י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לאחר הניתוח שעבר הרבי

מהפך בחסידות אמשינוב: בריתות בנץ החמה

לאחר שהיה נהוג בחצר חסידות אמשינוב לערוך את הבריתות אצל הרבי בסמוך לשקיעה - מאז שוחרר הרבי מבית החולים שונה הסדר והבריתות נערכות בנץ החמה 

האדמו"ר מאמשינוב בברכות בברית. צילום: שוקי לרר
האדמו"ר מאמשינוב בברכות בברית. צילום: שוקי לרר

האדמו"ר מאמשינוב, שעבר ניתוח בלבו בחג הסוכות האחרון לאחר שעבר אירוע לבבי, אינו יוצא מביתו מלבד יום הבחירות - אז יצא להצביע עבור המועמד החרדי יוסי דייטש. 

הרבי מאמשינוב מקפיד שבכל הבריתות אצל חסידיו הוא אומר את הברכות, מלבד אצל צאצאיו - אז מתכבד הרבי בסנדקאות.

החסידים מספרים כי בכל השבועיים הראשונים לאחר ששוחרר הרבי מבית החולים לא נולדו בנים זכרים בחסידות וכך הרבי לא הוצרך להשתתף בבריתות. 

בחודש האחרון כמעט ובכל יום נערכים בחסידות בריתות. הרבי, ששינה את סדר יומו מאז הניתוח, ומקפיד לשמוע קריאת התורה במניין - מקיים את הבריתות בביתו והם נערכים כרבע שעה לאחר נץ החמה, במקום חמש דקות לפני השקיעה, כפי שהיה נהוג עד היום. 

בתוך כך, ל'בחדרי חרדים' נודע חסידי אמשינוב רצו לעשות יום תפילה לרפואת הרבי, אולם הרבי אסר זאת באמרו כי תפילה עושים רק על אדם שצריך נסים מעל דרך הטבע ולכן זה לא טוב לעורר בשמים. 

יצוין כי ביום שני הקרוב ייערך היארצייט של האדמו"ר רבי יעקב דוד מאמשינוב זיע"א, ובאותו יום יוצא גם יום היארצייט השני של אמו הרבנית ע"ה. בחסידות עדיין לא יודעים האם הרבי ייצא לטיש שיתקיים בבית מדרשו.

 

אמשינוב בריתות נץ החמה שקיעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד