י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

חמ"ל השלוחים: מערכת החירום של מד"א

בראש משלחת מד"א בכינוס השלוחים העולמי בארה"ב עומד מגן גיל מושקוביץ סמנכ"ל מבצעים • מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "לקחנו על עצמנו למפות את כל צורכי החירום של השלוחים ולבנות מערכת שתוכל לתת מענה מהיר, יעיל ומיידי במקרי חירום"

חמ"ל השלוחים: מערכת החירום של מד"א
כנס השלוחים העולמי צילום: שימי קוטנר

משלחת מכובדת של מגן דוד אדום בראשותו של סמנכ"ל מבצעים במד"א מגן גיל מושקוביץ השתתפה בכינוס השלוחים העולמי של חב"ד שהתקיים בניו יורק.

משלחת מד"א, בראשות סמנכ"ל מבצעים, מגן - גיל מושקוביץ, תמ"ג - רמי מילר פרמדיק ראשי במד"א, מג"מ - אבי חובב סגן מנהל מרחב ירושלים, איציק לוי, משל גלבשטיין ושחר חזקלביץ מאגף מבצעים.

טיסתה של משלחת מד"א לכינוס השלוחים העולמי מהווה עדות לשיתוף הפעולה ההדוק המתקיים בין מגן דוד אדום – גוף ההצלה הלאומי של ישראל, לבין חב"ד בעולם כולו.

באחרונה פיתחה מד"א תוכנה ייעודית עבור שלוחי חב"ד בעולם כולו. במסגרת הפעילות קיים חמ"ל משותף של מד"א וארגון הסיוע העולמי של חב"ד CWA. שלוחי חב"ד ברחבי העולם כולו אשר מצויים בעת סכנה או אירוע חירום כלשהו, יוכלו באמצעות התוכנה להזעיק את העזרה המיידית בכל רחבי הגלובוס.

מנהל החמ"ל המשותף הרב יעקב קנייבסקי: ""נניח שמישהו נפגע חס וחלילה, חס ושלום, לא עלינו ולא עליכם. אנחנו רוצים לדעת בדיוק היכן הוא ממוקם, מה היא נקודת הכניסה הקרובה והבטוחה ביותר בעבור הצוותים הרפואיים, היכן יש, אם יש צורך, באמצעים מקומיים ומאולתרים לפינוי מהיר וכן הלאה. או לא עלינו במקרה של רעידת אדמה, שריפה, הוריקן או צונאמי, היכן יהיה הכי בטוח להסתתר ומהיכן הכי טוב להתפנות וכן הלאה" הוא מסביר על חשיבות המערכת.

מנכ"ל מד"א רמ"ג אלי בין: "חב"ד הוכיחה את עצמה פעם אחר פעם כמי שדואגת לכל יהודי בעולם. אך מי ידאג לשלוחים של חב"ד? כאן אנחנו נכנסים לתמונה. לקחנו על עצמנו למפות את כל צורכי החירום של השלוחים ולבנות מערכת שתוכל לתת מענה מהיר, יעיל ומיידי במקרי חירום. אני שמח ואפילו קצת מתרגש לראות את המוצר המוגמר. כי הייתי בבתי חב"ד רבים ואני מבין בדיוק איך המערכת הזו יכולה לעזור להם".

לאחרונה נחנך בטקס צנוע שבו השתתפו הרב משה קוטלרסקי מ'המרכז לענייני חינוך', "בשלב הזה אנחנו עורכים פיילוט. בינתיים משתתפים בו עשרים וחמישה שלוחים בנקודות שונות ברחבי העולם. המטרה היא לבדוק את יעילות המערכת. לערוך תרגילי פתע ולבדוק את זמן התגובה, את היכולות הטכניות ואת כל הבאגים שקיימים, אם קיימים, במערכת הנוכחית.

לאחר שיסתיים הפיילוט נוכל לעבור לשלב ההרצה ואחריו לשלב המבצעי. אבל מבחינת המערכת היא דרוכה ומתוחה כמו קפיץ כאילו היא פועלת במצב חירום. בינתיים התגובות שאנחנו מקבלים מהשלוחים שמשתתפים בפיילוט הן תגובות חמות והם משתפים איתנו פעולה ומנסים לאתגר את המערכת, שעומדת בהצלחה בכל התרגילים והתרחישים".

 

מד"א חב"ד רחבי העולם שלוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד