י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חוצפה גדולה"

רה"י ביקש מתלמידיו: "הסירו את המודעות"

בסוף השבוע כוסו רחובות ירושלים במאות מודעות בשם ראש ישיבת בריסק וזקן ראשי הישיבות - הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק • ממרומי גילו, ביקש ראש הישיבה מכמה מתלמידיו שיסירו את המודעות - שנכתבו כביכול בשמו - כנגד אדמו"רים ממועצת גדוה"ת • צפו בתיעוד

הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק. צילום: שוקי לרר
הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק. צילום: שוקי לרר צילום: שוקי לרר

בסוף השבוע שוב כוסו רחובות ירושלים במאות מודעות מדברי זקן ראשי הישיבות בדרונו, הגאון רבי משולם דוד הלוי סולובייצ'יק, ראש ישיבת בריסק - כנגד חברי מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' בנושא הגיוס. 

עיקרה של המודעה היא הקלטה שהקליטה קבוצת קנאים את ראש ישיבת בריסק לאחר ישיבתה של מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל', שנערכה לפני מספר שבועות, בה נשמע הגרמ"ד תוקף בחריפות את החלטת המועצה לעשות פשרות בענייני הגיוס.

חלק מהדברים אכן נאמרו, אף שהוקלטו ופורסמו שלא בידיעתו של ראש ישיבת בריסק; אולם הגדילו לעשות עורכי המודעה והכניסו בתוכה גם התקפה אישית שלכאורה נאמרה על ידי ראש הישיבה כנגד אדמו"רים שונים וגדולי בני ברק - דברים שלא נאמרו.

כזכור, לפני מספר שבועות ביקש ראש הישיבה מתלמידו ומקורבו הנאמן הרב הגאון רבי שמעון יוסף מלר, לפרסם בשמו כי הדברים הם שקר וכזב ואכן ביומונים פורסמו הדברים בשם ראש הישיבה. 

ביום חמישי בלילה, לאחר שנודע לראש ישיבת בריסק על המודעות שפורסמו שוב ברחבי ירושלים, כנראה לקראת אישור החוק - קרא מוקדם בבוקר ביום שישי לכמה מתלמידיו, והביע בפניהם את צערו וכאבו הגדול מפרסום המודעה השקרית.

ראש הישיבה הורה להם לעבור בכל השכונות ולהסיר עד כמה שניתן את המודעות מעל גבי לוחות המודעות, וכמו כן לפרסם שוב הכחשה נמרצת על הדברים.

התלמידים מציינים בפני 'בחדרי חרדים' כי אותם "אינשי דלא מעלי" הקליטו בהחבא את ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד הלוי ופרסמו ברוב חוצפתם את הדברים שדיבר אתם באופן אישי.

רבי משולם דוד הלוי סולובייציק ישיבת בריסק גיוס אדמורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד