י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשש במפלגות החרדיות

עתיד חוק הגיוס המתוקן לוט בערפל

במערכת הפוליטית מנסים לעכל את הודעתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן על התפטרותו מהממשלה, וסופרים את הימים לקראת הבחירות המוקדמות • במפלגות החרדיות בודקים כיצד ניתן להעביר את חוק הגיוס המתוקן במצב הנוכחי, אחרי התפטרותו המפתיעה של ליברמן 

עתיד חוק הגיוס המתוקן לוט בערפל
צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

המערכת הפוליטית עדיין מוכה בהלם מהודעתו של אביגדור ליברמן על כך שהוא פורש מתפקידו כשר הביטחון, וסיעתו תפרוש מן הקואליציה.

אלא שבמערכת הפוליטית מנסים להבין את ההשלכות להתפטרותו של שר הביטחון, כאשר בראשן הסיעות החרדיות שממתינות להעביר את חוק הגיוס המתוקן.

בפועל, שר הביטחון אמר היום במהלך מסיבת העיתונאים כי, "יש לנו עמדה ברורה שהיינו בקואליציה וגם שאנחנו לא בקואליציה, יש חוק מצוין כולם הצביעו עליו בקריאה הראשונה ואין שום סיבה לשנות שם אפילו פסיק לפחות אנחנו לא נסכים לשינוי אפילו פסיק אחד לאורך חוק הגיוס".

ליברמן הוסיף, "אני מסופק שניתן להעביר את החוק בלעדינו, ואני מזכיר שעל החוק הגיוס לא הצביעו רק הקואליציה. אני מניח שגם סיעת יש עתיד לא יסכימו לשינויים בחוק".

באם הקואליציה תצליח לרצות את 'אגודת ישראל', אזי יצליחו בקלות להעביר את חוק הגיוס, שכן קיים רוב של 61 חברי כנסת, כאשר האופוזיציה תעמוד על 61 ח"כים.

גם לאפשרות שהח"כים הזוטרים של הליכוד וכולנו יתנגדו לתוקף ניתן לסמוך על 13 האצבעות של הערבים, שבוודאי ימנעו בחוק.

אביגדור ליברמן חוק הגיוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד