י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"הוא קילל אותי"

אורן חזן מגיב: "גם לי יש נכות בעצמי. פתטי"

למחרת המבוכה בכנסת במהלך דיון על חוק הנאמנות בתרבות שיזמה השרה מירי רגב תקף חבר הכנסת ממפלגתה, אורן חזן, את ח"כ אילן גילאון ולעג על נכותו הפיזית, ח"כ חזן הגיב הבוקר (שלישי) להאשמות נגדו

אורן חזן מגיב: "גם לי יש נכות בעצמי. פתטי"
צילום: מרים אלסטר / פלאש 90

למחרת המבוכה בכנסת במהלך דיון על חוק הנאמנות בתרבות שיזמה השרה מירי רגב (הליכוד) תקף חבר הכנסת ממפלגתה, אורן חזן, את ח"כ אילן גילאון (מרצ) ולעג על נכותו הפיזית, ח"כ חזן הגיב הבוקר (ג') להאשמות נגדו.

לדברי חזן, "השמאל והתקשורת כל כך מתוסכלים מכך שהם לא בשלטון שהם לא מפסיקים לקלל ולהכפיש. כשאומרים להם את האמת בפנים - שהם חסרי תרבות וחצאי בני אדם, הם מנסים לייצר ספין עלוב על גבו של אדם שאף אחד לא צריך לרחם עליו כי הוא מדבר בזכות עצמו. בעיני זה פשוט פתטי. לא ייתכן שיעלו מעל דוכן הכנסת חברי כנסת שיקללו ואז יעלה גילאון ויקלל גם אותי. הסברתי לו באותו הרגע שהתייחסתי להתנהגות הבהמתית שלו ולא לנכותו הפיזית".

"פעם הייתה חברת כנסת שאיבדה את העשתונות בחניון", סיפר, "היא קראה לי אפס, זבל ואיחלה למותי". גיא פלג ציין: "אני דווקא זוכר את התחקיר של עמית סגל על מעשיך בבורגס ואני גם זוכר איך העלבת את חברת הכנסת קארין אלהרר". ח"כ חזן השיב: "אם אתה תראה לי קטע בו אני עולב בקארין אלהרר אני יעזוב את הכנסת. בינתיים אני רוצה להזכיר את ההתבהמות של הצד השני". גיא פלג תהה אם ח"כ חזן אמר לקארין אלהרר שעיסאווי פריג' יצביע בשבילה. חזן ענה: "ממש לא. זה שקר. הדברים נאמרו לשולי מועלם, אפשר לראות את ההקלטות. לצערי התקשורת מפרסמת מה שהיא רוצה. אמש (ב') אמרתי את שאמרתי לאדם שעלה על דוכן הכנסת והתנשא על שרת התרבות ולעג לה שהיא הגיעה מקריית גת".

 

כשנשאל מדוע פעם אחר פעם הוא לועג לנכים הוסיף: "גם לי יש נכות בעצמי. מי שהצביע נגד תקציב המדינה האחרון כי לא התייחסו לנכים הייתי אני. היחיד שיצא לאוהל המחאה של הנכים פעם אחר פעם היה אני. לומר שאני עולב בנכים זה פתטי. אני מתפלא מדוע לא יצאו כך להגנתי כשקראו לי בהמה ואידיוט בכנסת או איך אף אחד לא זעק כשח"כ אלעזר שטרן אמר לשרת התרבות מעל הדוכן 'אני לא אספר לכולם מה עשית כדי לקבל את הדרגות שלך'. שנינו יודעים למה הוא מתכוון".

גיא פלג ביקר את ח"כ חזן: "אני מסכים איתך שהשיח בכנסת הפך לא פעם לירוד אך נראה שאתה מוריד אותו עוד יותר". לשיחה הצטרפה ח"כ לאה פדידה (המחנה הציוני) שתהתה: "ח"כ חזן מה הבעיה להתנצל על הדברים שאמרת?".

ח"כ אורן חזן הבהיר: "כמי שציבור הנכים בישראל חשוב לו ומתייחס לכל אדם באשר הוא אדם כשווה, אם מישהו חשב בעקבות מה שנעשה שהתכוונתי לנכותו של ח"כ גילאון - אני מתנצל".

"הייתי אתמול במליאה", ח"כ פדידה שיתפה, "זה היה קרקס אחד גדול בניהולה של השרה מירי רגב ואנחנו משלמים את המחיר". על חוק הנאמנות בתרבות שיזמה השרה סברה: "על פניו החוק שלה כבר קיים, מה שקרה לשרה רגב הוא שלא נותר לה עוד חוק לאומני לחוקק ולכן היא מיחזרה חוק קיים והעבירה את הסמכות לעצמה. אנחנו פוחדים משיקול הדעת של השרה שהוכח פעם אחר פעם כלוקה בחסר. שיקול הדעת שלה טועה ומטעה. כמה תוכניות סאטירה טלוויזיה טובות, הצגות טובות ועוד יפגעו? בואו נסתום את הפיות לכולם. אנחנו לא רוצים לפגוע בחופש הביטוי, בפלורליזם או במי שמעבירים ביקורת לגיטימית והחוק הזה כן מאפשר לשרה את זה. אף אחד לא רוצה לתת מימון למחבל עם דם על הידיים- לצעוק את זה זו דמגוגיה".

חזן אילן גילאון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד