י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אין כעת מה להשפיע יותר"

אחרי הכישלון: בכיר רבני 'הפלג' שיגר הסבר

אחרי שתמכו במועמד הכושל עופר ברקוביץ - הגרב"ש דויטש ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' הסביר לתלמידיו את השקפתו בסוגיה • "אנו לא מחויבים להצליח אלא לפעול"

אחרי הכישלון: בכיר רבני 'הפלג' שיגר הסבר
הרב ברוך שמואל דויטש צילום: פלאש 90

בלעדי: אחרי הכישלון הצורב של עופר ברקוביץ בירושלים – שנתמך על ידי 'הפלג הירושלמי', ולאחר הביקורת החריפה שספגו, הגרב"ש דויטש ממנהיגי 'הפלג הירושלמי' שיגר הבוקר (רביעי) הסבר לתלמידיו בישיבת 'באר מרדכי' בירושלים והתייחס לבחירתו של משה ליאון. 'בחדרי חרדים' עם הדברים המלאים.

כאמור, 'הפלג הירושלמי' התנגד לתמיכה בראש העיר הנבחר משה ליאון ובמשך הימים האחרונים הסבירו אנשי 'הפלג הירושלמי' מדוע אסור לתמוך בו.

בדבריו שמובאים כאן ב'בחדרי חרדים' לראשונה, הביא הגרב"ש דויטש הקשר לפרשת השבוע שנקראה בשבוע שעבר: "הדברים המדוברים בפרשה הקודמת, אין לנו הבנה בדברים הללו, אך רואים שיצחק אבינו רצה לברך את עשו, ברור שהייתה לכך סיבה, דברים שאיננו מבינים בהם, אך רבקה סברה שהברכה מגיעה דווקא ליעקב, זה מלמד אותנו שהייתה כאן מחלוקת מה יותר טוב, והקב"ה הוביל את מה שרצה למרות שיצחק סבר אחרת, ובפרט מה שמאריך מרן הרב מבריסק שלכתחילה לא היה ברור שעשיו יותר רע, ורק אח"כ נאמר 'את עשיו שנאתי' וגו', אך מה שרואים מהפרשה זה שלעיתים לעולם לא יודעים מה טוב עבורנו".

לדבריו, "בעניין הבחירות, אנו לא אומרים מי כאן העשיו ומי יעקב, השיקול היה מה יותר רע, לא מה יותר טוב. מעולם לא קידשנו את הבחירות מצד כמות של נציגים וכדו', והבחירות לא נקבעו כעיקרי הדת".

"לא נאריך בכל השיקולים", הוסיף ראש הישיבה לתלמידיו, "אך היה ספק בין רע לרע, איזה רע יותר טוב. היו שיקולים לכאן ולכאן. היו שני עניינים עיקריים שהשפיעו על ההחלטה במי לבחור: א. התפתחות מוסדות ציבור בני התורה בעיר שבשנים האחרונות נמצאים במגמת הקמה והתפתחות, כשחשש זה עדיין קיים כמובן לאור דברים הידועים לנו. ב. עניין חוק הגיוס, שמשלחיו של ליאון הם יוזמיו, ודבר בחירתו עלול להוביל לחקיקת החוק, וייתכן שהדברים נכונים גם עכשיו, בכל אופן לא נאריך בפרטים. היה ברור שזו החלטה קשה ומשמעותית".

לדבריו, "מכיוון שאנו מאמינים בדרך שלנו, כי היא אכן הדרך הנכונה, אנו רואים את זה כעוד ניסיון, אברהם אבינו היה צריך לעבור עשרה ניסיונות, קשה להתבטאות אך 'בכל דור ודור עומדים עלינו לכלותינו והקב"ה מצלינו מידם', כשאנו מתפללים להקב"ה אנו מבקשים שכל המתרחש יהיה לטובה".

"אנו לא מחויבים להצליח אלא לפעול", הוסיף, "אנו עשינו את המוטל עלינו, וכמובן שרואים את כח הציבור של בני התורה זה משפיע. ודבר זה הוא חשוב מאוד. ובוודאי שזה משפיע גם בעניין חוק הגיוס, ודברים אחרים, שהם יודעים שישנו ציבור גדול שעומד מנגד ואינו מוכן להתפשר בשום אופן. ואולי בדרכים נוספות זה יוכל להועיל".

"וכבר היה לעולמים שהיה נראה דברים שהם לרעה ולא יכול להיות יותר גרוע, ודווקא מאותו מקום צמחה ישועה גדולה. בוודאי שהכל הולך עם השגחה פרטית".

לסיום אמר כי "דבר אחד חשוב לדעת, דרכינו היא דרך האמת, ואנו מחויבים לשמור על המסורת, על הקבלה איש מפי איש, ולהתבדל ככל האפשר, וכמובן בעניין חוק הגיוס החדש, שחייבים מסירות נפש גמורה כנגד זה. ותפקידינו כעת, הוא 'ויחזור לתלמודו' אמיתי עם כל ה'ברען' והשקיעות, וכמובן שאין כעת מה להשפיע יותר".

הפלג הירושלמי עופר ברקוביץ הרב ברוך שמואל דויטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד