י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"בכיתי רוב היום"

פרצו למסעדה שמגישה קוגל, השחיתו וגנבו

יהודי מטקסס גייס בקמפיין מיוחד יותר מ -12 אלף דולר כדי לשפץ ולתקן את המשאית - קראוון שבה הוא מוכר אוכל יהודי כשר, לאחר תקיפה אנטישמית על המשאית

פרצו למסעדה שמגישה קוגל, השחיתו וגנבו

יהודי מטקסס גייס בקמפיין מיוחד יותר מ -12 אלף דולר כדי לשפץ ולתקן את המשאית - קראוון שבה הוא מוכר אוכל יהודי כשר, לאחר תקיפה אנטישמית על המשאית.

סקוטי גרוסברד פתח את החנות הניידת שלו "יהודי רעב?" בטקסס לפני שמונה חודשים. "המסעדה" מגישה מאכלים יהודיים מסורתיים, כולל מרק עם קניידלך ופשטידת קוגל יחד עם מעדנייה כשרה.

ב 31 אוקטובר הוא קיבל שיחת טלפון כשהיה בחופשה בפלורידה, בשיחה התברר כי המשאית שלו הושחתה. השמשה הקדמית וחלון נוסף נופצו, מכשירים נהרסו, וציוד להכנת מזון כשר נגנבו. גרוסברד גילה גם סמל נאצי שצויר בתוך המשאית על מושב הנהג של המשאית. הוא סיפר לאתר Ststesman "כשראיתי את הצלב ידעתי כי מדובר בהתקפה אנטישמית".

סמל הצלב הברזל שמצא על המושב, היה מדליה צבאית גרמנית שאומצה על ידי המשטר הנאצי בשנות השלושים, והיא משמשת כיום על ידי נאצים כסמל שנאה.

"התרגזתי והתחלתי לבכות, בכיתי רוב היום", סיפר גרוסברד לאחר שחזר מחופשה כדי לבחון את הנזק.

גרוסברד פתח חשבון לתרומות שם סיפר את סיפורו וביקש 2000 דולר סיוע מאנשים כדי לשקם את החנות, תוך יום אחד 74 תורמים תרמו יותר -12,000 דולר.

מסעדה מסעדה יהודית אנטישמיות תקיפות אנטישמיות אנטישמיות ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד