י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"אנשים מדברים מתוך הפחדים"

יש לכם חלומות או פנטזיות? תאמינו בעצמכם

"אם יש לכם חלומות, פנטזיות, בכל תחום שהוא בחיים, תאמינו בעצמכם. תעשו את זה וגם אם אדם חיצוני אומר מוריד לכם את כל האנרגיה ואומר לכם שאין סיכוי לרעיון המקסים והעוצמתי שלכם - אל תקשיבו לו" • ר' מרדכי רוט בטור מרתק

תאמינו בעצמכם
תאמינו בעצמכם צילום: pixabay

היה זה לפני כעשר שנים. הייתי אז אחראי בישיבה לנוער נושר (מתמודד) והייתי גם מטפל ומייעץ לאנשים באופן פרטני. יום אחד נסעתי ברכב ועלה לי רעיון בראש - להוציא ספר. ממש ראיתי בדמיוני איך הספר מצליח בעזרת השם ואיך הספר נמכר בהרבה מאוד עותקים.

התבשלתי ברעיון הזה וככול שחשבתי על הרעיון יותר ויותר הגעתי למסקנה שזה דבר נכון וטוב שאעשה. ישבתי באותו שבוע עם ידיד שלי. דיברנו ובאמצע השיחה אני מספר לו על הרעיון שעלה בליבי. ואת שלל הרעיונות איך אני הולך בעזרת השם לממש את זה.

ואז, תוך כדי שיחה הוא אומר לי, תשמע לי מה אני אומר לך, לדעתי חבל לך על כל ההשקעה הזו, מי יקנה את הספר הזה? וכך הוא התחיל לתת לי ההרצאה של חמש בה הוא מנמק ומסביר רק מדוע לא כדאי לי לממש את החלום הקטן שלי - להוציא את הספר.

בגלל שהחשבתי את אותו ידיד לאדם חכם ומבין עניין, דבריו מאוד השפיעו עלי, ואחרי אותה שיחה באותו לילה חשבתי ברצינות האם כדאי להוציא את הספר או שמא לא כדאי לי.

ספקות ניקרו בראשי ואז אני זוכר שקיבלתי מהשמיים הכוונה, ואמרתי לעצמי מרדכי, אם אותו ידיד גם אם אני מחשיב אותו לאדם חכם - יכול לגרום לי שלא למשש את החלומות שלי, אז אני פשוט לא מוכן לשמוע בקולו. ואז החלטתי שאני כן הולך להוציא את הספר. לא אתן לאדם חיצוני שישפיע על החלומות שלי, אני לא רוצה לקבל אנרגיה שלילית מבחוץ. ואמרתי לעצמי - אני לא מוכן לשמוע משהו שנוגד את החלומות שלי.

לאחר כשנה ברוך השם אותו ספר יצא לאור יחד עם חברי הסופר הרב חיים חיים ולדר, וברוך השם לפני כחודש הוצאתי את הספר החמישי יחד עם ולדר.

אני לא בא בסיפור הזה לספר לכם על עצמי, אני בא להגיד לכם שאם יש לכם חלומות, פנטזיות, בכל תחום שהוא בחיים, תאמינו בעצמכם. תעשו את זה וגם אם אדם חיצוני אומר מוריד לכם את כל האנרגיה ואומר לכם שאין סיכוי לרעיון המקסים והעוצמתי שלכם - אל תקשיבו לו.

כותב השורות

בדרך כלל אנשים שאומרים לך נגד החלומות שלך, זו בעיה שלהם, כי הראיה שלהם קצרה, אין להם מספיק דמיון ותעוזה לראות את מה שאתה רואה.

הם מדברים ואומרים לך כי זה מגיע מתוך הפחדים שלהם, חוסר הביטחון שלהם, ראיית השחורות שלהם.

אני לא אומר שלא כדאי להתייעץ לפני שעושים כל מיני פרויקטים שדורשים כסף זמן ומאמץ. תמיד טוב לשמוע מאנשים אחרים, אך לעולם אל תשמעו לאדם שאומר לכם לא.

פעם חשבתי, תאר לך מרדכי שהיית שומע בקול אותו ידיד ולא היית מוציא את הספר הראשון. בטוח שלא היית מוציא את כל הספרים האחרים ולא היית עושה את כל מה שנלווה לספרים..

חבר טוב נותן לך להאמין בכוחות שלך, בעוצמות שלך, שאתה יכול, אתה חזק, אתה תצליח. חבר טוב מנסה לעזור לך להגשים לך את החלומות שלך.

אבל גם בתוך הנפש שלנו ישנם שני חלקים, יש את החלק שאומר לך תעשה תצליח תתאמץ, ויש את החלק השני במוח שלנו שאומר לנו ישר עזוב אל תעשה, אתה לא תצליח, אולי יקרה לך משהו ואולי תפסיד את הכסף ואולי ואולי ואולי... השאלה לאיזה חלק בתוכי לשמוע, לחלק שאומר לי לא ולא ולא או לחלק שמחזק אותי ומעצים אותי. אלה שלא מוכנים לקחת סיכונים או אפילו מוכנים להפסיד מעט. לא יכולים להצליח.

צריך לדעת כמה כוח ענק יש לנו, למה שנחנו מוצאים מהפה, בפעם הבאה שחבר אומר לכם יש לי רעיון לעשות ליזום ליצור, תבדקו את עצמכם האם אתם מעודדים ומחזקים אותו, נותנים לו גב שהוא יכול ויצליח, או שאתם מורידים לו את כל החלום במחי יד, בשניה אחת. (בדרך כלל אם אנחנו עושים את זה לאחרים, אנחנו גם עושים את זה לעצמנו, אנחנו לא מספיקים מאמינים בעצמנו).

אתם לא יודעים כמה חלומות יש לאנשים שנגדעו בגלל אנשים אחרים שהורידו להם את כל הביטחון העצמי. אפילו משפטים כגון תהיה מציאותי, תהיה פרקטי, אתה בסוף תסתבך, אתה עף מידי רחוק - יכולים להוריד לאנשים את החלום שלהם.

ישנם מלא אנשים, מצליחנים גדולים בכל העולם, שהיו להם רעיונות גדולים ואנשים אמרו להם אתה מפנטז, זה לא מציאותי, ראו את נשיא ארצות לשעבר אובמה, שחלם להיות נשיא. ולהבדיל גם ברוחניות ישנם שיש להם חלום להיות עובדי השם, רבנים, ואתה יכול בשניה להרוס להם את החלום.

אני משתדל מאוד לכל אדם בעולם שמגיע אלי, גם אם הוא יגיד לי משהו שלא נראה לי ריאלי אני מעודד אותו.

זכור לי לפני חמש שנים חבר טוב שלי שגר בניו יורק ולמד איתי יחד בישיבה, התייעץ לדעתי בתור חבר על איזה חלום של עסק שהוא רוצה לעשות. בשנייה הראשונה ששמעתי את זה היה לי תחושה של 'תשמע הבחור עף על עצמו מידי', אבל מיד נזכרתי בכלל שהצבתי לעצמי, אני לא אהרוס לאדם את החלומות שלו. אם לי יש בעיה לראות את מה שהוא רואה - זה בעיה שלי ולא שלו.

דיברנו שיחה ארוכה, עודדתי אותו ואכן הוא צדק, הוא הצליח באמת לפתוח רשת ענקית ברחבי ארצות הברית. תוך הצלחה גדולה בסיעתא דשמיא.

אל תמהרו להרוס לאנשים אחרים את החלום שלהם, לפעמים במשפט אחד אתם עשויים לקבור לחבר את הצלחתו העתידית, אדם שנוטה לבקר רעיונות של אחרים, מדכא גם רעיונות של עצמו.

שוב אדגיש כמובן שצריך לעשות כל דבר מתוך שיקול הדעת ולהתייעץ עם האנשים הנכונים, בפרט כשזה נוגע לכספים. אבל לעולם אל תתנו לאף אדם בעולם לגדוע את הפנטזיות שלכם. אני מאמין באנשים ואני מאמין בחלומות שלהם.

אני מאמין שלאנשים יש כוחות לעשות דברים שהם לא חלמו על זה בכלל. אני מאמין וזה גם המציאות שמה שאדם חולם ושואף הוא יכול להגיע לזה ואף אחד בעולם לא יכול להגיד לו אחרת, וכמובן וזה דבר ראשון שהכל בסיעתא דשמיא כי בלי סיעתא דשמיא אנחנו לא יכולים להזיז אפילו את האצבע הקטנה.

שבת שלום לכל עם ישראל היקרים. לתגובות [email protected]

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד