י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לילה מתוח בדרום • אירוע מתגלגל

הסתבכות בשטח האויב: עשר אזעקות ו-7 רקטות לעבר העוטף

צה"ל תקף לפני כמה שעות בדרום הרצועה; בתקיפה נהרגו, כך על פי דיווחים, שישה פלסטינים - אחד מהם שימש מפקד בכיר בגדודי אל קסאם בחאן יונס; דו"צ אישר את דבר התקיפה • בעקבות ההסלמה יצא פיקוד העורף בהנחיה לבתי הספר שלא לקיים לימודים מחר בבתי הספר

הסתבכות בשטח האויב: עשר אזעקות ו-7 רקטות לעבר העוטף
רויטרס

00:33 > בפעם העשירית: אזעקת צבע אדום במועצה האזורית אשכול. מאז התקרית הביטחונית בגזרת חאן יונס, שוגרו 7 רקטות מרצועת עזה לעבר שטח המועצה האיזורית אשכול. מערכת ההגנה כיפת ברזל יירטה מספר רקטות, אחדות התפוצצו בשטחים פתוחים. לא דווח על נזק או נפגעים.

00:31 > ‏‏בכיר בחמאס אמר הלילה ל'כאן חדשות': "לא ברור לנו למה בעיתוי הזה בחרה ישראל לנקוט פעולה כזו שכל תכליתה לחרב את הרגיעה". לדבריו, "הפלגים לא ישתקו על הפעולה הזו שהשאירה שישה הרוגים. זו לא פעולה פשוטה, אלא פעולה מתוכננת היטב שנעשתה בעומק שטח הרצועה".

לדברי הבכיר בחמאס, בשיחה ל'כאן חדשות', "רק היום יצא מכאן השליח הקטרי לאחר שישראל אפשרה לו להכניס מיליונים לעזה, ואנחנו בעיצומו של מאמץ הסדרה. עיתוי האירוע הזה תמוה מאוד. הבכיר אמר כי להערכתו מצרים תנסה לתווך בין הצדדים בשעות הקרובות".

00:03 > אזעקת צבע אדום נוספת הופעלה במועצה האזורית אשכול בעקבות זיהוי שיגור מרצועת עזה.

00:01 > מועצה אזורית אשכול: בהתאם להנחיות פיקוד העורף, להלן הנחיות התגוננות למחר, יום ב, 12.11. לימודים - לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך, בתי ספר וגני ילדים, בכל יישובי המועצה. התקהלויות - ניתן עד 300 בשטח סגור בלבד נווה אשכול/מופ״ת - לא תתקיים פעילות. הסעות חינוך מיוחד - בהתייעצות עם הצבא כרגע. תצא הודעה נפרדת. חקלאות - לא יתקיימו עבודות חקלאיות בסמיכות לגדר.

23:37 > ראש הממשלה בנימין נתניהו יקצר את ביקורו בפריז וצפוי לחזור עוד הלילה לישראל, בעקבות התקרית ברצועת עזה.

23:32 >
נכון לשעה זו הופעלו 7 אזעקות במועצה האיזורית אשכול כתוצאה משיגור רקטות מרצועת עזה, ככל הנראה על ידי חמאס. לוחמי כיפת ברזל יירטו שני שיגורים, השאר התפוצצו בשטחים פתוחים. 2 מהרקטות, התפוצצו בשטח פלסטיני ולא הגיע לישראל.

על פי דיווח זה; בזמן יציאת הכוח, נתקלו בהתנגדות והחלו חילופי אש. במהלך הירי נהרגו שלושה מחבלים, ובחיפוי אווירי הצליח הכוח לשוב לישראל. "האירוע נמשך וכוחותינו מתמודדים עם התוקפנות הציונית המסוכנת הזאת" נמסר.

23:28 >
גדודי עז אלדין אלקסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, הוציאה הודעה לפיה כוח מיוחד של 'האויב הציוני' הסתנן הערב במכונית אזרחית לאיזור מסגד השהיד איסמעיל אבו שנב, במרחק של 3 ק"מ ממזרח לח'אן יונס.

23:24 > על פי הנחיות פיקוד העורף: מחר לא יתקיימו לימודים בעוטף עזה.



23:21 >
עד כה נשמעו ארבע אזעקות בשטח המועצה האיזורית אשכול. נפילה אחת זוהתה בשטח פתוח מחוץ לישוב, סמוך לגדר המערכת. כמו כן, היו יירוטים של כיפת ברזל. התושבים התבקשו לפעול בהתאם להנחיות ההתגוננות ולהישאר בסמיכות למרחבים מוגנים.

23:17 > על פי דיווח פלסטיני, כוח צבאי שביצע "פעולה מיוחדת", נחשף. בעקבות התקרית ומחשש לירי לעבר איזור המרכז, שונו נהלים במסלולים בנמל התעופה בן גוריון.

23:15 > במהלך ה'תקרית' חוסלו שלושה מחבלים, בהם על פי הדיווח ברצועת עזה, כולם מהשבוע הצבאית של חמאס ובהם בכיר במערכת המנהרות. בהמשך, במהלך התקיפות של צה"ל נהרגו שלושה מחבלים נוספים.

23:11 > בעקבות שמועות שונות ברשתות החברתיות, דובר צה"ל הוציא הודעה רשמית לפיה "באירוע הביטחוני ברצועת עזה אין חטוף לכוחותינו". בישראל העלו את הכוננות בעקבות התקרית באיזור חאן יונס ותושבי העוטף התבקשו להישאר בסמוך למרחבים מוגנים.

23:09 > שר הביטחון אביגדור ליברמן כינס התייעצות ביטחונית בקריה בתל אביב עם הרמטכ"ל גדי אייזנקוט וראש השב"כ, בעקבות התקרית שטרם ניתן לפרסם את הפרטים במלואם, וראש הממשלה בנימין נתניהו השוהה בפריז עודכן בפרטי האירוע.

23:08 > אזעקה (23:09): עוטף עזה 236.

23:06 > אזעקה (23:06): עוטף עזה 237.

23:03 > תוך כדי הפעילות של צה"ל, הופעלה פעמיים אזעקת צבע אדום בגזרת המועצה האיזורית אשכול ונפצעו פיצוצים, אולם לא ברור אם מדובר אכן בשיגור רקטה, וייתכן ומדובר האזעקה שהופעלה בעקבות פעילות צה"ל.

22:58 > גדודי אל קודס מכריזים על העלאת הכוננות.

22:50 > דובר צה"ל: באירוע הביטחוני ברצועת עזה אין חטוף לכוחותינו. פרטים נוספים בהמשך.

22:43 > אזעקה: עוטף עזה (236,238), מרכז הנגב 238.

22:37 > דובר חמאס פאוזי ברהום: התגובה של ההתנגדות להתקפה הישראלית היא מעשה גבורה שמוכיח את הערנות המוגברת של ההתנגדות.

22:24 > מסלולי הטיסות בנתב״ג שונו לאחר פניית צה״ל לרשות שדות התעופה.

22:20 > אזעקה (22:20): עוטף עזה (236,238) עדכון: נפילה בשטח פתוח. אין נזק אין נפגעים.

22:16 > הארוע הסתיים, הכח כולו נמצא בישראל לאחר מבצע חילוץ מורכב.

22:10 > גל התקיפות של צה״ל ברצועה נמשך, מסוקי קרב משתתפים בתקיפות, מספר ההרוגים הפלסטינים עלה ל-5.

21:30 > צה״ל תוקף בעוצמה בכל המרחב כדי להדוף את התוקפים, נגרם הרס נרחב ומדווחים ראשוניים עולה על שני הרוגים, בניהם מפקד גזרת חאן יונס של חמאס.

21:15 > כח קומנדו של צה״ל שפעל בתוך רצועת עזה באזור חאן יונס נחשף, והתחיל לנהל חילופי אש עם חמאס, סיוע אווירי הוזעק למקום כדי לסייע בחילוץ.

הדיווח המלא:

על פי דיווחים פלסטיניים, צה"ל תקף בשעה האחרונה בדרום הרצועה עם כלי טיס. בתקיפה נהרגו חמישה פלסטינים.

לפי מקור נוסף, כח מיוחד ניסה לחטוף מפקד בזרוע הצבאית של חמאס ונפל למארב - כלי טיס של חיל האוויר תקפו. הוכרז מצב חירום בבית החולים האירופי בעזה.

אחד ההרוגים בתקרית הם השייח' נור ברכה, מפקד הגדוד המזרחי של עז אדין אל קסאם בח'אן יונס ומוחמד אל קרא. דובר משרד הפנים הפלשתיני הודיע על העלאת הכוננות לנוכח אירוע עם הרוגים ופצועים.

תושב חאן יונס אמר הערב ל'מעריב': "מדובר בזירת מלחמה. המצב מסוכן מאוד".

ובינתיים בצה"ל הגיבו בקצרה כי "במהלך פעילות ביטחונית של צה"ל במרחב רצועת עזה התפתחו חילופי אש. פרטים נוספים בהמשך".

בעקבות התקיפות של צה"ל ברצועה, שנמשכות גם בשעה זו, תושב עוטף עזה, מועצה האיזורית אשכול, שער הנגב טגם שדרות, קיבלו הוראה להישאר בסמיכות למרחבים מוגנים במהלך הלילה.

בנוסף, לפני שעה קלה נשמעה אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה. טרם ברור מה מקורה של האזעקה, אך ייתכן כי הופעלה בעקבות פעילות צה"ל ולא בהכרח כתוצאה משיגור רקטה.

האיפול הפעם אינו רק בצד הישראלי אלא גם בעזה. הגורמים הרשמיים ממעטים בשלב זה להתייחס לתקרית שטרם הסתיימה.

על פי דיווחים פלסטינים, מספר ההרוגים עלה ל-6, כאשר מרבית ההרוגים בשנות ה-20 המוקדמות לחייהם. הבכיר נור אדין מחמד סלאמה בן 37, מחמד מאג'ד מוסא בן 23, עלאא אדין מחמד קוידר בן 22, מוסטפא חסן מחמד אבו עודה 21 ומחמד עט אללה מצבח בן 25 ומחמד מאג'ד מוסא אל קרא בן 23.

התקרית טרם הסתיימה וכוחות צה"ל עדיין תוקפים, עד כה למעלה מ-40 תקיפות. ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בפריז, עודכן בפרטי האירוע ושר הביטחון ליברמן מקיים התייעצות ביטחונית.

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס מוקדם יותר היום בוועידת פריז למתיחות בדרום. "יש הרבה חומרים נפיצים. אתה צריך למנוע מלחמות מיותרות. האם זה יצליח? נראה", אמר רה"מ.

נתניהו הוסיף: "צוק איתן הייתה מלחמה שבעצם עצרה את תוכנית התקיפה של חמאס נגדנו. אנחנו פשוט הקדמנו אותה. התוכנית שלהם התבססה על מינהור. ביטלנו את התוכנית הזאת באיבה. במידה רבה החמאס הורתע. כרגע מה שמערער את היציבות זה לא שינוי במאזן ההרתעה אלא נפיצות פנימית בתוך עזה שבכוחנו למנוע אותה".

צה"ל עזה חמאס חיסול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד