י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הריקוד שעורר סערה

בכיר רבני 'דגל': הריקודים - כמו משחק כדורגל • צפו

הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק מבכירי רבני תנועת 'דגל התורה' בפן המוניציפלי, התייחס אמש בכנס בחירות לריקוד הניצחון של פעילי התנועה בליל הבחירות, שעורר את זעמם של החסידים ואמר כי ""זה לא מכובד, זה נראה כמו באיזה משחק כדור - רגל, קבוצה שלי ניצחה" • צפו בדבריו

בכיר רבני 'דגל': הריקודים - כמו משחק כדורגל • צפו
הרב ברוך סולובייצ'יק בכנס בחירות צילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת 'תורת זאב' ומרבני תנועת 'דגל התורה' בירושלים, הגאון רבי ברוך סולובייצ'יק תוקף את ריקודי הניצחון של פעילי 'דגל התורה' בירושלים ואומר כי ההתנהגות הזו לא ראויה לבני תורה.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' מכינוס בחירות לקראת הסיבוב השני, למען בחירותו של משה ליאון, שהתקיים בישיבת 'אור תורה', אמר הגר"ב סולובייצ'יק כי, "דיברו קודם שהיה כנראה מראות שלא מתאימים כל כך לבני תורה, אבל זה היה כנראה איזה 'נגיעה', שכל אחד רצה להראות 'המפלגה שלי - המפלגה שלי'".

לדברי הרב סולובייציק, "זה לא מכובד שזה נראה כמו באיזה משחק כדור - רגל, קבוצה שלי ניצחה". הרב ציין כי לקראת הסיבוב השני, "זה רק לשם שמיים כי אין קבוצה שלי, אז וודאי שבאמת זה יהיה בצורה מכובדת, באופן שמתאים לבן תורה".

ראשי הישיבה הסביר את הנחיצות של ניצחונו של משה ליאון אומר כי, "זה בשביל שנוכל להשתמש בכוח שהציבור נתן בשבוע שעבר (שש מנטדים! א.ק.) וודאי שצריך את המכה בפטיש, כי בלי המכה בפטיש, אנחנו נישאר באמצע המלאכה ואנחנו נישאר רק עם המעלות של הניצחון ההוא, ובשטח לא יהיה לנו שום דבר", כך בתיעוד המתפרסם ב'בחדרי חרדים'.

הרב סיים את דבריו וביקש, "וודאי שצריך להתאמץ שיהיה מכה בפטיש אמיתי והקב"ה יעזור שיהיה הרבה סייעתא דשמיא ושננצח בשביל ירושלים ובשביל הבני תורה בירושלים".

כזכור, עשרות בחורי ישיבה ליטאים תועדו רוקדים בליל הבחירות, לקול צלילי השיר, "המה כרעו ונפלו ואנחנו קמנו ונתעודד" כשהכוונה לחסידים שרצו בנפרד ונחלו מפלה, לאחר שנודעו תוצאות הסיבוב הראשון, עם עלייתו של משה ליאון והפסדו של יוסי דייטש ובעיקר התוצאה המבורכת במניין המנדטים - ששה ל'דגל התורה' לעומת שלושה בלבד ל'אגודת ישראל'.

בתיעוד נצפו הפעילים המשולהבים על ידי יו"ר הרשימה בירושלים אליעזר ראוכברגר, רוקדים, סופרים וקוראים "שש - שלוש". ב'אגודת ישראל' זעמו על ריקודי השמחה, שכן "בנפול אויבך אל תשמח". התיעוד הופץ ברשתות החברתיות ולווירלי.

הרב ברוך סולוביציק דגל התורה משה ליאון כנס בחירות בחירות בירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד