י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
כאב הראש של ליאון

זה המצב: קרבות החרדים בדרך לקואליציה

משה ליאון, רואה את עצמו כבר ראש עיריית ירושלים ואנשיו ממשיכים לגבש קואליציה עם כלל הסיעות עוד בטרם יוכרז כמנצח בערבו של יום שלישי הבא | הכתב הפוליטי של 'בחדרי' עושה סדר ומביא את תמונת המצב | ובינתיים, ליאון מבהיר: 'קואליציית ליאון' מונה היום 23 חברים

זה המצב: קרבות החרדים בדרך לקואליציה
במוקד ההכרעה. המועמד משה ליאון צילום: מרים פרוש, פלאש 90

גם בשעות אלה יושבים טובי המוחות מטעם לשכתו של משה ליאון, עם נציגי הציבור החרדי ובראשם ראשי הסיעות והמוסמכים מטעמם לנהל את המו"מ בירושלים, בכדי להגיע להסכמות על תפקידים בעירייה.

מטרת הפגישות היא, לרצות את אגודת ישראל בתפקידים הנחשקים עבור תמיכה במועמדותו של משה ליאון לראשות העיר ירושלים.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי השלל המונח על השולחן, חמישה תפקידי סגן בשכר, תיק התכנון ובנייה היוקרתי, תיק החינוך הנחשב, תיק הכספים העוצמתי, יחד עם יו"ר וועדות חשובות נוספות.

על פי ההיגיון, תפקידי הסגנים צפויים להתחלק באופן שוויני בין הסיעות החרדיות, שנים ל'דגל', שנים לש"ס, אחד לאגודת ישראל, והיתר יחולקו בין סיעת 'התעוררות' של עופר ברקוביץ', לסיעות הנוספות בהסכמי רוטציה.

סלע המחלוקות מתמקדת כעת, בתוככי הציבור החרדי, כאשר ב'אגודת ישראל' דורשים כתנאי לכניסה לקואליציה, את תיק התכנון והבנייה, אלא שבייתר הסיעות אומרים כי כוחם הפוליטי לא מעניק להם את התפקיד היוקרתי, כאשר כפשרה הם מציעים פיצול או רוטציה על התפקיד, כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

גם בין ש"ס ל'דגל התורה' קיימות חילוקי דעות על השלל, כאשר השניים מתעקשים על תיק החינוך. ב'דגל התורה' מבהירים, "לא נוותר על תיק החינוך" ומנגד, בש"ס מזכירים את הצהרתו של דרעי כי בש"ס יתעקשו גם הם על התיק.

בשלב זה, נעשים מאמצים להגיע להבנות ביניהם כאשר עולה האופציה כי התיק יתפצל לשניים, כך שאחד יחזיק את התיק והשני יקבל את מנהל האגף מנח"ח (מנהל חינוך חרדי) שמנהלו צפוי לפרוש בקרוב.

דבר אחד שכבר הוסכם כבר בין המפלגות, שתיק הכספים יהיה בידיה של הסיעה שלא תקבל את תיק החינוך, שכן מדובר באחד מהתיקים הבכירים בכיכר ספרא.

בתוך כך, קיימים קשיים שמאיימים לפוצץ את המגעים בין משה ליאון לאגודת ישראל ובכיר בסיעה שנוכח בשעה זו במפגש עם צוות המו"מ של ליאון אומר ל'בחדרי חרדים' כי, "יש נושאים מהותיים בנושא אידישקייט, שליאון לא מספק לנו תשובות".

משה ליאון מנגד כבר רואה את היום שאחרי וצייץ בחשבון הטוויטר שלו כי, "'קואליציית ליאון' מונה היום 23 חברים. אחרי הבחירות אזמין את עופר ברקוביץ להצטרף לקואליציה ואשלב אותו בהנהגת העיר למען האחדות והמשך התנופה בירושלים!".

משה ליאון משא ומתן בחירות בירושלים ועדת תכנון ובנייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד