י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אוד מוצל מאש

מקימו של המושב החרדי הלך לעולמו

הלך לעולמו רבי מנדל בריקמן ז"ל, מקים המושב החרדי יסודות בדרום ומזקני וחשובי חסידי גור, ששתה את כוס התרעלה בשואה ולמרות הכל המשיך באמונה תמימה 

רבי מנחם מנדל בריקמן ז"ל. צילום: ארכיון רש"י
רבי מנחם מנדל בריקמן ז"ל. צילום: ארכיון רש"י

ברוך דיין האמת: במושב יסודות נפטר בסוך השבוע בשיבה טובה ובשם טוב, הרה"ח רבי מנחם מנדל בריקמן ז"ל, מזקני חסיד גור וממקימי מושב יסודות והוא בן 92 שנים בפטירתו. 

המנוח ז"ל נולד באסרו חג השבועות תרפ"ו בפאביאניץ הסמוכה ללודז', לאביו הרה"ח רבי אברהם מרדכי הי"ד. בהיותו כבן עשר עברה משפחתו לז'דונסקה וולה. היה זה כשלוש שנים לפני פרוץ השואה. 

מכריו סיפרו ל'בחדרי חרדים', כי זכר כל ימיו לטובה, את אחי הרבי מגור, הרה"ק רבי מנדלי רבה של פאביאניץ, שהתגורר ברחוב שלהם בשואה, נאלץ להצטופף בגטו זדונסקה וולה ולא שכח לרגע את חג השבועות תש"ב, במהלכו נתלו עשרה יהודים מחסידי גור בכיכר השוק בעיר. 

מגטו ז'דונסקה וולה הועבר לגטו לודז' ומשם נשלח לאושוויץ. כאן הפרידו אותו מאחיו הגדול, החסיד המופלא רבי לייבל בריקמן ז"ל, עם תום המלחמה נפגשו האחים שוב באיטליה, בקיבוץ היהודי שהקים החסיד רבי לייבל קוטנר ז"ל, בסיועה של פועלי אגודת ישראל קיבלו האחים בריקמן סֶרְטִיפִיקָטים (רישיון עלייה לארץ בתקופת המנדט). רבי לייבל היה ממקימי היישוב 'בני ראם" ורבי מנדל הקים את מושב יסודות. 

עוד הם מספרים, כי ר' מנדל היה אדם נוח לשמים ולבריות, ולמרות ששתה את כוס התרעלה בשנות הזעם נשאר דבוק באמונה שלימה. 

במסע הלוויתו השתתף קהל רב והוא נטמן במושב יסודות. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מנדל בריקמן יסודות הלוויה שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד