ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
אמירה חד משמעית

ראש ממשלת בולגריה ליהודים: "אתם בידיים טובות"

"אני גאה במערכת היחסים הקרובה והמצוינת עם ישראל והעם היהודי, יש לנו כידוע היסטוריה ארוכה עם העם היהודי", כך ראש ממשלת בולגריה הידוע באהדתו לישראל

ראש ממשלת בולגריה ליהודים: "אתם בידיים טובות"
ראש ממשלת בולגריה עם רבני אירופה צילום: אלי איטקין

ראש ממשלת בולגריה מבטיח להגן על הקהילה היהודית בבולגריה, בזמן שיהודים מותקפים בכל העולם בגלל אמונתם הדתית.

במהלך סמינר לרבני קהילות שהתקיים בסופיה בירת בולגריה, אמר בויקו בוריסוב, שנחשב לידיד חם לישראל ולקהילה היהודית, כי "היהודים יהיו מוגנים".

ראש הממשלה בוריסוב נענה להזמנת הרב פנחס גולדשמידט נשיא 'ועידת רבני אירופה' והגיע לכנס, שם שוחחו על אבטחת הקהילות היהודיות באירופה.

"אני גאה במערכת היחסים הקרובה והמצוינת עם ישראל והעם היהודי, יש לנו כידוע היסטוריה ארוכה עם העם היהודי, מלך בולגריה עמד מול הנאצים בנחישות ולא אפשר להם לגעת ביהודי בולגריה, ידענו להגן על יהודי בולגריה ומוסדותיה מתוך אהבה וכך נמשיך ונתגבר את עזרת הממשלה למוסדות הקהילה ולאבטחת הקהילה היהודית", כך אמר ראש ממשלת בולגריה במהלך סמינר לרבני קהילות שקיימה 'ועידת רבני אירופה' בסופיה שבבולגריה השבוע.

בוריסוב הוסיף כי "300 אלף התיירים היהודים הפוקדים את בולגריה בשנה הם עדות חיה להרגשה הטובה שלהם בבולגריה ואני אעשה הכול בכדי לטפח את הקשר החם עם ישראל והעם היהודי בכלל ולדאוג לאבטחתכם כמו שצריך, אתם בידיים טובות".

הגר"פ גולדשמידט אמר לבוריסוב כי העם היהודי לא ישכח לנצח את עמידתה האמיצה של ההנהגה הבולגרית מול חיית הטרף הנאצית וכי בשם עמו הוא מבקש להודות להם על הצלת יהודי בולגריה. "אנחנו יודעים ומרגישים שאנו באים לידידי אמת מהעבר וההווה ובטוחים כי תמשיכו ביתר שאת וביתר עוז לאבטח ולטפח את הקהילה היהודית ומוסדותיה".

בולגריה אנטישמיות מרכז רבני אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד