י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
תורה וגדולה

הגבאי הוותיק והתורם האגדי הלך לעולמו

בשיבה טובה, ללא שהותיר אחריו זש"ק, נפטר החסיד הוותיק של חסידות גור מברוקלין, שתרם רבות בישראל והקים את בית החסידים המפורסם של גור "בית ברלינר" באשדוד 

 הרה"ח רבי עקיבא צבי ברלינר ז"ל. צילום: באדיבות המצלם
הרה"ח רבי עקיבא צבי ברלינר ז"ל. צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בארה"ב נפטר לבית עולמו בשיבה טובה, הרה"ח רבי עקיבא צבי ברלינר ז"ל, מוותיקי חסידי גור בניו יורק, ומקים בית החסידים "בית ברלינר" המפורסם בעיר אשדוד. 

רבי עקיבא צבי ברלינר זצ"ל, הקים את השטיבל של גור בשכונת ויליאמסבורג שבברוקלין, השטיבל הראשון של גור בארה"ב. בתקופה שבה טרסם גרו החסידים בבורו פארק והפליטים התקבצו בויליאמסבורג ובברונזוויל, הוא הקים את השטיבל וניהל אותו בנאמנות, במשך למעלה מיובל שנים. 

בשנים האחרונות, תרם את בית החסידים דגור "בית ברלינר" בעיר אשדוד, וכן הקים בביתו בשכונת בורו פארק שטיבל, שנקרא אף הוא 'בית ברלינר'. כמו כן תרם את היכל ישיבת 'אמרי אמת' בבני ברק, לשם תרם את כל הונו ואף הקים קרן בגמ"ח 'בית ישראל'.

המנוח היה בן תורה במלוא המובן, תלמיד חכם עצום וחסיד אמת. עמד על משמרתו במשך שנים רבות, כשהוא דואג את דאגתו של הזולת ולא חושב כלל על עצמו.

למרבה הצער, הוא לא השאיר אחריו זרע של קיימא, אך הותיר אחריו מעריצים רבים, שיזכרו את דמותו המעודנת והליכותיו האציליות.

מסע הלוויה מחר (שני) בשעה 13:45 מישיבת 'אמרי אמת' ברחוב רבי טרפון בבני ברק ומשם בשעה 15:00 באשדוד מבית החסידים בית ברלינר ובשעה 17:00 דרך בית המדרש גור ברחוב ירמיהו להר המנוחות שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

ברלינר חסידות גור אשדוד הלוויה בורו פארק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד