י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

משגב איתנים רכשה קרקע למגורים בכ-21 מיליון שקל

החברה תבנה כ-100 דירות בשכונת "קדימה-מערב" על פי תוכנית המתאר הכוללנית שאושרה לאחרונה

משגב איתנים רכשה קרקע למגורים בכ-21 מיליון שקל
אילוסטרציה צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90

חברת משגב איתנים השלימה רכישת קרקע בשטח של 20 דונם בקדימה-צורן המיועדת למגורים במחיר המשקף שווי של כ-21 מיליון שקל. בתום התמחרות שנערכה על הקרקע רכשה משגב את כל הזכויות בחלקה (50% מחטיבת הקרקע) מחברת ביוורהול הקנדית.

באוגוסט אישרה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז מרכז את תכנית המתאר הכוללנית לקדימה-צורן, מה שמשחק לידיה של משגב שמתכננת ומקדמת את שכונת "קדימה-מערב" שם - תוכנית לבנייה רוויה על פי תכנית המתאר הכוללנית. התוכנית ממוקמת בכניסה המערבית לישוב קדימה. החלק הדרומי של הקרקע נמצא במתחם בן 91 דונמים אשר כבר קיבל תוקף לקרקע המיועדת לבנייה. החלק הצפוני של החלקה צמוד לשכונת מגורים ונהנה מתשתיות מלאות. במתחם כולו ייבנו כ-570 יחידות דיור.

קדימה-צורן מונה 20 אלף ועל פי תכנית המתאר הארצית הכוונה היא להגדיל את אוכלוסיית הישוב עד 2030 ל-50 אלף תושבים במסגרת של בנייה רוויה באמצעות תוספת של כ-8,200 יחידות דיור על מספר יחידות הדיור הקיימות בהתאם לתמ"א 35, ובצפיפות של 7-14 יחידות לדונם. ביחס לקדימה מערב מייעדת תכנית המתאר צפיפות של 10 יחידות לדונם. ניתוח עסקאות מעלה כי בשנתיים האחרונות נמכרו בישוב בתים במחיר של כ-17,000 שקל למ"ר.

בשנים הארונות הישוב קופא על מקומו כאשר לא נבנתה בו ולו יחידת דיור אחת. הוועדה המחוזית דחתה את התנגדויות התושבים והמועצה שבין היתר עסקו בבעיות התנועה באזור, שכן על פי תת"ל 43 שאושרה בות"ל בדצמבר 2016, מתוכנן שדרוג ומחלוף של כביש מס' 4 בקטע שבין מחלף הדרים לבין מחלף נחל חדרה  במסגרתו מתוכנן מחלף אילנות המחבר את רחוב הרצל בקדימה יחד עם כביש 4.

על פי דוח השמאי עודד לוי ממשרדו של ארז כהן (יו"ר לשכת השמאים לשעבר) שהוזמן לבקשת היזמים, יש סבירות גבוהה למימוש התכניות בשנים הקרובות. את התכנית המפורטת מכינים במשרד פיקר אדריכלים (טמיר פיקר) ובימים הקרובים צפויה חברת משגב להתחיל בשיווק חלק מהקרקע לרוכשים פרטיים. לדברי ליאור רוט, מנכ"ל משותף במשגב, בתוך מספר שבועות תוגש תכניות מפורטות.

לכתבות נוספות בנושא נדל"ן היכנסו לאתר מרכז הנדל"ן 

השקעות השקעות נדלן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד