י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חשיפה

נוסח המצבה המפתיע של ד"ר רוטשילד ז"ל

המצבה המדהימה של ד"ר רוטשילד, שהוקמה במלאת השלושים לפטירתו מכה גלים: הוא ניסח את הנוסח וביקש שכל מי שפוקד את קברו שיאמר: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא"

הד"ר הרב משה רוטשילד ז"ל
הד"ר הרב משה רוטשילד ז"ל

הרב ד"ר משה רוטשילד ז"ל, מייסד ונשיא בית החולים 'מעיני הישועה' בבני ברק, שהסתלק לבית עולמו בחול המועד סוכות, אשר היה מכונה עשרות בשנים "הרופא של בני ברק", כשהפתיע את יהדות העולם בבניית בית החולים החרדי בבני ברק בניגוד לכל התחזיות הפסימיות ונחרט בהיסטוריה של היהדות החרדית בישראל.

ד"ר רוטשילד היה רופא דגול שהעניק במשך עשרות שנים רפואה ומזור לרבבות תשובי בני ברק חינם אין כסף, במיוחד בשבתות וחגים. היה אדם צנוע, תלמיד חכם ועניו ולא חת מפני איש. הוא עשה את הלא-יאומן בזכות חזונו האישי. בשלהי חייו זכה והקים את בית החולים השני שלו – מרכז בריאות הנפש 'מרבה דעת' שהוא בית החולים הפסיכיאטרי הראשון בעולם שנבנה מראש במיוחד למגזר החרדי.

בצוואתו המיוחדת אסר בתכלית האיסור להספידו בהלווייתו וכן אסר לקיים עצרת התעוררות ומספד לזכרו שבה ידברו עליו, ואכן, כבקשתו כך נהגו בניו ומקורביו ולא נישאו כלל הספדים לזכרו.

במלאת השלושים לפטירתו והקמת המצבה לזכרו אנו חושפים לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי ד"ר רוטשילד הפתיע בניסוח מדוקדק של מצבתו שאותה ניסח בעצמו בצוואתו, למעט תואר "הרב" שהוסיפו בניו לשמו. 

על גבי המצבה אפילו לא רשם כי הוא זה שבנה וייסד את המרכז הרפואי מעיני הישועה אלא רק "זכה להיות מעורב" בהקמתו.

הנה לפניכם תצלום ראשון של המצבה שעל קברו בבית החיים של נציבי פוניבז':

"פ"נ ד"ר משה רוטשילד ז"ל בן החבר ר' יוסף ז"ל. שזכה לעזור כרופא להרבה גדולי הדור ותלמידי חכמים. זכה להיות מעורב בהקמת בית הרפואה 'מעייני הישועה' ו'המרכז לבריאות הנפש'".

עוד נכתב כי בצוואתו ביקש שכל הבא לפקוד את קברו יאמר "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא".

 

הרב משה רוטשילד הקמת מצבה בית חולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד