י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עֹשֶׂה חֶסֶד לַאֲלָפִים

אבידה: החסיד שאירח באיכילוב הלך לעולמו

איש החסד הנודע שאירח רבים בביתו בעת צרה וצוקה, הלך הבוקר לעולמו לאחר מחלה והוא בן 72 | מכריו מספרים ל'בחדרי': "הוא היה מתחנן שיגיעו להתארח אצלו והכל בחינם אין כסף"

אבידה: החסיד שאירח באיכילוב הלך לעולמו
נרות צילום: pixabay

ברוך דיין האמת: הבוקר (חמישי) הסתלק לבית עולמו לאחר שהתייסר בתקופה האחרונה, איש החסד הרב שמואל בריסטובסקי זצ"ל, מחסידי גור בתל אביב והוא בן 72 בפטירתו.

המנוח זצ"ל, התגורר מול בית החולים 'איכילוב' בתל אביב ודאג כל חייו יחד עם רעייתו חנה שתחי' בתו של הרב דירמבוס מחסידי סוכוטשוב, לאירוח מלא בדירות חסד מיוחדות, ליהודים שנזקקו לשהות בבית החולים עם קרוביהם שהיו מאושפזים במקום. 

ר' שמואל היה מחשובי המתפללים בשטיבל של חסידי גור ברחוב שלמה המלך בעיר, בשבתות, בימים טובים ובימים הנוראים היה ניגש לפני התיבה וכן היה משמש כבעל קורא לעת מצוא. בשנים האחרונות צעד לתפילה בבית החסידים ברחוב בר אילן, מאחרוני השטיבלך של גור שנותרו לפליטה בתל אביב.

ידוע ומפורסם כי הרבי בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל, אסר עליו לעזוב את ת"א בכדי שיוכל לעזור ליהודים הנצרכים לשהות באיכילוב.

מכריו מספרים ל'בחדרי חרדים', על אדם שכל ימיו עמל לפרנסתו, אך השכים בשעות הבוקר לתלמודו, היה לומד בחברותא שנים ארוכות עם ידיד ולאחר שזה עקר לבני ברק המשיך בסדריו כרגיל. הוא הלך למקווה מדי יום ולא עלה על יצועו בלי להשלים את חוקי הלימוד שקבע לעצמו כתוספת לעיסוקיו בפרנסת ביתו.

את יתר זמנו ועיתותיו - בעיקר בסופי שבוע הקדיש רבי שמואל ז"ל לעבור בין מיטות החולים בבית החולים איכילוב, כשהוא מקדיש שעות ארוכות להזמין את כל מי שזיהה כנזקק לכך, אם לסעוד על שולחנו סעודת שבת ביתית, אם ללינה בדירות חסד שתרם ידידו, אחד מעשירי העיר ת"א, למטרה זו. הוא היה צועד בין המיטות והחדרים, המחלקות ובית הכנסת כדי לקושש עוד אורח ועוד אדם, וכל מפעלי החסד והארגונים שביקשו לתקוע יתד ב'איכילוב' - נענו מהנהלת בית החולים: "יש לנו את הרב שמואל. אין כאן צורך ביותר מזה".

גם כשנתקעו ברגע האחרון ללא מצרכים לסעודת 'שלום זכר', הוא היה דואג לכל החסר במאור פנים ובטוב טעם ודעת.

"חבל על דאבדין", מסכמים כולם.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך. חתניו: הרב מרדכי פעסל מבלגיה, הרב ישראל רובינשטיין והרב ישראל ליצמן.

אחיו, הוא הפסנתרן והמעבד האגדי ר' מנחם בריסטובסקי.

הלוויתו תצא בשעה 13:00 מביתו, רחוב ויצמן 21 בתל אביב מול ביה"ח איכילוב, ומשם תעלה ירושלימה, שם ימתינו קהל רב ובראשם האדמו"ר מגור מחוץ לבית החסידים דגור וילוו את איש החסד למנוחת עולמים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

ברוך דיין האמת בית חולים איכילוב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד