון קנטינה, יחד עם אמצעים נוספים בהם נקט בית הדין.

לפני כשנה הגיע המקרה לבית הדין הרבני הגדול להרכב הדיינים הרב אהרון כץ, הרב שלמה שפירא והאב"ד הרב אליעזר איגרא. בית הדין הרבני הטיל על סרבן הגט תוספת מאסר אזרחית לתקופה בלתי מוגבלת, וזאת בנוסף לפרק הזמן שנגזר על האיש - על ידי בית המשפט - בגין העבירות בתוך המשפחה.

בשלב זה נכנס לתמונה עורך הדין משה קרו כמייצג של הבעל ובתיווכו הצליח בית הדין להגיע עם הבעל להסכמות, במסגרתם הבשילו התנאים למתן גט.

לאחר שנת מאסר נוספת בגין סרבנות הגט, שבה שעון מדידת הזמן למאסר הפלילי הוקפא, נשבר האיש ונתן גט לאשתו. האיש נתן את הסכמתו ביום חמישי האחרון, ומיד למחרת, ביום שישי, נפתחו שערי בית הדין הרבני הגדול באופן חריג לדיון דחוף וזאת כדי למנוע מקרים של היסוס וחרטה. בעקבות התערבות בית הדין ואגף העגונות בראשות הרב אליהו מימון, הגט ניתן בשעה טובה ומוצלחת והאישה שוחררה מעגינותה.

לאחרונה הגיש האיש בקשה לבית הדין הרבני לבטל ולמחוק עבורו רטרואקטיבית את תקופת המאסר בת השנה אותה ריצה בגין סרבנות הגט, אולם בית הדין דחה את בקשתו על הסף. כעת לאחר שחרור האישה, יחזור שעון הפז"מ לפעילותו בגין שנות המאסר הפלילי שנגזרו על האיש, וזאת לאחר הקפאה של תקופת מאסר בת שנה שנגזרה עליו על ידי בית הדין הרבני.

 

עבירות חמורות גט גירושין שנת מאסר בית הדין הרבני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד